מגזין

מברוק עליק

מגזין19 ביוני 2019    5 דקות
3

עמותת מברוק מפיקים חתונות לזוגות שידם אינה משגת, על מנת שגם הם יוכלו להגשים את החלום. על רוח התנדבות ושמחה ששווה הרבה יותר מכסף

מברוק עליק
הזוג והמתנדבים. מברוק | צילומים: גיא דלריאה

עונת החתונות כבר בעיצומה. כל מי שיש לו במעגל החברים זוגות שעומדים להתחתן, יודע שבערך בתקופה הזו של השנה ההזמנות לחתונה מתחילות לזרום. וחתונה, את זה יודע כל אחד, הוא עסק כלכלי לכל דבר. כל זוג צעיר שעומד לפני החופה, יודע שחתונה היא צעד כלכלי גדול, עשרות אלפי שקלים, אם לא יותר, לערב אחד עליו לרוב, חולמים מגיל קטן. ומה עושים כאלה שלא יכולים להרשות לעצמם להפליג בחלומות? מה יגידו אלה שלא יכולים להשקיע עשרות אלפי שקלים בחתונה גדולה?

אנחנו שומעים לא מעט על עמותות וארגונים שעוסקים בעזרה למיעוטי יכולת, אבל מה עם הזוגות הצעירים שרוצים חתונה "רגילה" אבל פשוט לא יכולים להרשות לעצמם? לחלון הגדול הזה בדיוק נכנסת עמותת 'מברוק', עמותה שחרטה על דגלה לעודד עשייה חברתית, סולידריות וקידום ערך ההתנדבות ע"י הפקת חתונה, גם לאלה שאין להם את הכלים הכלכליים לכך.

הזוג והמתנדבים בחתונת מברוק

העמותה הוקמה בשנת 2014 במכללה הבין תחומית, במסגרת תכנית רבין למנהיגות, על ידי כמה סטודנטים. מאז הוקמו כמה סניפים, אחד מהם הוקם לפני כשנתיים בבאר שבע. טל וייצמן אזולאי (27) היא מנהלת היח"צ בסניף הבאר שבעי ומתנדבת בעצמה. "חיפשתי משרה בשיווק מצד אחד, אבל גם רציתי התנדבות משמעותית מצד שני", היא מספרת. "כששמעתי על 'מברוק', ידעתי שזה מה שאני רוצה לעשות. כל המטרה של העמותה היא לגרום לכמה שיותר אנשים להתנדב, לפתוח את עולם ההתנדבות לאחרים".

ארוחת מתנדבים

במברוק ההתנדבות היא מלאה של כולם, כל הצוותים מתגייסים למען מטרה אחת, לשמח זוגות שברוב המוחלט של המקרים לא הכירו. "זו הפקה שכולם מתנדבים בה מההתחלה ועד הסוף", אומרת וייצמן אזולאי. "גיוס זוגות זו עבודה קשה ובבאר שבע זה היה מאתגר. לא מצאנו הרבה זוגות בהתחלה, אז פנינו לגורמי רווחה, מחפשים בקבוצות פייסבוק – ככה מגייסים את הזוגות. יש לנו אחראית זוגות שנפגשת עם הזוגות. ממלאים טופס, עושים איתם שיחה ראשונית ואם זה רלוונטי, ממשיכים לפגישה".

ואיך יודעים שזה רלוונטי? איך יודעים שהזוג מתאים למטרה של 'מברוק'? וייצמן מספרת כי יש שני קריטריונים בבחירת הזוגות: "אחד זה המצב הכלכלי, הסוציו אקונומי. השני הוא שאנחנו רוצים אנשים שתורמים לחברה בחזרה, זה החזון שלנו. אנחנו מנסים להבין את התמונה הכללית של הזוג, ואחרי שבוחרים אותם, לא משתפים את הסיפור שלהם, לרוב גם הם לא רוצים. כל מי שמגיע ל'מברוק', צריך עזרה כלכלית. זו הנחת היסוד. אחרי שיש להם פגישה ראשונה, אנחנו מחליטים אם מקבלים אותם וממשיכים לפגישות הפקה. יש בצוות 7 אנשים שלכל אחד יש תפקיד. יש אחראית זוגות, הפקה, אחראית ספקים. ראש צוות ושימור ידע. יש לנו מערכת לניהול מידע, שם שומרים את כל המידע על הזוגות והספקים".

גיא דלריאה – תו מברוק

וייצמן מדגישה כי 'מברוק' הם למעשה המתווכים בין הזוגות לספקים, משלב התיאום ועד לחתונה עצמה, "ואם הם רוצים להצטרף, אחרי זה מדברים על החתונה, מה הזוגות רוצים ואיך מתאימים את זה למה ש'מברוק יכולה להציע'. יש לנו מאגרים של ספקים ומתנדבים כשחלק מהחזון הוא לרתום כמה שיותר אנשים".

ההתנדבות היא של כולם, וזה אומר גם של הצוות. חבר'ה צעירים, לרוב כאלה שלא התחתנו עדיין, אולי אפילו לא נמצאים בזוגיות, שמגיעים לתת את מה שיש להם. גם אם זה אומר שלערב אחד הם הופכים למלצרים שמציעים לאורחים בורקס או דג.

