מגזין

מספר 1 בפחמים

מגזין30 ביוני 2019    7 דקות
0

בתוך כ-14 שנה, הפכה חנות "בית הפחם" בבאר שבע, בבעלות אלדר כראדי, לגדולה בארץ לגרילים, מעשנות ומטבחי חוץ, ובקרוב היא תהפוך לרשת ארצית > "בזכות הלקוחות יותר מאשר בזכותנו", מדגיש כראדי, שעד לפני שנתיים עוד תחזק גם קריירה ככדורגלן פעיל ומאמן שוערים

מספר 1 בפחמים
בדרך לעתיד. חנות "בית הפחם" כיום | צילום: באדיבות "בית הפחם"

הכל התחיל לפני עשרות שנים מנוסטלגיה משפחתית מיוחדת, כאשר סבו של הבעלים של "בית הפחם" בבאר שבע אלדר כראדי, מכר פחם בשוק העירוני. הנכד התרשם מאוד, התאהב בתחום, וכבר בגיל 17 (ב-2005), הקים עסק למכירה סיטונאית של פחמים למסעדות.

בתוך זמן קצר מאוד, התעוררה התעניינות מצד לקוחות פרטיים סביב הטנדר שרכש כראדי לצורך מכירת הפחמים שקנה ודוגמאות הפחמים ללקוחותיו הסיטונאיים: "כשהייתי מוציא את הדוגמאות כדי להעמיס את הטנדר (שהפך בהמשך למשאית), ממש לכמה דקות, אז היו באים אליי אנשים, ומבקשים לקנות ממני פחמים. הם הגיעו ושאלו: 'אין לך מנגל'? 'אין לך מדליק'? 'אין לך רשתות צלייה'?. משם נולד הרעיון להקים את 'בית הפחם' בעיקר עבור לקוחות פרטיים, מהביקוש של הציבור. בערך אחרי שנתיים מתחילת הפעילות של 'בית הפחם', עברנו להתמקד יותר במכירה כזו. הגבייה הייתה מאוד קשה בשוק הסיטונאי, וגם מסיבה זו החלטתי לצמצם את הפעילות בתחום הזה, למרות שאנחנו עדיין נותנים כיום שירות גם ללקוחות סיטונאיים, אבל רק ללקוחות איכותיים".

ואיך התרחב העסק עד למעמדו הנוכחי המכובד מאוד בשוק הדרומי והארצי?

"לאט לאט, מצאתי ספק של גרילים, ספק של מדליקי פחם, ספק של שיפודים וכו', וכל פעם הוספתי משהו אחר, עד לשלב שבו התחלתי לייבא בעצמי מוצרים. עם השנים, צירפתי גם את שאר המשפחה שלי לעזרה; היום, יש ב'בית הפחם' 6 בני משפחה, שכל אחד מתעסק בתחומו לקידום העסק".

היה היה. ההתחלה הצנועה של "בית הפחם" | צילום: באדיבות "בית הפחם"

"חוויה אחרת"

כראדי מוסיף: "כיום, אני לא רק משווק מוצרים, אלא גם מייצר ומייצא בשנים האחרונות מטבחי חוץ מודולריים בהתאמה אישית, מה שנקרא 'מטבחי חצר': גריל עם כיור ומקרר, משטחי עבודה, טאבונים וכדומה; פעם, כשהיו בונים בית היו מקימים מטבח ומטבחון, ואילו כיום בונים מטבח ומטבח חוץ. עם כל הכבוד לאנשים ולנשים של היום, זה לא הנשים והאנשים של פעם; אנחנו כל הזמן רודפים אחרי הזמן, ואף אחד גם לא רוצה ללכלך את הבית שלו, אז כולם עושים את הגריל בחצר".

מה שעוזר להתרחבות שלכם כעסק בתחום?

"נכון, היום 'בית הפחם' הוא החנות הגדולה בישראל לגרילים, מעשנות ומטבחי חוץ. יש לנו מתחם של 1,000 מ"ר בדרך חברון 40 בבאר שבע, שהתחלנו לעבוד ממנו בתחילת מרץ השנה, אחרי שלפני כשנתיים פתחנו חנות לשיווק מטבחי חוץ בשטח של כ-100 מ"ר לצורך פיילוט, וכשראינו את התגובות הנלהבות, החלטנו לעשות את הצעד של פתיחת החנות הגדולה הנוכחית. בנוסף, מ-2008 הכנסנו גם שיווק של גרילים לגז, ויש לנו מחלקת מחנאות מאוד גדולה לציוד קמפינג, מחלקת סכינים מקצועיות מאוד גדולה, מחלקת עישון בשר מאוד גדולה (עם יותר מ-50 מעשנות עם תבלינים ואקססוריז ושבבי עץ לנסורת) ועוד. תתפלא, אבל כיום יש מעשנות שעובדות על וויי פיי, דרך הסלולארי בלי להיות במקום בכלל"

ולנוכח כל החידושים הבלתי נגמרים בתחום, אין פלא ש"'בית הפחם' הולך להפוך אוטוטו לרשת ארצית, "זה ה'אני מאמין' שלי" מצהיר כראדי, "לסניף הבא שלנו כבר איתרנו מקום, והוא אמור להיפתח בשנה הקרובה. המטרה היא להגיע ל-5 סניפים ברחבי ישראל ב-10 שנים הקרובות; נעשה את זה לאט ובטוח, אנו לא קופצים מעל הפופיק, ועושים את הכל לאט לאט ובטוח".

בתחילת הדרך. אלדר, נדיר ואורעד כראדי | צילום: באדיבות "בית הפחם"

איך אתה מסביר את הגידול היפה של העסק?

