מגזין

קחי אותי שרון

מגזין7 בנובמבר 2019    6 דקות
0

שרון אייזנברג מנפצת כל סטריאוטיפ על דוגמניות > בראיון ל"שבע" היא מספרת על השאיפות האקדמיות, הצילומים לקמפיינים ועל הזוגיות הצמודה עם כדורגלן הפועל באר שבע, דוד קלטינס

קחי אותי שרון
שרון אייזנברג | צילום: אלבום אישי

שרון אייזנברג (22) מבאר שבע היא לכאורה כל מה שיש בסטריאוטיפ על דוגמנית. היא בלונדינית עם עיניים ירוקות, היא מדגמנת למגוון מותגים וכבר הופיעה בשלטי חוצות בכל הארץ. יש לה גם חבר כדורגלן מצליח והשניים מדגמנים זוגיות צמודה. אבל אייזנברג, רחוקה מכל סטריאוטיפ מוכר. היא סיימה את בית הספר בהצטיינות, שירתה כקצינה בצה"ל והיא אמנם מדגמנת, אבל כבר חושבת על תואר באדריכלות. גם החבר דוד קלטינס אגב, רחוק מאוד מסטריאוטיפ הכדורגלן.

אייזנברג היא האחות האמצעית לעוד שני אחים. היום תמצאו אותה עובדת ב"קפה לנדוור", או מברמנת באירועים ופסטיבלים וכאמור, גם מדגמנת ללא מעט מותגים. אבל אם תשאלו אותה, המטרה העיקרית בשלב זה של חייה, הוא תואר באדריכלות.

"רוצה ללמוד בטכניון". אייזנברג | צילום: אלבום אישי

"אני אתחיל ללמוד למבחן הפסיכומטרי, אז אוריד קצת מהגז בכל שאר הדברים", היא אומרת. "אני רוצה ללמוד אדריכלות, זה תואר חיי, אני מאוד רוצה ללמוד בטכניון, שזו האוניברסיטה הכי טובה והכי נחשבת בישראל. אני ודוד עברנו לדירה בבאר שבע אז זה יכול להשפיע, אבל אלה החלטות שנצטרך לקבל. מבחינתי, אני גם לא שוללת ללמוד אדריכלות באירופה".

אייזנברג כאמור, שונה מכל מה שרושם ראשוני יכול לספר ומבחינתה, לימודים תמיד היו בראש סדר העדיפויות. "הייתי תלמידה די חנונית", היא מודה. "הלימודים מאוד חשובים לי, תמיד היה לי חשוב להצליח בלימודים. בעיניי כל אחד צריך ללכת לאקדמיה וללמוד, גם לעבודות הכי פשוטות צריכים היום תואר, בטח אם זה במקצוע שאתה מחויב ללמוד. בבית הספר הגברתי 10 יחידות פיזיקה, חמש בתיכון וחמש בעבודת גמר בבן גוריון. כמובן שגם עשיתי חמש יחידות באנגלית ומתמטיקה. הייתי תלמידה של השורה הראשונה, תמיד קרובה למורה. מכיתה ז' עד י"ב הייתי תמיד עם תעודת הצטיינות לימודית, אבל זה לא בא בקלות עבדתי על זה קשה. כשהתחלתי את צילומי הדוגמנות החסרתי המון, אבל למזלי המורות ובית הספר תמכו בי וכמובן השלמתי הכל. אבל זה היה תמיד ברור שצילומים לא יהיו בימים שיש פיזיקה או מתמטיקה".

למרות שכבר כשהייתה ילדה קטנה הבחינו ביופי שלה, היא וגם אימה, לא חשבו בכלל על צילומי אופנה: "תמיד פרגנו לי,

צילום: אלבום אישי

אני לא אשקר, אבל אמא שלי, גם כשאמרו לה כשהייתי קטנה שאני יפה, לא חשבה שאני אהיה דוגמנית". את הצילומים הראשונים עשתה בכיתה י"א, די במקרה, למה שהתגלגל במהירות לאינספור צילומים.

"חברה התחילה לעבוד בחברת איפור והייתה צריכה דוגמנית להדגמות של איפור, היא ביקשה ממני והגעתי. מי שהיה שם היה המאפר ליאור פינגלה, שהיום הוא אחד החברים הכי טובים שלי. הוא ראה אותי, אהב את היופי שלי ולקח אותי לקטלוג, משם הדברים התחילו להתגלגל ולרוץ לצילומים. בצבא זה קצת הפסיק, כי אני מאוד אוהבת את הצבא, עשיתי שירות של 3 וחצי שנים,הייתי קצינה והיום אני עושה מילואים. מבחינתי שירות משמעותי קדם לזה, אז לקחתי הפסקה קצרה. אחרי זה קיבלתי את הקמפיין ל'רולדין' ואז זה הפך ליותר מקצועי". היום אייזנברג כבר חתומה בסוכנות "itm" והצטלמה למותגים כמו "רולדין", "גליתא", "fix" ועוד.

