מגזין

גוף בתנועה

מגזין20 במרץ 2020    5 דקות
0

7 מאמני ומאמנות כושר מראים כיצד ניתן לשמור על כושר גם בבית וגם בבידוד. חלק ג', רוול נוסינוביץ', טל זנו ונתי מוסקוביץ'

גוף בתנועה
צילומים: אלבום אישי, מרום אוחיון ודותן מאור

רוול נוסינוביץ’ בת 22 מבאר שבע

נוסינוביץ’ מאמנת כושר ומדריכת אירובי עיצוב וחיזוק כבר מעל שנה, וסטודנטית לתואר ראשון בחינוך גופני, “מאז ומתמיד עסקתי בתחום הספורט. רקדתי בלט קלאסי ומודרני אצל אימי בסטודיו הפרטי שהיה לה כשהיינו גרים בערד” היא מספרת, “נולדתי לבית עם בסיס מאוד ספורטיבי. אימי מורה למחול בבית ספר לאומנויות ״הרצוג״ בבאר שבע ואבא שלי כל חייו עסק בפיתוח גוף. לפני כ-5 שנים עברתי לבאר שבע עם כל משפחתי והחלטתי יום אחד שאני רוצה להירשם לחדר כושר ופשוט התאהבתי.  התאהבתי במראה הגופני שלי שנהיה יפה יותר, בתחושה הטובה שאני עושה לנפש שלי כל פעם שאני יוצאת מאימון והרגשתי שלא בא לי לצאת מהחדר כושר במשך שעות ארוכות. אהבתי את הידיעה שאני עושה לגוף שלי טוב והוא מחזיר לי בתוצאות ובהרגשה פנימית שלא ניתן להסביר במילים. התחושה הכי קרובה היא סיפוק עצמי. הרגשתי שזה המקום הבטוח שלי, השקט שלי ולגמרי העתיד שלי, התחום שאחלוק איתו את חיי ואתפרנס ממנו בכבוד”. את נוסינוביץ’ תמצאו מאמנת בחדר הכושר ״אייקון פיטנס״ בבאר שבע שנמצא בפארק ההייטק גב-ים, “אני מאוד נהנית להעביר את האימונים האישיים שלי במקום הזה. כרגע עקב ההנחיות של משרד הבריאות חדרי הכושר בכל הארץ נסגרו ולכן לצערי הייתי צריכה לבטל את כל האימונים שתוכננו קדימה , אבל אני אדם נורא אופטימי ושמחת החיים שלי היא חלק בלתי נפרד ממני לכן בכל מצב נתון שאני נמצאת בו אני מנסה למצוא את האור הקטן ,את הטוב. לכן הסברתי גם ללקוחות שזה עניין של תקופה. אני מייעצת להן ומתקשרת איתן על בסיס יום יומי היחס שלי למתאמנות שלי מאוד חשוב לי, הם כולן כמו האחיות הקטנות שלי וכולן קרובות אלי מאוד. אין ספק שהתקופה שנחתה על כולנו מגבילה ,מפריעה מורידה ומקשה עלינו נורא . אני מקווה שכמו שהיא באה כך גם תעבור במהרה ונחזור לשיגרה”.

רוול נוסינוביץ’. צילום: אלבום אישי

המלצות למתאמנים שנמצאים כל היום בבית?

“בימים כאלה כאשר אין חדרי כושר ואנו נמצאים בבתים ולא נמצאים לגמרי בהסגר מלא הייתי ממליצה על פעילות גופנית סדירה ומובנית (הליכה יום-יומית של 30 דקות, רכיבה על אופניים ופעילות אירובית מתונה בפארק ללא אנשים, גינה או בבית) הפעילות הגופנית תהפוך אותנו לאנשים בריאים יותר ובעלי יכולת טובה יותר להתנגד למחלות. מחקרים הוכיחו שפעילות גופנית באופן סדיר משפרת ויעילה ביציבות תפקוד המערכת החיסונית שלנו, במיוחד בימים כה קשים גם מבחינת נפשית שהדאגות משתלטות עלינו. אז נסו לקחת נשימה עמוקה ולהבין שחיים ללא מתח יתרמו גם לשמירת התקינות של המערכת החיסונית”.