"תראה, ההתפתחות של 'בית הפחם' היא בזכות הלקוחות יותר מאשר בזכותנו, הלקוחות שמאמינים בנו, ומקבלים חוויה אחרת שהם לא יכולים לקבל במקומות אחרים, חוויה מאוד מקצועית; במיוחד בחנות החדשה שלנו, שהיא כבר ממוזגת, ויש לידה חניות בשפע, כאשר בעבר היה קצת צפוף בחנות הישנה. והתגובות נהדרות; אנשים מגיעים לפה מכל הארץ, ממש מדן ועד אילת, ואנחנו מספקים מוצרים לכל חלקי הארץ. יש לנו גם אתר אינטרנט נהדר שגם דרכו אנו מבצעים המון מכירות".

"לגרות אותם"

וב"בית הפחם" לא קופאים על השמרים, כפי שמסביר כראדי: "ממש בקרוב, אנחנו עובדים על העלאת אתר חדש, הרבה יותר מודרני והרבה יותר מתקדם, כדי שנוכל להרחיב את הפעילות שלנו בדיגיטל; אין מה לעשות, הקידמה עוברת לשם, וכולם רוצים לשבת בבית, ושהכל יגיע עד אליהם, למרות שהמון אנשים מעדיפים עדיין לבוא ולחוש את חוויית הקנייה. הם אוהבים לצפות באינטרנט ולראות את המוצרים, ואז לבוא ולחוש אותם בחנות. אתה צריך לגרות אותם יותר באתר, ב'פייסבוק', ב'אינסטגרם' וב'גוגל', כדי שיגיעו הנה לחנות. אם יש גרילים מסוימים עם שם שהוא מותג, אז אני מכיר את המותג, ומזמין אותו, אבל יש הרבה מטבחי חוץ, שאנשים מעדיפים לגעת בהם, ולראות בדיוק מה הם קונים ומה הם מקבלים".

חנות ביניים. חנוכת החנות הקודמת של "בית הפחם" | צילום: באדיבות "בית הפחם"

האם יש ללקוחות כיום יותר דרישות ממה שהיה פעם ללקוחות?

"עד לפני שהכנסנו את החידושים האחרונים, הלקוחות היו מעדיפים את גריל הפחמים המסורתי. כיום, גריל הגז לא בדיוק בא להחליף את גריל הפחמים, אלא הוא מיועד להיות לעזר במטבח היומיומי. כמו שציינתי בהתחלה, נשים וגברים הם היום אנשי קריירה, כולם עובדים הרבה שעות, ואין להם זמן לבשל ולעשות סירים וכל הדברים האלה כמו פעם, אז כיום גריל הגז נכנס גם לטרנד של האוכל הבריא; הרבה אנשים קונים אותו בשביל לעשות חזה עוף, פרגיות וסטייקים על הגריל ביומיום לארוחות צהריים וערב לילדים ולמשפחה. ברור שבחגים ובכל מיני טקסים כאלה ואחרים קיים המנהג של הדלקת הפחמים בגריל המסורתי, סוג של טקס כזה, שבאים כל המשפחה, יושבים ולא ממהרים לשום מקום, ומדליקים פחמים".

צילום: באדיבות "בית הפחם"

והוא מדגיש: "היום גרילי הגז מאוד קרובים לביצועים של צלייה על פחמים, עם עוצמות מאוד גבוהות ופיזור חום אחיד, מה שמקל עלינו את החיים. אגב, בארה"ב נהוג שנים להשתמש בגרילי גז, והם הקדימו אותנו בעניין לפחות ב-20, 30 שנה; אצלנו בארץ, זה התחיל בעשור האחרון, ומטבחי החוץ התפתחו יותר בשנתיים שלוש האחרונות, כאשר אנשים מעדיפים שיהיה להם סוג של מטבחון, הכולל גם מעשנה, טאבון, מקרר ומכונת קרח וכיריים, ושהכל יהיה בחוץ, בחצר או במרפסת".

ולסיום, אי אפשר שלא להזכיר את הקריירה ה-2 שהייתה לבעלים של "בית הפחם": "עד לפני כשנתיים, הייתי שחקן כדורגל פעיל ומאמן שוערים במחלקת הנוער של הפועל באר שבע, והייתי גם השוער של קבוצת בית"ר באר שבע. אולם, בשלב מסוים ראיתי שהעסק מתרחב מאוד, ונאלצתי לוותר על החלום הזה להיות מאמן שוערים, אחרי 7 שנים ובהצלחה רבה; לעשות כסף בכדורגל בתור מאמן זה מאוד קשה, אולי בתור שחקן כדורגל, אם אתה כוכב, אפשר לעשות את זה".

כתבות נוספות במגזין

0

מסעדה עם ערכים

במסעדת כרמים היו רגילים בשנים האחרונות לסגור את המסעדה בגלל המצב הבטחוני, אבל לאירועי השבעה באוקטובר אף אחד לא ציפה. בחודשים האחרונים בישלו ותרמו לחיילים, לכוחות הביטחון ולפונים ועכשיו חזרו לשגרה עם סדרת ההרצאות כרמים של ידע שהפכה לשם דבר בעיr

מגזין13 בפברואר 2024    10 דקות
0

גיבורה על מדים

רפ"ק מורן טדגי התעוררה בשבת השחורה לקול האזעקות באופקים שם היא גרה. כשהבינה שמדובר ביותר מירי רקטי היא נישקה את משפחתה לשלום ויצאה לחזית הלחימה בעיר. כך, במשך 48 שעות פיקדה על הלוחמים ונלחמה לצד שוטרי משטרת ישראל שהגנו על הבית

מגזין11 בינואר 2024    7 דקות

כתיבת תגובה