מגזין

בנעלי בית | "הנתינה היא דבר טבעי"

מגזין1 בינואר 2020    2 דקות
0

מינה קלמן-חדד, עו"ד ומגשרת וחברת מועצת העיר קדנציה שנייה

בנעלי בית | "הנתינה היא דבר טבעי"
צילום: באדיבות עו"ד מינה קלמן-חדד

גיל: 60

סטאטוס: נשואה ליוסי, אימא לשריקי בת 28 ולנתנאל בן 21 וסבתא גאה לעומר בן שנה ורבע

מה החוויה המכוננת של חייך?

"היו כמה חוויות: הראשונה, עלייתי לארץ ב-1970 בהיותי בת 10. השנייה, התגייסותי לצבא בתור מורה חיילת ראשונה שעסקה בטיפול בקידום נוער ומשפחות במצוקה עד השעות המאוחרות בלילה, כולל הקמת פרויקטים ייחודיים. והשלישית, כאשר בתי המדהימה הפכה אותי לסבתא".

מה אנשים לא יודעים עלייך?

"רוב האנשים לא יודעים שבכיתה י' חזרתי בתשובה, ועברתי ללמוד באולפנא, ושבצעירותי נהגתי לכתוב סיפורים, וקראתי המון".

מה מביך אותך?

"לעתים, מביך אותי שמדגישים שאני נותנת ומתנדבת המון שעות; אני באמת מרגישה שהנתינה היא דבר טבעי, ואני מקבלת המון בחזרה".

איזה תכונות היית מוסיפה לעצמך?

"להיות פחות ריכוזית, ולאפשר לעצמי לא לשלוט בכל פרט ופרט בפרויקטים שאני לוקחת בהם חלק"…

יש מקום שבו לא יראו אותך לעולם?

"בקזינו או מועדון לילה, שלא מדברים אליי, ואינני מתחברת אליהם"…

היכן היית רוצה לבלות את החופשה שלך?

"חופשה אמיתית מזמן לא הייתה לי, וזה די עצוב. אני אוהבת להכיר תרבויות ואנשים שונים מכל שכבות האוכלוסייה. חלומי להיות חצי שנה בהודו, ולהכיר את המדינה המדהימה הזאת מקרוב".

מה הסרט האחרון שראית?

"'מחילה' של גיא אמיר וחנן סביון, יוצרים ישראלים מוכשרים מאוד. אני אוהבת מאוד סרטי איכות, שאין לי זמן לראות. לא מזמן, ראיתי הצגה מדהימה במסגרת היום למניעת אלימות נגד נשים, 'דינה' עם חנה אזולאי הספרי, הצגה עוצמתית".

וספרים, יש לך זמן לקרוא?

"הספר האחרון שקראתי הוא 'לא רציונלי ולא במקרה' של דן אריאלי, ספר מצוין. לצערי, אין לי כמעט זמן לקרוא ספרות איכותית, כפי שמאוד אהבתי בעבר. יש לי לקרוא חקיקה, פסיקה וחומר משפטי, ולא נשאר לי זמן לספרות טובה, כמו שהייתי רוצה".

ומה יכול לעצבן אותך?

"רוע לב, קמצנות, יהירות וסנוביות. כשאני מגלה תכונות אלה באדם, זה מעצבן אותי; אדם הוא אדם. פשוט, תהיה אנושי, ותגלה חמלה והבנה כלפי כל אדם".

אם היית יכולה להחזיר אדם אחד לחיים, מי זה יהיה?

"את אימי ואבי, אנשים מדהימים שהקריבו המון, כדי שאגדל במדינתי ואגשים את עצמי; לא הקדשתי להם מספיק זמן, ועל כך אני 'אוכלת את הלב'".

היכן לדעתך תהיי עוד 10 שנים?

"בעירי האהובה באר שבע. אני מקווה לכבוש יעדים נוספים בתחום המשפט, לקדם ולהנחות עורכי דין צעירים ופרויקטים בתחום המשפט והחברה".

ולו ניתנה לך משאלה אחת, מה הייתה מבקש?

"שיהיה טוב לכל אדם ואדם, שנקבל אנשים שהם שונים מאיתנו כי כולנו בני אדם, ולעצמי לכתוב ספר, ולזכות ליהנות בשלווה ואושר מהנכדים".

 

כתבות נוספות במגזין

0

מסעדה עם ערכים

במסעדת כרמים היו רגילים בשנים האחרונות לסגור את המסעדה בגלל המצב הבטחוני, אבל לאירועי השבעה באוקטובר אף אחד לא ציפה. בחודשים האחרונים בישלו ותרמו לחיילים, לכוחות הביטחון ולפונים ועכשיו חזרו לשגרה עם סדרת ההרצאות כרמים של ידע שהפכה לשם דבר בעיr

מגזין13 בפברואר 2024    10 דקות
0

גיבורה על מדים

רפ"ק מורן טדגי התעוררה בשבת השחורה לקול האזעקות באופקים שם היא גרה. כשהבינה שמדובר ביותר מירי רקטי היא נישקה את משפחתה לשלום ויצאה לחזית הלחימה בעיר. כך, במשך 48 שעות פיקדה על הלוחמים ונלחמה לצד שוטרי משטרת ישראל שהגנו על הבית

מגזין11 בינואר 2024    7 דקות

כתיבת תגובה