נתי מוסקוביץ’ מבאר שבע

נתי מוסקוביץ’ נמצא כבר 8 שנים בתחום האימונים. הוא בעל רשת “קוביות”, סטודיו לאימונים אישיים ופונקציונליים, “כל חיי עסקתי בספורט במגוון תחומים. לחדר כושר הגעתי לפניי הצבא ומאז זה חלק בלתי נפרד ממני ומהשגרה שלי. עם השנים זה הפך למקצוע שלי ובעצם לשליחות אחת גדולה שבה אני עושה הכל כדי לתת לאנשים את הכלים המעשיים והמנטליים כדיי לעבור תהליך פיזי ומנטלי שגורם להם להתחיל דרך חדשה לחיים חדשים מלאים באתגרים, למידה, הגשמה עצמית, מטרות חדשות ובעיקר הנאה וסיפוק אחד גדול”.

מוסקוביץ’ מדגיש כי התקופה היא לא פשוטה גם עבור בעלי חדרי הכושר שמנסים להמשיך פעילות על פי ההוראות, “אנחנו עוברים תקופה לא פשוטה ומאתגרת אבל לשמחתי יש לי צוות מדהים ואחראי ולקוחות עוד יותר מדהימים שפשוט נותנים בנו את אמונם. כל הסטודיויים עובדים תחת ההנחיות והכללים של משרד הבריאות. הסטודיויים עברו ניקיון וחיטוי כללי, בכולם יש ערכות אישיות לחיטוי, אנחנו מקפידים על כמות מתאמנים קטנה וכל הלקוחות קשובים להנחיות וממלאים אחריהם”.

נתי מוסקוביץ’. צילום: דותן מאור

למה חשוב התאמן בימים כאלה?

“דווקא בימים אלו שרוב האוכלוסייה נמצאת בבתים ופחות עושים פעילות גופנית אפילו הבסיסית ביותר חשוב מאוד והכרחי מאוד לבצע פעילות גופנית של 20-30 דקות ביום שמשלבת עבודה על מספר קבוצות שרירים ומספר מרכיביי כושר גופני. דבר זה קודם כל ישמור את כל מי שנמצא בתהליך מסוים להישאר בתוך התהליך ובנוסף יגרום לשיפור בהרגשה הכללית ובמצב הרוח במיוחד בימים מורכבים שכאלה. קומו מהספה תעשו פעילות קצרה ותרוויחו הרגשה טובה למשך כל היום”.

יש לך טיפ לאלה שנמצאים בבית?

“הטיפ שלי הוא לבצע אימון קצר כל אחד ברמתו. מי שנמצא במסגרת מסוימת שיבקש הדרכה ואימון בייתי ומי שלא שינסה להיעזר בסרטונים מהאינטרנט כאשר מתחילים מהרמה הבסיסית ביותר ולאט לאט מתקדמים”.

טל זנו בן 31 מבאר שבע

טל זנו מוכר כמאמנה האישי של אגם בוחבוט ומי שעוזר לה לשמור על הפיגורה. אבל זנו, הוא מאמן מוכר שנמצא בתחום האימון כבר עשור, “בתחילת הדרך אימנתי לוחמים ויחידות מיוחדות” הוא מספר על ההתחלה, “ב-4 השנים האחרונות יש לי סטודיו לאימונים אישיים וקבוצות קטנות בשם מאסל קלאב. בימים כאלה אני מאמין שצריך להישמע להנחיות של משרד הבריאות ואם צריך לאמן מספר מצומצם של אנשים בשביל לשמור על הבריאות זה מה שנעשה”.

טל זנו. צילום: דותן מאור

זנו מדגיש כי החשיבות של אימונים, דווקא בימים אלה, היא גדולה עוד יותר, “מחקרים הוכיחו שהקורונה פוגעת בעיקר באנשים עם מערכת חיסונית חלשה ואנחנו יודעים שאימונים מחזקים את המערכת החיסונית. צריך לדאוג לגוף שלנו כל השנה ובימים האלה פי כמה”.

יש לך טיפ לאלה שנשארים בבית ולא יכולים להתאמן?

“יש המון סרטונים וגם אני העליתי ואני מעלה כל הזמן סרטונים לאימונים ביתיים. למרות שזה מפתה לשבת ולראות כל היום חדשות, הכי חשוב לא להתעצל, לקום ולהתאמן”.

כתבות נוספות במגזין

0

חזל”ש, בערך

בקניונים בודקים חום לכל לקוח, בחנויות מסתובבים עם מסכות, ובמסעדות תפריטים חד פעמיים, באר שבע חוזרת לשגרה כמעט מלאה

מגזין21 במאי 2020    13 דקות
0

6 אנשים פונות לסורוקה כשהם סובלים ממכת...

גל החום הביא ללא מעט מקרים של התייבשות ומכת חום

מגזין20 במאי 2020    דקה אחת

כתיבת תגובה