מגזין

"בחיים לא ביקשתי מתכון"

מגזין7 במרץ 2019    2 דקות
0

יום האישה הבינלאומי, סיפור הצלחה לפני גיל 30: עמית חיה טוויטו (23), שפית

"בחיים לא ביקשתי מתכון"
צילום: עדן זמר

היום עמית היא אחת הנשים הכי מבוקשות בסצנה הקולינרית המקומית. היא מעבירה סדנאות בישול ואפייה, עושה ארוחות שף פרטיות ובעלת קייטרינג חלבי. באמתחתה גם ניסיון בריאליטי בתכנית "מאסטר שף".

את האהבה שלה לבישול היא קיבלה מהסירים של סבתא, שם למדה את רזי המקצוע. "בתור ילדה שמנה, הייתי כל היום מבלה אצל סבתא שלי ולומדת ממנה. מגיל שלוש הייתי מקלפת שום, מפרידה עלי פטרוזיליה. אצל סבתא שלי הייתי מפתחת את היצירתיות. המתכון הראשון שלמדתי היה מתכון לפתיתים. כל מה שעשיתי אחרי זה היה פתיתים, כל פעם הייתי משדרגת את המתכון. בחיים לא ביקשתי מתכון, עד היום המתכון היחידי שהיה לי, זה פתיתים", היא מספרת ל"שבע"

כאמור, חיה טוויטו מצהירה על עצמה שהייתה ילדה שמנה, זו גם הסיבה שהחליטה על ניתוח שרוול בקיבה, ניתוח שישנה לה את החיים.

"בגלל האהבה שלי לאוכל הגעתי למשקל של 130 קילו ובגלל זה עשיתי ניתוח שרוול. הכל היה בסדר, השתחררתי הביתה אבל מסתבר שסיכה נפלה וכל מה שאכלתי ושתיתי, דלף לחלל הבטן ועשה זיהום. משם, הייתי שלוש שנים בין הבית לבתי חולים. הייתה תקופה שהייתי מורדמת ומונשמת. הגעתי למצב שאני שונאת אוכל, נרתעתי מאוכל. אמא שלי הייתה אומרת לי שאני יצא מזה כל יום. היא הייתה אומרת לי שמחשבה יוצרת מציאות. הייתי קמה כל בוקר לפיזיותרפיה, מתאמנת ומודה לאלוהים שלמרות הקושי הצלחתי".

עמית טויטו | צילום: פרטי

היום כאמור, חיה היא כבר שם דבר במטבח, עם חלומות ותכניות גדולות. "היום אני מעבירה סדנאות בישול ואפייה, ארוחות שף פרטיות, יש לי קייטרינג חלבי, אני נוסעת לסיור קולינרי במרוקו עם אבי לוי מ"המוציא". אני רוצה לעשות תפריט שאני משלבת את המטבח המרוקאי, עם המטבח המולקולרי. אני לומדת ב"בישולים", שהוא בית ספר לקולינריה, הכי טוב בארץ. אני מרחיבה אופקים. אני יכולה להגיד שהאופי והאישיות שלי גרמו לי לא לוותר. לקום ממצב סיעודי ולחשוב הלאה מה אני עושה".

מה זה אישה חזקה בשבילך?

"אישה עצמאית, אישה שלא תהיה תלויה באף אחד. לא צריך מישהו שיפרנס אותך, אישה שיכולה לעשות הכל. אנחנו יודעות לעשות הרבה דברים בו זמנית ורק צריך להאמין. אמא שלי היא האישה הכי חזקה. אמא שלי עברה הרבה בחיים עם המשפחה. היא הייתה לצידנו ועם כמה שזה קשה, היא תמיד הייתה שם ותמכה בנו. היא לוחמת. אם בנאדם אחר היה עובר את מה שאמא שלי עברה בחיים, הוא לא היה עומד בזה. אמא שלי מודל לחיקוי, דמות של לביאה שהייתה לי בבית".

כתבות נוספות במגזין

0

מסעדה עם ערכים

במסעדת כרמים היו רגילים בשנים האחרונות לסגור את המסעדה בגלל המצב הבטחוני, אבל לאירועי השבעה באוקטובר אף אחד לא ציפה. בחודשים האחרונים בישלו ותרמו לחיילים, לכוחות הביטחון ולפונים ועכשיו חזרו לשגרה עם סדרת ההרצאות כרמים של ידע שהפכה לשם דבר בעיr

מגזין13 בפברואר 2024    10 דקות
0

גיבורה על מדים

רפ"ק מורן טדגי התעוררה בשבת השחורה לקול האזעקות באופקים שם היא גרה. כשהבינה שמדובר ביותר מירי רקטי היא נישקה את משפחתה לשלום ויצאה לחזית הלחימה בעיר. כך, במשך 48 שעות פיקדה על הלוחמים ונלחמה לצד שוטרי משטרת ישראל שהגנו על הבית

מגזין11 בינואר 2024    7 דקות

כתיבת תגובה