מגזין

its SHOW time

מגזין22 בינואר 2020    8 דקות
1

מאביב גפן וגידי גוב ועד שרית חדד והפרויקט של רביבו > "זאפה" באר שבע כבר נמצא בפינישים אחרונים ובעוד כחודשיים תתחיל רכבת של אמנים שיגיעו להופיע במועדון ההופעות החדש > רן שקד, שהבאת הזאפה לבאר שבע הוא פרויקט חייו בשנים האחרונות, בטוח שהמועדון ישנה את תרבות הבילוי בעיר > "לבאר שבע מגיע מועדון הופעות כזה ואני מאמין שהקהל יחבק את זה בחזרה"

its SHOW time
רן שקד | צילום: מאיר אבן חיים

לפני קצת יותר מחודשיים נפתח ברוב פאר והדר, מתחם הסינמה סיטי בבאר שבע. כבר במעמד הפתיחה, בראיון שקיימנו עם האחים אדרי, השם "זאפה באר שבע" עלה שוב ושוב ואין ספק שהדבר מעורר עניין רב בקהל וממצב את בירת הנגב שוב, כעיר מובילה תרבותית.

האנשים שהביאו את הזאפה, יחד עם האחים אדרי, הם חברי קבוצת האיינשטיין, אבל אולי יותר מכל אחד מהם, זהו רן שקד, שאם הייתם שואלים אותו כבר לפני כמה שנים, הוא היה מספר לכם על ה"חלום המשוגע שלו".

שקד (37), הוא כבר איש עסקים עם כמה עסקי בילוי. "התחלנו עם ה'איינשטיין' שהיה דאנס בר סטודנטיאלי. היינו מרקידים כ-1000 איש, שבעה ימים בשבוע, במשך חמש שנים. אחר כך הצטרפו עוד עסקים כמו בר ה'מנגה', ועוד בר בשם 'אירית'. היינו עושים פאנג'ויה, מסיבות רחוב. היום אנחנו מחזיקים במסעדת אגאדיר, בבר רכבת צפון, ובבר סטודנטים מבוסס על מטבח שף שנקרא 'מילבה'. יש לנו עוד שלושה ברים ושתי מסעדות בתל אביב".

הסטנדרט יהיה כמו הזאפה בכל הארץ | הדמיה: איתי יאיש, עיצוב: שחר וייס

 

שקד הוא גם מוזיקאי, אמנם חובב, אבל בעברו היה מנהל להקת "המרפסות", מנגן על כמה כלים, בין היתר על תופים, ולימד במכללות למוזיקה. "מוזיקה זה התחביב והפאשן שלי, אבל זה לא היה לעולם ביזנס. היום אני מחבר את כל העולמות האלה לעסק אחד".

בעוד כחודשיים שקד כבר יהיה עסוק עד צוואר בפתיחתו של הזאפה, והוא מבטיח את הסטנדרט הגבוה ביותר כיאה למותג ואף יותר. "בזאפה בבאר שבע שברנו את כל המוסכמות בכל מה שקשור לדברים הטכניים, גם במה שקשור למטבח וגם בסאונד ובתאורה. אם זאפה היה גוף שחרט על דגלו חדשנות ורמת סטנדרט גבוהה, לקחנו את זה לשלב הבא. יש לנו מערכת סאונד שעוצבה על ידי מאייר, חברת סאונד מדהימה, כל רמקול מיוצר במיוחד עבור המועדון שלנו. הכל מחושב, הכל מדויק. לא חסכנו בכלום. יש חדר אומנים של 100 מטר עם שולחן פול, עוד חדר אומנים עם שירותים ומקלחת. כשאומן מגיע לבאר שבע, יש לו איזה 4-5 שעות המתנה, בין הבאלאנס להופעה. אז חשוב לתת לו את כל המעטפת. לנו זה ברור שתל אביב זה שעה, שעה ורבע נסיעה, לחבר'ה מתל אביב זה מרגיש, מנטלית, כמו נסיעה לאילת. אז אנחנו 'נחבק' אותם יותר לפני ואחרי ההופעה".

