מגזין

הלהיט החדש של פורים

מגזין21 במרץ 2019    13 דקות
0

בשנים האחרונות אנשים לא מסתפקים רק בתחפושת לפורים, אלא הולכים צעד אחד קדימה ומשלבים איפור פנים > "שבע" מביא לכם שבע מאפרות מקצועיות, שמסוגלות להפוך אתכם לכל דמות שחלמתם עליה

הלהיט החדש של פורים
האיפור של לי בן שלוש | צילומים: אלבום אישי

חג פורים הגיע ורובנו כבר מוכנים עם התחפושות. השנה, כמגמה של השנים האחרונות, התחפושת כוללת יותר מתלבושת מיוחדת ואביזרים, כשיותר ויותר בוחרים ללכת עם התחפושת צעד אחד קדימה ולשלב גם איפור פנים, שעושה רושם שהולך להיות הלהיט הבא בפורים. אז לכבוד פורים, קבלו שבע מאפרות, חדשות בתחום וכאלה עם "פז"ם", שיכולות להפוך כל אחד מכם לדמות שעליה תמיד חלמו.

לי בן שלוש

לין בן שלוש (23) החלה לאפר לפני שלוש שנים. היא השתחררה מהצבא והתלבטה מה ללמוד. היא התגלגלה ללימודי איפור ושם התאהבה. "תמיד הייתי מאפרת את החברות שלי, שהיו אומרות לי ללכת ללמוד איפור", היא מספרת. "אני בכלל הייתי בטוחה שאני הולכת ללמוד באוניברסיטה, אבא שלי צייר ואחים שלו ציירים וחשבתי שאני רחוקה מזה. הייתי מעתיקה תמונות על עצמי, הייתי רואה עבודות של אחרות ומתלהבת ורציתי את זה בעצמי".

בשלוש השנים האחרונות בן שלוש מאפרת ערב וכלות ובפורים מפנה את כל הזמן לאיפורי פורים, "כי אני אוהבת את זה", לדבריה. "פה אתה יכול להיות יצירתי, להפליג בדמיון, להשתמש ביותר צבעים, יותר להשתגע. היום הרבה מאפרות לוקחות דוגמאות מחו"ל, גם אני הייתי כזו, אבל השנה החלטתי שאני רוצה לעשות דברים שלי, לצאת מהקופסא".

עד כמה איפור הוא חלק מהתחפושת?

"לדעתי היום איפור הוא כל הלוק. אפשר לשים סתם בגד, להוסיף פאה, עדשות ואיפור ויש לך תחפושת".

ילדת מסטיק

ילדת מסטיק – "אני חולה על סוכריות וממתקים, אני מכורה לזה. הסתכלתי על העטיפה של המסטיק, אמרתי שזו יכולה להיות תחפושת ממש מגניבה. התחלתי לחשוב מה מזכיר מסטיק, אז לקחתי קשת וחיברתי אליה כדורי קלקר שצבעתי בוורוד כמו מסטיק עגול. עשיתי בלונים, אפילו הדבקתי חבילות מסטיק, הכל זה עבודה שלי על טהרת המסטיק".

במבי – במבי זו דמות שהרבה עושות, אבל אני חשבתי איך אני יכולה לעשות אותה קצת אחרת. ראיתי פסל מוזהב שמזכיר במבי ואמרתי שזה יכול להיות יפה לעשות במבי מזהב. כל האיפור בגווני הזהב. יש קשת וקרניים שחיברתי ביחד. צבעתי בזהב. הוספתי פאה כי אני מאוד אוהבת פאות בכל מיני צבעים".

