מגזין

מרקוביץ' לראשות הלשכה

מגזין11 ביוני 2019    3 דקות
0

עו"ד ליאור מרקוביץ שואף לכבוש את לשכת עוה"ד בדרום > "היום יותר מאי פעם, אנחנו צריכים להיות מיוצגים באופן מיטבי", הוא מדגיש > ליאור בראש

מרקוביץ' לראשות הלשכה
עו"ד ליאור מרקוביץ. "עשייה חברתית" | צילום: אדוה ברזילי, סטודיו בוטיקה

אחרי שביסס לעצמו קריירה משפטית, והפך את משרד "מרקוביץ ושות'" לאחד ממשרדי עוה"ד המובילים והמצליחים בבאר שבע ובנגב, מסתער עו"ד ליאור מרקוביץ (ראה מסגרת) על ראשות המחוז בלשכת עוה"ד, כשהוא מוביל את רשימת "תנופה לדרום", בתקופה מורכבת ומאתגרת עבור העוסקים במקצוע.

"מה שמניע אותי בהתמודדות זו תחושת האחריות, הדאגה למעמד שלנו כעורכי דין והידיעה הברורה שהיום, יותר מאי פעם, אנחנו צריכים להיות מיוצגים באופן מיטבי", אומר עו"ד מרקוביץ. "יכולתי להמשיך לקדם את עצמי, לדאוג למשרד שלי, ולהגיד לעצמי שאני את שלי השגתי, ושמעבר לזה שום דבר לא מעניין, אבל החלטתי שאינני נשאר באזור הנוחות, אלא קם ועושה, כדי למצב את הדרום בלב העשייה, ולדאוג לציבור עוה"ד הדרומיים, הראויים לקבל ייצוג ראוי ודאגה אמיתית לצרכים ולאינטרסים שלהם".

למה לא מעט מעוה"ד ממש לא מתעניינים בבחירות ללשכה?

"האדישות וחוסר האכפתיות התחלפו, באחרונה, בהתעניינות ובמוטיבציה של הבוחרים להגיע לקלפיות, בגלל התקווה שהבאתי איתי, מאז שהצטרפתי למרוץ, לפני כחודש. כשעוה"ד במחוז רואים נבחרת רצינית, עם תוכנית עבודה מסודרת, ניסיון, שיעור קומה והבנה עמוקה של מה שנדרש לעשות, כדי למנף את הלשכה, הם מבינים שיש בשביל מי ובשביל מה לצאת מהמשרד, ולהצביע".

מרקוביץ החליט, "שלא להביע תמיכה במי מהמועמדים לראשות הלשכה הארצית, ולהתמקד במחוז דרום ובאתגרים העומדים בפניו; אני מכבד את כולם, ומשאיר לבוחרים את ההחלטה את מי הם רוצים לראות בראש לשכת עוה"ד הארצית. אותי מעניין מחוז הדרום, ואני מסוגל לעבוד עם כל מי שייבחר בבחירות הארציות, כדי לקדם אותו".

איך, בעצם?

"אני מביא להתמודדות הזו בשלות, ניסיון ומוניטין, שצברתי במהלך 2 עשורים של עיסוק בעריכת דין; אני מכיר את השטח, הלשכה והצרכים הספציפיים של עוה"ד הדרומיים, שרוצים לראות מנהיגות מקצועית ורצינית, הבאה לעבוד, ולא לעשות פוליטיקה. נולדתי והתחנכתי בבאר שבע, ואני פטריוט מקומי, שרוצה שלשכת עוה"ד המחוזית תהיה דוגמה ומופת לכל הארץ, בהיבטים של נראות וייצוגיות, שירותים מתקדמים ותמיכה מקצועית, מיצוי הכוח שלנו כקבוצה ועידוד כלכלה מקומית מקיימת, שזה אומר דאגה להתקשרויות ותעסוקה לעוה"ד באזור, באמצעות ארגונים וגופים בדרום".

והוא מוסיף: "אני מאמין גדול בגישור, ויש לי כוונה לעודד את השימוש בכלי היעיל הזה, לצורך יישוב מחלוקות בין אזרחים מחוץ לבתי המשפט וגם בסכסוכים, המתגלעים בין חברים. כל אלה הם דברים, שמשרתים את האינטרסים של הדרום כולו, ולא רק את אלה של עוה"ד. בנוסף, חשוב להבין שאחד התפקידים המרכזיים של יו"ר המחוז הוא לטפל בממשק העבודה של עוה"ד מול הרשות השופטת; הניסיון המשפטי שלי וההערכה שיש כלפיי בבית המשפט, כנציג הלשכה בעבר מול לשכת ההוצאה לפועל, בהחלט יכולים לסייע לי להביא לשיפור וייעול הממשק הזה".

ומה לגבי חיזוק הקשר בין עוה"ד דרך הלשכה?

"אני רואה את הלשכה כבית, המעניק תמיכה לחברים, נגיש לכולם, דואג לחברים, מחבר אותם, מקל עליהם ככל האפשר את ההתנהלות היומיומית, נותן להם ייעוץ והכוונה, מעשיר אותם בתוכן איכותי, פותח בפניהם דלתות והזדמנויות, מעודד שיתופי פעולה בין החברים, ומוביל גם עשייה חברתית".

עו"ד ליאור מרקוביץ: כרטיס ביקור

עו"ד מרקוביץ (43), בוגר תואר ראשון ושני במשפטים, נולד, גדל, והתחנך בבאר שבע, ומתגורר בלהבים. הוא נשוי לעו"ד סנאית מרקוביץ ואב ל-3. זה 18 שנה, הוא הבעלים של משרד "מרקוביץ ושות'", המתמחה בתחומי המשפט האזרחי המסחרי, בתחום המוניציפלי ובחדלות פירעון.

מרקוביץ מייצג לקוחות פרטיים ומוסדיים, ומעניק שירותים משפטיים לרשויות באזור הדרום. הוא שימש כמאמן למתמחים, עד לשילובם המוצלח במגזר הפרטי והציבורי. עו"ד מרקוביץ הוא בעל הכשרה בגישור, ומועסק כמגשר מטעם בתי המשפט, וכן מרצה, ונותן הכוונה לעורכי דין, במסגרת הלשכה, במגוון תחומים.

כתבות נוספות במגזין

0

מסעדה עם ערכים

במסעדת כרמים היו רגילים בשנים האחרונות לסגור את המסעדה בגלל המצב הבטחוני, אבל לאירועי השבעה באוקטובר אף אחד לא ציפה. בחודשים האחרונים בישלו ותרמו לחיילים, לכוחות הביטחון ולפונים ועכשיו חזרו לשגרה עם סדרת ההרצאות כרמים של ידע שהפכה לשם דבר בעיr

מגזין13 בפברואר 2024    10 דקות
0

גיבורה על מדים

רפ"ק מורן טדגי התעוררה בשבת השחורה לקול האזעקות באופקים שם היא גרה. כשהבינה שמדובר ביותר מירי רקטי היא נישקה את משפחתה לשלום ויצאה לחזית הלחימה בעיר. כך, במשך 48 שעות פיקדה על הלוחמים ונלחמה לצד שוטרי משטרת ישראל שהגנו על הבית

מגזין11 בינואר 2024    7 דקות

כתיבת תגובה