הדברים של שקד מזכירים את תחילת הדרך של אלונה ברקת בבאר שבע ואת המושג שנוצר אז – "מס באר שבע". כלומר מעין מס שצריכים לשלם לשחקן על מנת לשכנע אותו להגיע לשחק בבירת הנגב. שקד מודה שיש פער תודעתי שצריך לגשר עליו.

"בתל אביב יכול להיות לאומן 20 דקות המתנה. הוא יכול לבוא, לעשות באלאנס, ולחזור הביתה עד ההופעה. יש פה פער תודעתי שצריך לגשר עליו מול האמנים. זה יכול להיות בכסף שצריך לשלם יותר לאמנים, אבל אנחנו לא נשלם להם יותר, או במעטפת לאומן. מתי באר שבע עשתה את קפיצת המדרגה? כשנכנסה לטוטו-טרנר, המתקן הוא חלק מרכזי. וככה גם אצלנו. עכשיו יהיה מועדון שהוא באמת ליגת האלופות לאמנים והאמנים ירצו לבוא לפה. נוכל להביא את המסי והרונאלדו של המוזיקה לפה".

"שחקן מקומי שיודע להקים פרויקט בסדר גודל כזה". שקד | צילום: מאיר אבן חיים

כאמור, מי שדיבר עם שקד עם השנים הבין שהחלום הזה של זאפה בבאר שבע, נמצא אצלו בראש כבר כמה שנים. החלום היה אצל שקד, אבל החיים ממשיכים והוא הפך לאיש עסקים וכפועל יוצא היה עסוק בהם. "עברתי תהליך עם כל העסקים אבל ב-4 השנים האחרונות אמרתי שאני רוצה לעשות את זה. נפגשתי כמה פעמים עם הבעלים של הזאפה ובכל פעם הם סירבו בנימוס ושמרנו על קשר במשך הזמן. אני הגעתי לנקודה מסוימת שאמרתי שאני הולך לפתוח לבד מועדון הופעות. אז בדיוק הסינמה סיטי היה בבנייה. ראש העיר חיבר אותי לאחים אדרי, אמר לי 'הם משוגעים כמוך'. נפגשתי עם לאון זכרונו לברכה. לאון היה איש של חזון, אמרתי לו שאני רוצה לעשות את הזאפה. ליאון הפגיש אותי עם משה והקליק היה בלתי נמנע ומיידי. משם נפגשתי שוב עם הבעלים של הזאפה, הם היו טיפה יותר חיובים, גם בגלל הנחישות, וגם כי לא באתי לבד, באתי עם האחים אדרי. נפגשנו כמה פגישות עבודה, זה התחיל להתבשל, אבל זה עדיין לא קרה".

התפנית

שקד הרגיש שהוא מגיע לבאר, אבל עדיין לא מצליח לשתות ממנה, עד שהגיעה שיחת טלפון שהביאה לתפנית שבסופו של יום הביאה את הזאפה לבאר שבע. "משה התקשר אליי ואמר לי 'תגיע אליי לתל אביב אני רוצה להיפגש איתך'. נכנסתי למשרד ומי שישב איתו היה בחור אנונימי בשם שלמה ארצי. משה מציג אותי ואמר לשלמה שאני רוצה להקים זאפה בבאר שבע. שלמה היה איש חד ברמה העסקית. במשך 20 דקות דיבר איתי והציג את ההתנגדויות. הוא הבין שאני האדם המתאים ואז פתאום אמר לי 'מה אתה רוצה'. אמרתי לו כלום. אני רק רוצה שתבוא לבעלים של הזאפה, תגיד להם שאתה נותן את האוקיי, כי הם צריכים את ההרגעה". כמה דקות אחרי זה, שקד כבר היה בדרכו לבעלים של הזאפה, הפעם חמוש במשה אדרי ושלמה ארצי.

"נסענו למשרדים בלי תיאום בלי כלום. כששלמה מגיע זה כמו שבונו מ'יו טו' מגיע. הדלתות נפתחות והכל מסתדר פתאום. היקום מסתדר לשלמה. אני נכנס עם שלמה ועם משה והחבר'ה מהזאפה מסתכלים עליי במבט של מה הוא עשה הפעם, מה עשית עכשיו. היה סמול טוק עם סימן שאלה אחד גדול באוויר. ואז שלמה כמו שלמה, תמיד עם משקפי שמש על העיניים אומר 'טוב חברים, בואו נקצר, אני מופיע בזאפה בבאר שבע של רן' ויצא מהמשרד. ממש ככה. הבעלים מסתכלים עליי, אני מסתכל עליהם. וזהו. פתאום כל המערכת השתנתה. ואז פשוט הכל קרה".