גבריאלה אונטמן

גבריאלה אונטמן (39) היא אחת מהמאפרות הוותיקות בתחום. היא מאפרת כבר 10 שנים ומחזיקה בתואר באומנות. "תמיד אהבתי ליצור עם הידיים ומפה לשם זה הפך למקצוע", היא מספרת. "משך אותי לצייר על הפנים. ציור לפורים על פנים ופחות על הדף, מאוד רציתי לשנות את הדמות של אדם למישהו אחר. זה משהו שהדליק אותי. אמנם לא הייתי ילדה שמתאפרת, אבל תמיד היה לי את זה. גם בתיכון, כשהייתי במגמת קולנוע והיה צריך מאפרת, זו הייתי אני. אני אוהבת לעשות שינוי אצל האדם, זה משהו שמאוד דיבר אליי".

אונטמן מספרת שהיום היא 24 שעות סביב האיפור והוא חלק בלתי נפרד ממנה. "אני חושבת שהייתי בין הראשונים שעסקה באיפור לפורים, היום אני מעבירה סדנאות לפורים, אחת בבאר שבע ואחת בתל אביב; טכניקות ואפקטים, עבודה עם צבעי מים. אני מאפרת כלות וערב ובפורים אני עושה רק את זה. זה חלק בלתי נפרד מהחיים שלי".

כמה איפור הוא חלק מהתחפושת?

"האיפור הוא התחפושת היום. חד משמעית, לדוגמה בתחפושת של זקן, איפור של זקן עם איזה בגד מהבית ויש לך תחפושת. מי שרוצה תחפושת ברמה הגבוהה ביותר צריך איפור, היום אפשר תחפושת בלי לבוש, אבל אי אפשר תחפושת בלי איפור. מי שרוצה תחפושת מקורית, מגניבה, ברמה גבוהה צריכה איפור. כל מאפרת תאפר שונה, זו יד שיוצרת משהו חדש ולא משהו שיוצא ממפעל, אז התחפושת תמיד תהיה ייחודית".

סופרמן

סופרמן – עשיתי לייב באינסטגרם לשאלות וטיפים, והרבה מהאנשים אמרו לי שהם רוצים שאעשה קומיקס וגיבור על, אז הלכתי על סופרמן. לרוב התחפושת היא רק בגדים, אני ממש יצרתי בגדים מאיפור, גם בגוף. הפנים של סופרמן והלבוש שלו כאיפור על הגוף, והכל כמו הדמות בקומיקס".

שילת לוי

שילת לוי (24) היא החדשה ביותר בתחום. רק לפני שלושה חודשים החלה לאפר בצורה מקצועית וכבר קיבלה הרבה טלפונים מבנות שרוצות שתאפר אותן לפורים. "אני עוסקת הרבה באיפור, אבל בגלל פורים החלטתי ללכת על זה בצורה מקצועית. למדתי איפור, אבל לא למדתי איפור פורים, אלא רכשתי את זה עם הזמן. אני טרייה בעסק. אני מאוד אוהבת לצייר. זה הגיע מהאהבה לאומנות וזה משהו שמרגיע ונותן לי שקט".

סקאר

לוי מספרת שתמיד הייתה ילדה שמאפרת ומתאפרת וידעה שאת זה רצתה ללמוד בצורה מקצועית: "החלטתי ללמוד איפור ערב אצל ירין שחף. רציתי לקחת את זה למקומות יותר צבעוניים. אז התחלתי קצת על עצמי, ואז לפני כחודשיים התחלתי לצייר על פנים. כל הזמן אמרו לי שיש לי ידיים לאיפור, אז הלכתי על זה. מבחינתי האיפור בקרוב יהיה כל כולי, אנשים ישמעו עליי בכל מקום".

כמה איפור הוא חלק מהתחפושת?

"האיפור היום הוא חלק מאוד משמעותי. האיפור מוסיף ממד אחר לתחפושת וגם יכול להוות תחליף של ממש לתחפושת".

בובה מפחידה

סקאר ממלך האריות – "ראיתי תמונה של האריה מהסרט מלך האריות, אמרתי שזה יהיה מגניב לצייר את זה. התחלתי לחפש תמונות והחלטתי ללכת על זה וציירתי על עצמי. זה לא איפור מורכב מידי, אבל דורש דיוק".