"הרבה מהמתנדבים הם מתנדבים חוזרים שבאים למלצר פעם שנייה או שלישית. כמובן שהספקים הם בהתנדבות מלאה גם כן. כל נותן שרות שיכול להיות בחתונה. האולם משתף איתנו פעולה, ומעבר אליו הדי.ג'יי, צלם, מאפרת, מעצבת שמלות, ספר, אפילו מישהי שעושה ציפורניים בהתנדבות. יש לנו מישהי שגרה באילת ותורמת לנו כוסות יין בעיצוב מיוחד. כל אלה מפסידים יום עבודה, אבל כולם אומרים לפני ובעיקר אחרי, שהם מגיעים בכיף ובשמחה". חשוב להדגיש כי החתונה היא לא בחינם וישנן עלויות, אך כאלו שהזוג יוכל לעמוד בהן על בסיס מתנות החתונה שיקבל.

ומה קורה אחרי החתונה?

"יש איזשהו היי אדיר אחרי החתונה גם לזוג וגם למתנדבים. מה שהכי מיוחד ב'מברוק' זה שביום החתונה יש צ'ייסר פתיחה עם כל המתנדבים. לא כולם עבדו במלצרות, אבל מגיעים וממש עובדים. לתדריך הראשון מגיע הזוג והוא פשוט מודה לכולם, אומר כמה שהוא מעריך. הרבה פעמים זה תודה רבה ובלעדיכם לא היינו יכולים. זה הרגע ששווה את ההתנדבות הזו. זה לדעתי הכי ייחודי במברוק".

עדי ודניאל

לפני שבועיים נערכה עוד חתונה בבאר שבע, בהובלת 'מברוק', כששני סטודנטים, דניאל ועדי מלמד, מכפר הסטודנטים אשלים, התחתנו בעזרת העמותה, בחתונה שכולה ברוח ההתנדבות. החתונה התקיימה באולמי גני בראשית, שנרתמו לפרויקט ולא בפעם הראשונה.

"החתונה האחרונה הייתה מיוחדת כי דניאל ועדי גרים בכפר אשלים, שזה כפר קהילתי שבו הם תורמים לקהילה על בסיס יומי. רצינו שהם יהיו חלק מ'מברוק' כי זה מה שאנחנו מאמינים בו. הם היו צריכים את העזרה שלנו ומצד שני הם תורמים בעצמם לחברה".

תו מברוק לימית כנען

מלמד מספר כי ברגע שהחליטו להתחתן, היה להם ברור שלא יוכלו להרשות לעצמם את הפרויקט הגדול שנקרא חתונה כמו שאנחנו מכירים. "כשקיבלנו החלטה, התחלנו לחפש פרויקטים שמסייעים לסטודנטים בהפקה של החתונה. בגלל כל מיני סיבות היינו צריכים לעשות את זה בכוחות עצמנו. הגענו ל'מברוק' לפגישה ואנחנו מגיעים בחיי היום יום מחיים שהם נורא קהילתיים, חלק מהעשייה. סיפרנו להם בראיון על הדברים שאנחנו עושים וככה התחלנו את התהליך".

הכתבה המלאה בגיליון סוף השבוע של עיתון "שבע"

כתבות נוספות במגזין

0

מסעדה עם ערכים

במסעדת כרמים היו רגילים בשנים האחרונות לסגור את המסעדה בגלל המצב הבטחוני, אבל לאירועי השבעה באוקטובר אף אחד לא ציפה. בחודשים האחרונים בישלו ותרמו לחיילים, לכוחות הביטחון ולפונים ועכשיו חזרו לשגרה עם סדרת ההרצאות כרמים של ידע שהפכה לשם דבר בעיr

מגזין13 בפברואר 2024    10 דקות
0

גיבורה על מדים

רפ"ק מורן טדגי התעוררה בשבת השחורה לקול האזעקות באופקים שם היא גרה. כשהבינה שמדובר ביותר מירי רקטי היא נישקה את משפחתה לשלום ויצאה לחזית הלחימה בעיר. כך, במשך 48 שעות פיקדה על הלוחמים ונלחמה לצד שוטרי משטרת ישראל שהגנו על הבית

מגזין11 בינואר 2024    7 דקות

כתיבת תגובה

  • נתן מלמד

    העמותה הזאת בעניי זו המצאה גאונית אני מאוד מעריך את מה שעשיתם במקרה זאת הייתה החתונה של אחי הגדול באמת שהייתי בכמה אירועים בחיי ואני חושב שזה היה האירוע הכי כיף שהיה לי בלי קשר לזה שזה אחי הגדול התחתן אתם אלופים ובמידה והיה לכם אירוע באילת אני אשמח להיות חלק מצוות המתנדבים

  • גיא דלריאה – צלם

    הייתה חתונה מדהימה! כל הכבוד לארגון מברוק ומזל טוב לזוג הצעיר!

  • גיא דלריאה – צלם

    הייתה חתונה מדהימה!
    כל הכבוד לצוות של מברוק על ארגון והפקה וכמובן מזל טוב לזוג הצעיר!