"זאפה נגב, לא רק ב"ש". שקד | צילום: בן גבאי

 

שקד מבהיר שזאפה באר שבע יהיה בדיוק כמו זאפה בתל אביב והרצליה, לא יהיו "התאמות באר שבעיות" והמוצר יהיה אותו המוצר. "ההבדל היחיד שיש שגריר באר שבעי שדואג לעיר יותר מכל תל אביבי שהיה מגיע לפה".

בשבוע שעבר שקד חשף את לוח ההופעות לחודשים הראשונים של הזאפה. בזה אחר זה, כמעט בכל יום, תקבלו הופעות של מיטב האמנים, מאביב גפן ועד יהודה פוליקר, ממשה פרץ ועד שרית חדד, מנתן גושן ועד הראל סקעת. "השאיפה שלנו היא לעשות כמה שיותר הופעות", אומר שקד.

כבר עכשיו מדברים על הזאפה כעוגן של מתחם הסינמה סיטי, זה הרבה מאוד ציפיות…

"זו ספינת הדגל של הסינמה. זו אחריות וזכות גדולה. לא רק שאני מסכים עם זה אני מחבק את זה. ההבדל המשמעותי של הסינמה סיטי לעומת מתחמים אחרים, הוא שהסינמה סיטי זה מתחם בילוי ותרבות. זה בדיוק הזאפה, הוא הופך אותו למתחם בילוי ותרבות. מועדון כמו הזאפה יהיה רק אחד בבאר שבע והוא נמצא בסינמה סיטי. האחריות היא גדולה וזה מצוין. האחריות היא זהה לכל בר שאני פותח. בר סטודנטים שעלה חצי מיליון ומועדון הופעות שעלה 6,7 מיליון, זה אותו הדבר. הכסף זה לא הסיבה לאחריות. זה אולי מצביע על טיב המוצר, זה גם הרבה יותר גדול פיזית, אבל אנחנו צריכים לספק את הסחורה כמו בכל מקום אחר. אין לי חשש".

שקד מסביר שגם ברמת המחירים, זאפה באר שבע יהיה דומה לשאר מועדוני ההופעות, "אני מאמין שברמת המחירים נהיה נמוכים בעשרה שקלים ממה שרגילים בזאפה תל אביב או הרצליה. אין שוני בינינו לתל אביב והרצליה. יש די אן איי לזאפה. קובעים הופעות לרבעון. כולם יידעו שלושה חודשים קדימה מה יהיו ההופעות. מה המחירים ומה התפריט, שהוא תפריט רשתי. רק החולמים מגשימים".

הראיון המלא בגיליון סוף השבוע של "שבע"

כתבות נוספות במגזין

0

מסעדה עם ערכים

במסעדת כרמים היו רגילים בשנים האחרונות לסגור את המסעדה בגלל המצב הבטחוני, אבל לאירועי השבעה באוקטובר אף אחד לא ציפה. בחודשים האחרונים בישלו ותרמו לחיילים, לכוחות הביטחון ולפונים ועכשיו חזרו לשגרה עם סדרת ההרצאות כרמים של ידע שהפכה לשם דבר בעיr

מגזין13 בפברואר 2024    10 דקות
0

גיבורה על מדים

רפ"ק מורן טדגי התעוררה בשבת השחורה לקול האזעקות באופקים שם היא גרה. כשהבינה שמדובר ביותר מירי רקטי היא נישקה את משפחתה לשלום ויצאה לחזית הלחימה בעיר. כך, במשך 48 שעות פיקדה על הלוחמים ונלחמה לצד שוטרי משטרת ישראל שהגנו על הבית

מגזין11 בינואר 2024    7 דקות

כתיבת תגובה

  • רוית

    מלך!!!העולם קטן עלייך והשמיים הם הגבול . אין ספק שיש את ב"ש לפני ואחרי רן שקד. אני ממש שמחה שיש אופציות בעיר לא רק לסטודנטים !