בובה מפחידה – "זה היה האיפור הראשון שלי, אז אני כמובן מאוד אוהבת אותו כי זו ההתחלה. משם התחלתי עם איפור פורים. ראיתי מישהי מחו"ל שעושה את זה ואמרתי שאני אנסה. מעבר לאיפור, לקחתי חבל, התחלתי לגזור ולהדביק על הפנים".

אלינור מנחמוב

את העבודות שאלינור מנחמוב (39) אתם יכולים לראות בטלוויזיה כשמנחמוב כבר איפרה לתכניות ריאליטי כמו 2025 או בתכנית בערוץ האופנה עם אנה ארונוב. "התחלתי לאפר לפני 3 וחצי שנים. יצא לי לאפר בכמה הפקות עם הרבה דוגמניות. היום אני כבר מאפרת במשרה מלאה, מאפרת ערב, כלות, והרבה פרויקטים בטלוויזיה ובתיאטרון. זה התחביב שלי מגיל קטן. אני גם גרפיקאית, אז כל מה שהיה קשור לעיצוב עניין אותי. זה משהו שזורם במשפחה. יש לי דוד צייר ומקעקע".

מנחמוב היא אמא ל-4 ילדים, מה שגרם לה במשך שנים להתרכז במשפחה, עד שהחליטה ללכת אחרי החלום. "השקעתי המון במשפחה. תמיד היה לי את החלום לעסוק במשהו שאני יוצרת, אני מסוגלת לעבוד 20 שעות מבלי להתעייף, כי זה מכניס בי המון אדרנלין. בלי איפור היום שלי לא עובר, כל יום אני חייבת לגעת במשהו שקשור לאיפור, זה הסיפוק שלי".

ברבור שחור

כמה איפור הוא חלק מהתחפושת?

"איפור לפורים זה לצאת מהקופסה, זה אחרת מאיפור ערב או איפור של כלה, באיפור פורים יש משהו יצירתי, אתה לוקח את הפנים כקנבס ומצייר מה שאתה רוצה. אין סוף לדמיון. היום האיפור עושה את התחפושת. אם פעם הלבוש היה זה שקובע, היום זה התהפך. האיפור היום יכול להתחיל ב-300 שקלים ולהגיע עד 1000. אם זה איפור גוף, אפשר לצייר על הגוף דמוי בגד, אז האיפור הוא הכל".

נסיכת הקרח

ברבור שחור – "רציתי ליצור מראה דרמטי, מסקרן, אולי קצת מסתורי וחושני. כשחושבים על ברבור, מתארים משהו לבן יפיפה וכאן הראיתי שהצבע השחור הוא מעניין, עוצמתי ויפה לא פחות".

נסיכת הקרח – "תחפושת מאוד מושקעת מהיסוד, החל מיצירת האביזרים ועד לוק האיפור. אני משלבת יכולות איפור שונות, אפקטים ויצירתיות. רציתי ליצור מראה מעניין, מנוגד, נסיכותי עם סגנון. מצד אחד רואים צד עדין של נסיכה ומהצד ההפוך – מפחיד יותר".

ליאל קלדרון

ליאל קלדרון (20) ידעה תמיד שהאיפור הוא חלק בלתי נפרד מחייה. זה התחיל מפתרון לפצעי בגרות והמשיך בטיפוח יומיומי. "הייתי ילדה עם פצעי בגרות והייתי מנסה למצוא דרכים להסתיר אותם", היא מספרת. "הייתי מחפשת טיפים באינטרנט, שם גיליתי את העולם הזה. משם זה לא עצר. התחלתי ליצור לוקים משלי, לוקים בהשראות של נשים מחו"ל. התאהבתי בזה וממש התמכרתי ומשם זה התחיל להתגלגל, לאיפור חברות ומשפחה ועכשיו גם לקוחות".