לא אוהבת הגדרות

לא "דוגמנית" קלאסית. אייזנברג | צילום: אלבום אישי

אי אפשר להתעלם מהעובדה שאייזנברג נמצאת כל הזמן עם הרגליים על הקרקע. היא מצהירה שהיא לא "דוגמנית" קלאסית והעבודה בצילומים לא הופכת אותה לכוכבת זוהרת. "הדור של היום שונה, זה לא הדוגמניות של פעם. בר רפאלי, או אפילו ניבר מדר שהיא צעירה יותר, אלה דוגמניות קלאסיות, לא 'דוגמניות אינסטגרם'. היום כל אחת יכולה להצטלם לקמפיינים, גם אם היא לא דוגמנית קלאסית של 60-90-60. אני לא חושבת שאני מיוחדת מידי. בגלל זה גם לא חשבתי ללכת לכיוון הזה. זה קרה בטעות אבל כשזה קרה, זה קרה בבום. בכיתה י"א הצטלמתי ממש כל שבוע. להצטלם לקמפיינים לא מלהיב אותי. אני אוהבת לעבוד עם אנשים. אתה מכיר אנשים חדשים, לומד להתמקצע. זה מבגר אותך ונותן לך עצמאות. זה לנסוע לבד לתל אביב בגיל 16 או 17, לעבוד יום שלם מ-6 בבוקר ולא להתלונן, לא להתבכיין, לשמור על איפוק וקור רוח".

ואם ישאלו אותך היום מה את, תגידי דוגמנית?

"לא. היום זה חלק גדול מהחיים שלי. אבל אני לא אוהבת את ההגדרה דוגמנית, שוב, כי אני לא דוגמנית קלאסית, לא בגובה ולא במידות. אני רוצה עוד כמה שנים לענות שאני אדריכלית. אם היו שואלים אותי את השאלה לפני שנתיים, הייתי עונה קצינה. זה מה שאפיין אותי. אני לא מגדירה את עצמי דוגמנית".

"היה בינינו קליק מיידי"

"היה בינינו קליק מיידי" | צילום: אלבום אישי

בשלוש השנים האחרונות מתחזקת אייזנברג זוגיות צמודה עם הכדורגלן דוד קלטינס. עד לפני כמה חודשים, קלטינס עוד היה שחקן בית בית"רי, אהוב ביציעי 'טדי' בירושלים. בקיץ האחרון הוא עשה את המעבר להפועל באר שבע, והשניים עברו לגור יחד בעיר.

"אנחנו הכרנו בשידוך. חבר שלי שהכרתי בטיול אחרי הלימודים שירת עם דוד בבסיס, ואמר שפשוט אנחנו צריכים להיות ביחד", אומרת אייזנברג, שגם מודה שלא הכירה את קלטינס וגם לא ממש הבינה משהו בכדורגל.

"לפני שהכרתי את דוד לא הבנתי כלום בכדורגל, המשפחה שלי לא צופה בכדורגל, לא הכרתי אף שחקן מהפועל באר שבע, זה היה ממש ברמה שלא ידעתי שיש 11 שחקנים בהרכב. ראיתי תמונות של דוד, ולא ידעתי שהוא מפורסם, בשיחה הראשונה איתו שמעתי שהוא אינטליגנט וחכם. כשזה נהיה רציני, אז לבוא ולהגיד לאבא רופא שיש לי חבר כדורגלן היה מצחיק. אגב, גם כשדוד אמר לאמא שלו שיש לו חברה דוגמנית, זה היה מצחיק. אבא שלי ואמא שלו מאוד נרתעו מזה בהתחלה, עד שהכירו אותנו והבינו שיש מעבר לסטראוטיפ".

הכתבה המלאה בגיליון סוף השבוע של עיתון "שבע"

כתבות נוספות במגזין

0

מסעדה עם ערכים

במסעדת כרמים היו רגילים בשנים האחרונות לסגור את המסעדה בגלל המצב הבטחוני, אבל לאירועי השבעה באוקטובר אף אחד לא ציפה. בחודשים האחרונים בישלו ותרמו לחיילים, לכוחות הביטחון ולפונים ועכשיו חזרו לשגרה עם סדרת ההרצאות כרמים של ידע שהפכה לשם דבר בעיr

מגזין13 בפברואר 2024    10 דקות
0

גיבורה על מדים

רפ"ק מורן טדגי התעוררה בשבת השחורה לקול האזעקות באופקים שם היא גרה. כשהבינה שמדובר ביותר מירי רקטי היא נישקה את משפחתה לשלום ויצאה לחזית הלחימה בעיר. כך, במשך 48 שעות פיקדה על הלוחמים ונלחמה לצד שוטרי משטרת ישראל שהגנו על הבית

מגזין11 בינואר 2024    7 דקות

כתיבת תגובה