מגזין

גוף בתנועה

מגזין19 במרץ 2020    4 דקות
0

אחרי ההנחיות של משרד הבריאות עלתה השאלה מה יעשו אותם האנשים בבית. כי כמה נטפליקס כבר אפשר לצרוך? 7 מאמני ומאמנות כושר מראים כיצד ניתן לשמור על כושר גם בבית וגם בבידוד. חלק א, מוכנים? צאו לדרך

גוף בתנועה
עידו אלוש וליאת כדורי . צילומים אייל יצחק ואייל אנג'ל

ליאת כדורי בת 31 מבאר שבע

ליאת כדורי היא הגורו של הפילאטיס בדרום. היא מאמנת משנת 2016 ובעלת סטודיו לפילאטיס מכשירים ובר LIATES, "כושר מסוגים שונים תמיד היה חלק גדול מהחיים שלי, עד שנחשפתי לעולם הפילאטיס. אני עשיתי הסבה מפסיכולוגיה והרגשתי שהגעתי הביתה, זאת התורה כולה מבחינתי. ובכלל, התרופה שלי לגוף ולנפש היא תנועה אני רואה אותם ממש קשורים ומשפיעים אחד על השני. בתחילת השבוע עוד הסתדרנו נהדר עם ההנחיות. הייתה הגבלה והסתדרנו איתה נהדר מכיוון שהסטודיו גם ככה פועל במתכונת של קבוצות קטנות. אך כעת ההוראה של משרד הבריאות היא לא לקיים כלל, זה מבאס אבל הבריאות קודמת לכל ובינתיים אני מנצלת את הזמן לבנות וליצור הפתעות חדשות למתאמנים ולסטודיו בכלל".

כמה חשוב להתאמן בימים כאלה?

"חשוב להתאמן תמיד, בלי קשר לתקופה מסוימת. לפעילות גופנית יש כל כך הרבה יתרונות בין אם פיזיים בשמירה על הגוף, ובין אם מנטליים כמשפרת את מצב הרוח, תפיסה חיובית שלנו את עצמנו, והדף קצר מלהכיל. ובימים כאלה על אחת כמה מכיוון שהיא מסייעת בהפחתת חרדות והסטרס בין כל החדשות והאווירה המלחיצה. בנוסף אם נמצאים בבית כל היום ופחות זזים סביר שהגוף יגיב בהתאם ויכאב . תמנעו זאת".

ליאת בסטודיו. צילום: אייל יצחק

יש לך טיפים לתרגילים שאפשר לעשות בבית?

סקוואט ופלאנק.  2 תרגילי בסיס חשובים המגייסים שרירים רבים יחד, מחזקים מאוד והכי חשוב שניתן לעשות בכל מקום ובכל זמן.

פלאנק- התחילו בעמידת שש כך שכפות הידיים מקבילות ומונחות בדיוק מתחת לכתפיים. הבטן אסופה והגב ארוך וישר (המנעו מהקשתה), שלחו רגל רגל לאחור כך שתהיו במנח בו כל הגוף ישר וארוך כיחידה אחת, העקבים דוחפים לאחור וקודקוד הראש לפנים, הכתפיים אחורה ולמטה והידיים דוחפות כנגד המזרן. אם יש צורך להקל על המנח הניחו את האמות ולא את כפות הידיים. כמה זמן? כל המרבה הרי זה משובח 😉 התחילו בחצי דקה או דקה.

סקוואט – עמדו כך שכפות הרגליים יהיו רחבות מעט יותר מרוחב האגן, והטו את הבהונות החוצה ל45 מעלות. קחו אוויר ושלחו את הישבן אחורה ולמטה (כאילו אתם רוצים להתיישב ) כאשר הדגש הוא על שליחה של הישבן לאחור ולא של הברכיים לפנים ! כמו כן שימו לב שהברכיים דוחפות החוצה ולא קורסות פנימה,המבט פונה קדימה, הכתפיים מטה ובית החזה פתוח. בהוצאת אוויר עלו חזרה מעלה וכווצו את הישבן. כשיש לכם את זה, הוסיפו קפיצה בעליה. בין 10-12 חזרות.

צילום: אייל יצחק

עידו אלוש בן 25 מבאר שבע

עידו אלוש מאמן כושר כבר 6 שנים. הוא התחיל מלימודים במכללת וינגייט, הדריך את יחידת הטירונים של מגל״ן וסיירת דובדבן ,זכה לאמן את צמרת המפקדים בבסיס המטה הכללי של צה״ל ומשם החל לעבוד כמאמן כושר, "אחרי השחרור עבדתי כמאמן כושר בחדר הכושר גרייט שייפ והיום יש לי מסגרת ספורטיבית לנשים. הזיקה האישית שלי לעולם הספורט החלה בהיותי שחקן במחלקת הנוער של הפועל באר שבע".

גם אלוש מדגיש כי התקופה הזו היא תקופה לא פשוטה במסגרתה נאלץ לסגור את הסטודיו, "בתקופה בה כל מדינתנו עוברת משבר, אין ספק שתחום האימונים נפגע.  לאור ההנחיות מאת משרד הבריאות נאלצתי לסגור את הסטודיו , דבר הגורם לשיבוש אורח החיים התקין והשגרתי שבניתי עם המתאמנות שלי במשך תקופה ארוכה . יחד עם זאת החלטתי כי את המשברים יש להפוך להזדמנויות ולצאת מכאן מחוזקים תרתי משמע. אני ממשיך בקשר אישי עם המתאמנות, מחזק אותן ומשרה בהן מוטיבציה גם מרחוק. דווקא בימים אלה המושתתים על לחץ נפשי, חרדה, חוסר תעסוקה וריבוי פיתויים לאכילה רגשית, חשוב מאוד לשמור על הוצאה אנרגטית בסיסית אפילו בתוך כתלי הבית".

עידו אלוש. צילום: אייל אנג'ל

יש לך טיפ לאלה שרוצות להמשיך ולהתאמן גם בבית?

"הטיפ שלי למתאמנות ליישום ושמירה על כושר גם בבית הוא תרגיל שנקרא : ״קומפלקס חופשות״. תרגיל שמשלב ארבע תנועות. שפיפה ( סקוואט), מכרע ( לאנג׳),  משיכה ( פול ), דחיפה ( פוש).

ארבעה סבבים , ארבעה תרגילים עפ״י ידע בסיסי עם התנגדות מינימלית ( ניתן להיעזר בחפצים שלא קשורים לעולם הכושר). טווח חזרות של כל תרגיל בין 8-15 פעמים ללא מנוחה. הפסקה של  דקה בין סט לסט.

כתבות נוספות במגזין

0

מסעדה עם ערכים

במסעדת כרמים היו רגילים בשנים האחרונות לסגור את המסעדה בגלל המצב הבטחוני, אבל לאירועי השבעה באוקטובר אף אחד לא ציפה. בחודשים האחרונים בישלו ותרמו לחיילים, לכוחות הביטחון ולפונים ועכשיו חזרו לשגרה עם סדרת ההרצאות כרמים של ידע שהפכה לשם דבר בעיr

מגזין13 בפברואר 2024    10 דקות
0

גיבורה על מדים

רפ"ק מורן טדגי התעוררה בשבת השחורה לקול האזעקות באופקים שם היא גרה. כשהבינה שמדובר ביותר מירי רקטי היא נישקה את משפחתה לשלום ויצאה לחזית הלחימה בעיר. כך, במשך 48 שעות פיקדה על הלוחמים ונלחמה לצד שוטרי משטרת ישראל שהגנו על הבית

מגזין11 בינואר 2024    7 דקות

כתיבת תגובה