נערת גלקסיה 2019

קלדרון מודה שהיום האיפור הוא חלק בלתי נפרד מחייה: "זה 100 אחוז מהחיים שלי. זה אומר שאני חושבת שכל אישה צריכה לפתוח את הבוקר עם ריענון קל, לאו דווקא איפור מלא. להיות אישה מטופחת, יותר נעימה לעיניים. ככה אני פותחת את הבוקר שלי. אני גם מעלה לוקים באינסטגרם, מעדכנת איך אני מתאפרת ובמה אני משתמשת, מעלה סרטונים של איך אני עושה".

כמה איפור הוא חלק מהתחפושת?

"האיפור בפורים עושה הכל. נקודה. יש לי הרבה לקוחות שאומרות לי שהן לובשות רק שחור והאיפור יעשה הכל. איפור זה 90 אחוז מתחפושות. לפעמים אפשר בלי תחפושת כשהאיפור הוא כולו התחפושת ועושה את כל העבודה".

melted

נערת גלקסיה 2019 – זה משהו שעשיתי בהשראת מאפר בחו"ל. רציתי להביא תחפושת של מישהי שלא מכדור הארץ, מישהי שהגיעה מכוכב אחר. זה איפור שלקח כמעט שעתיים, דורש המון דיוק, שילוב צבעים שיצר מראה זוהר, מישהי שלא מפה, לא מכדור הארץ".

melted "רציתי ליצור מעין פנים נמסות, תחפושת שתהיה קצת יותר מפחידה, אבל לא מזעזעת. מפחידה בצורה יפה ונקייה, זה התחיל משרטוט של הגבות בצורת גלים, מוסיפים הצללה מתחת לכל נזילה כדי להדגיש ושזה ייראה מציאותי. את החלק השמאלי של הפנים צבעתי בשחור כדי להראות שהפנים שלי נמסות".

ניל אדרי

ניל אדרי (19) היא הצעירה בחבורה. אדרי היא אחת הדמויות הצבעוניות ביותר. למרות גילה הצעיר, היא מאפרת כבר חמש שנים. "מאז שאני זוכרת את עצמי עסקתי באומנות. תמיד ציירתי ויצרתי דברים במו ידי", היא מספרת ומוסיפה: "לפני חמש שנים ראיתי סרטון ביוטיוב של איפור של שלד לפורים, ניסיתי והצלחתי ומשם כבר הכל היסטוריה. התאהבתי באיפור, התאמנתי מלא כדי להגיע למקום שאני נמצאת בו היום והיד עוד נטויה".

נערת חלל

אדרי היא אחת הדמויות הצבעוניות ביותר בתחום והיא מודה ש"ניל מבחוץ משדרת את כל מה שקורה לניל מבפנים".

כמה איפור הוא חלק מהתחפושת?

"הוא התחפושת. אתה יכול לזרוק על עצמך ג'ינס וחולצה ולהפציץ עם איפור וזה ימשוך את תשומת הלב מכולם".

מגדת עתידות

נערת חלל – "זה לוק שעשיתי לו שחזור. לפני שנה עשיתי גם נערת חלל שאנשים מאוד אהבו, אבל אני פחות. החלטתי לנסות לעשות אותו שוב, אבל הפעם החלטתי שאני מחדשת אותו ואני מאוד גאה בו. חדי העין ישימו לב שיש סימון של המזל שלי (סרטן) בכוכבים".

מגדת עתידות – "זה בין הלוקים שאני הכי גאה בהם עם מעל ל-200 שמירות של אנשים באינסטגרם. כשדיברתי על זה שהאיפור יכול להיות התחפושת ולא צריך יותר מידי להשקיע באאוטפיט, אפשר לגמרי לקחת את האיפור הזה כדוגמה. אתם יכולים לזרוק על עצמכם סתם מכנס וחולצה, לשים איזה קשקוש בראש ובעזרת האיפור אתם התחפושת המנצחת. זו מגדת עתידות, כשהאיפור הוא כל הסיפור".

