מגזין

בנעלי בית | מדבר ג'יבריש עם הילדים

מגזין25 ביולי 2019    3 דקות
0

אורן כהן, שחקן תיאטרון באר שבע

בנעלי בית | מדבר ג'יבריש עם הילדים
אורן כהן | צילום: רביד תורג'מן

גיל: 39

סטאטוס: נשוי + 3

מה החוויה המכוננת של חייך?

"יש כמה; ראשית זה כמובן החתונה המדויקת עם אשת החיל הנדירה שלי לילך. החוויה השנייה היא הרגע שבו הפכתי להיות אבא, כשבני בכורי נועם נולד. הייתי בן 30, וזו הייתה ללא ספק נקודת דרך מאוד משמעותית, רגע מכונן אפשר להגדיר. עוד אחד לפניו היה הרגע שבו זכיתי ב-2011 בטקס פרסי התיאטרון הארצי בפרס השחקן המבטיח. זה היה רגע של קבלת איזו מין גושפנקא שכנראה החלום שלי הופך להיות למקצוע. והרגע האחרון לצערי היה כשאבא שלי נפטר לפני כשנה".

מה אנשים לא יודעים עליך?

"אולי לא יודעים עליי שאני יודע לספר תספורות לא רעות. ושיש לי שפת ג'יבריש שאני מדבר עם הילדים שלי. חוץ מהמשפחה שכבר התרגלה, בדרך לגן לדוגמה או סתם מחוץ לבית כשזה 'בורח' לי, ואני מדבר איתם ככה, אנשים מסתכלים עליי במבטים מודאגים; פעם אפילו ראיתי מישהו שעבר לצד השני של הכביש"…

מה מביך אותך?

"כשאני שומע מחמאות עליי בפניי. זה קצת אמביוולנטי, כי מצד אחד אתה כל כך צמא לשמוע את זה כי זה 'הדלק', אבל מצד שני כשזה קורה, זה שם אותך בסיטואציה קצת מביכה. אז, הרבה פעמים אני מנסה להסיט את זה למישהו אחר".

איזה תכונות היית מוסיף לעצמך?

"במקצוע שלי אני מרגיש הרבה פעמים שאולי הייתי צריך להוסיף תכונה של מרפקנות, קצת יותר מרפקים; אני מרגיש הרבה פעמים שהיא מאוד נדרשת במקצוע הזה, אבל אני אדם מאמין, ואני מאמין שאפשר גם בלי, ושדברים קורים כמו שהקב"ה מכוון ובקצב שלו".

יש מקום שבו לא יראו אותך לעולם?

"במסעדת פירות ים".

היכן היית רוצה לבלות את החופשה שלך?

"קודם כל, אשמח שזה יהיה עם התא המשפחתי שלי, ולא משנה לי כל כך איפה, העיקר שזה יהיה ים כחול, טבע פסטורלי ומיטה גדולה ונוחה שיהיה אפשר לישון בה הרבה; זה מה שבא לי כרגע"…

מה הסרט האחרון שראית?

"של 'מארוול', האחרון בסדרה של 'הנוקמים'".

וספרים, יש לך זמן לקרוא?

"ספר לא קראתי הרבה זמן. אני קורא בעיקר מחזות. לא מזמן, עלתה ההצגה החדשה שלי בתיאטרון באר שבע, 'הבא אחריו', מחזה מקורי, מותחן פוליטי המבוסס על פרקים א' ו-ב' בספר 'מלכים', המתכתב באופן מפחיד אפילו עם מצבנו היום: 'מה שהיה הוא שיהיה, ומה שנעשה הוא שייעשה, ואין כל חדש תחת השמש'. המחזה עוסק במלחמת הירושה של דוד המלך (אותו משחק נתן דטנר) בין אדוניה (בגילומו של תום אבני) ושלמה (שאני משחק אותו)".

ומה יכול לעצבן אותך?

"צביעות, שקרים".

אם היית יכול להחזיר אדם אחד לחיים, מי זה יהיה?

"אני בשנה של אבא, אז ברור שאת אבא".

היכן לדעתך תהיה עוד 10 שנים?

"איפה שה' ישים אותי, אני מקווה שמוקף במשפחה, אהבה והמשך של יצירה, ולהתפרנס ממה שאני אוהב. טוב לי איפה שאני, ואני רק מקווה שזה ימשיך".

ולו ניתנה לך משאלה אחת, מה היית מבקש?

"ראשית, בריאות לי ולמשפחתי ולכל עם ישראל. ושיהיו לי את הכוח והיכולת לשמח ולרגש ולגעת בנשמות ובלבבות של כמה שיותר אנשים, במסגרת המקצוע כמובן. זו הסיבה למה אני כל כך אוהב את המקצוע הזה. המשאלה שלי היא שתמיד תהיה לי את הזכות לעשות את זה".

כתבות נוספות במגזין

0

מסעדה עם ערכים

במסעדת כרמים היו רגילים בשנים האחרונות לסגור את המסעדה בגלל המצב הבטחוני, אבל לאירועי השבעה באוקטובר אף אחד לא ציפה. בחודשים האחרונים בישלו ותרמו לחיילים, לכוחות הביטחון ולפונים ועכשיו חזרו לשגרה עם סדרת ההרצאות כרמים של ידע שהפכה לשם דבר בעיr

מגזין13 בפברואר 2024    10 דקות
0

גיבורה על מדים

רפ"ק מורן טדגי התעוררה בשבת השחורה לקול האזעקות באופקים שם היא גרה. כשהבינה שמדובר ביותר מירי רקטי היא נישקה את משפחתה לשלום ויצאה לחזית הלחימה בעיר. כך, במשך 48 שעות פיקדה על הלוחמים ונלחמה לצד שוטרי משטרת ישראל שהגנו על הבית

מגזין11 בינואר 2024    7 דקות

כתיבת תגובה