מגזין

אתגר השמירה על הגזרה

מגזין28 במרץ 2020    2 דקות
0

אמיר וינוגרד עם 5 טיפים איך לא לעלות במשקל בתקופת הקורונה

אתגר השמירה על הגזרה
אמיר וינוגרד. צילום: אלבום אישי

אחד האתגרים הגדולים ביותר בתקופה הקרובה הוא הימנעות מעלייה במשקל.
השגרה החדשה שנכפתה עלינו מביאה לכך שאנחנו מבלים שעות רבות בבית, ובעצם, במרבית היום אנחנו צריכים להתמודד עם השילוב הבעייתי של לחץ, אוכל זמין ומנחם, שעמום וחוסר פעילות גופנית. אז איך בכל זאת אפשר לעבור את התקופה הקרובה בשלום?

  1. שקילה – קודם כל נדרשים מודעות ורצון, ושניהם מתחילים בצעד קטן של להישקל בבוקר לפחות פעם בשבוע. השקילה תעזור לנו לוודא שאנחנו לא חורגים ושאנחנו בכיוון הנכון.
  2. יצירת שגרה – המצב שנקלענו אליו נראה כמו סופ"ש אחד ארוך, וכולנו יודעים מה קורה בסופי שבוע מבחינת השגרה והאכילה שלנו. לכן, עלינו לייצר שגרה ככל הניתן – ללכת לישון בשעה קבועה (מוקדמת יחסית), להחליף את הפיג'מה בבוקר לבגדים אחרים (גם אם נשארים בבית) ובאופן כללי מומלץ ליצור לו"ז שמכיל את הדברים שאנחנו רוצים להכניס במהלך היום, כמו אימון ביתי, למידה, בישולים ועוד.
  3. קנייה מודעת בסופר – אין פה חוכמות, מה שנקנה, לבסוף ייאכל. לכן, מומלץ מראש לוותר על דברים פחות בריאים ועתירי קלוריות, כגון חטיפים ושאר מזון מעובד. אם ממש מתחשק, אז אפשר לבחור בצורה מושכלת משהו שבאמת אוהבים. דווקא בתקופה הקרובה, בה אין אירועים ומסעדות כמו בדרך כלל, אפשר להקנות לעצמנו הרגלים של הכנת מזון בריא יותר.
  4. ארוחות מסודרות ושתייה מרובה – עלינו לנסות ליצור סדר מסוים מבחינת הארוחות. מספר הארוחות לא באמת משנה, אלא המטרה היא ליצור שגרה מסוימת, כל אחד עם ההרגלים והנוחות שלו, אחרת, נמצא את עצמנו כל היום אוכלים ומנשנשים.
  5. לזוז כמה שיותר – נכון, חדרי הכושר סגורים, אך עדיין ניתן להתאמן בבית עם ציוד פשוט כמו בקבוקי מים, כיסא, מדרגה ומזרן. (וגם ניתן למצוא לא מעט סרטונים ברשתות החברתיות) בנוסף, לגוף ולנפש, מומלץ כל כחצי שעה-שעה לקום ולזוז קצת, אפילו סיבוב קטן בתוך הבית.

לסיכום, אפשר להפוך את החיסרון ליתרון, וניתן לנצל את עודף הזמן דווקא להקניית הרגלים בריאים. אם תמיד התלוננו שאין לנו זמן לזה, אז הנה, עכשיו יש לנו הזדמנות נהדרת לכך.

מאחל לכולנו בריאות וחזרה לשגרה מהירה ככל הניתן,

הכותב הוא אמיר וינוגרד, דיאטן קליני וספורט.

 

כתבות נוספות במגזין

0

מסעדה עם ערכים

במסעדת כרמים היו רגילים בשנים האחרונות לסגור את המסעדה בגלל המצב הבטחוני, אבל לאירועי השבעה באוקטובר אף אחד לא ציפה. בחודשים האחרונים בישלו ותרמו לחיילים, לכוחות הביטחון ולפונים ועכשיו חזרו לשגרה עם סדרת ההרצאות כרמים של ידע שהפכה לשם דבר בעיr

מגזין13 בפברואר 2024    10 דקות
0

גיבורה על מדים

רפ"ק מורן טדגי התעוררה בשבת השחורה לקול האזעקות באופקים שם היא גרה. כשהבינה שמדובר ביותר מירי רקטי היא נישקה את משפחתה לשלום ויצאה לחזית הלחימה בעיר. כך, במשך 48 שעות פיקדה על הלוחמים ונלחמה לצד שוטרי משטרת ישראל שהגנו על הבית

מגזין11 בינואר 2024    7 דקות

כתיבת תגובה