חן חג'ג'

חן חג'ג' בת 23, אבל מצהירה שכל חייה עסקה באיפור. כבר בגיל 17 הוציאה תעודת מאפרת מקצועית לכלות וערב במכללת אייל מקיאג' והפכה את התחביב למקצועי. "יופי וטיפוח תמיד היו דברים שמשכו אותי. אני זוכרת את עצמי עוד כילדה קטנה, במקום לבחור צעצועים ומשחקים, הייתי בוחרת בכל מוצרי האיפור של הנסיכות ומתאפרת שעות ומשחקת מול המראה. הייתי מאפרת את כל החברות שלי, דודות שלי, אחותי וכל מי שרק היה אפשר".

חג'ג' מספרת כי חג פורים עבור המאפרות הוא התקופה הכיפית של השנה. "חג פורים זו ההזדמנות שלנו המאפרים להגזים, להשתעשע, ולהביא לידי ביטוי את היצירתיות שלך ולהגשים את כל הפנטזיות של הלקוחות. להפוך כל חלום למציאות. עם פאה נכונה, יצירתיות, נצנצים, צבעוניות ודמיון פרוע, אפשר ליצור את הלוק הנכון והמפתיע".

מלכת האוקיינוס

כמה איפור הוא חלק מהתחפושת?

"היום, ללא ספק איפור תפס תאוצה והמון מודעות, בעיקר דרך הרשתות החברתיות. כבר אין צורך להשקיע בתפירת תחפושות מפוארות במאות שקלים והשקעת משאבים מיותרים. כיום, האיפור לגמרי הוא שם המשחק בפורים. האיפור הנכון, היצירתיות והתעוזה הם החשובים ביותר ויכולים להפוך ולהקפיץ כל תחפושת בכמה רמות, כך שאפילו אין צורך בלבוש מוגזם או תחפושת מושקעת מידי – האיפור בונה את התחפושות והוא העיקר וכך בקלות ניתן להפוך כל תחפושת ולוק לייחודית ומיוחדת".

מלכת הקרח

מלכת הקרח ומלכת האוקיינוס – "שתיים מהתוצאות היותר טובות שלי שאני גאה במה שיצא הן מלכת הקרח ומלכת האוקיינוס. מאז ומתמיד אהבתי והתחברתי לכל סיפורי האגדות והתחברתי לכל המלכות והנסיכות שבסרטים, אז בחרתי לעשות את הלוקים האלה וגם כי בעיניי הם הכי ביטאו את היצירתיות שלי. אלו לא לוקים שתוכננו מראש ופשוט זרמתי מול המראה, יחד עם החומרים שהיו ברשותי. מלכת הקרח ומלכת האוקיינוס אמנם לא תחפושות שהומצאו עכשיו, אבל תמיד יש איך לשנות ולהפוך אותן לייחודיות יותר".

כתבות נוספות במגזין

0

מסעדה עם ערכים

במסעדת כרמים היו רגילים בשנים האחרונות לסגור את המסעדה בגלל המצב הבטחוני, אבל לאירועי השבעה באוקטובר אף אחד לא ציפה. בחודשים האחרונים בישלו ותרמו לחיילים, לכוחות הביטחון ולפונים ועכשיו חזרו לשגרה עם סדרת ההרצאות כרמים של ידע שהפכה לשם דבר בעיr

מגזין13 בפברואר 2024    10 דקות
0

גיבורה על מדים

רפ"ק מורן טדגי התעוררה בשבת השחורה לקול האזעקות באופקים שם היא גרה. כשהבינה שמדובר ביותר מירי רקטי היא נישקה את משפחתה לשלום ויצאה לחזית הלחימה בעיר. כך, במשך 48 שעות פיקדה על הלוחמים ונלחמה לצד שוטרי משטרת ישראל שהגנו על הבית

מגזין11 בינואר 2024    7 דקות

כתיבת תגובה