מגזין

"אם יש לך את זה, אז יש לך"

מגזין7 במרץ 2019    2 דקות
0

יום האישה הבינלאומי: סיפור הצלחה לפני גיל 30: אור ביטון (29), בעלת מותג La luz, מנהלת מדיה וצלמת

"אם יש לך את זה, אז יש לך"
ביטון | צילום: ספיר קוסא

ביטון היא מסוג הנשים שקשה לפספס. תמצאו אותה בכל מסיבה או בר נחשב ומותג האופנה שלה נכנס לא מכבר למכירה באתר המותגים אסוס, אחד הגדולים בעולם. מירן בוזגלו, (אישתו של הכדורגלן מאור בוזגלו), מקפידה ללבוש את הבגדים שלה ולאחרונה אף בחרה בביטון לצלם אותה לקמפיין אופנה. בקיצור, ביטון היא ההגדרה המצוינת למולטי טאסקינג.

"תמיד אהבתי אופנה, מאז ומעולם, אבל דווקא הלכתי ללמוד משהו אחר, אדריכלות ועיצוב פנים. אחרי שהתחלתי ללמוד, הבנתי שזה לא משמח אותי, זה בא לי רע. למזלי יש לי דמות נשית חזקה בחיים, אמא שלי, שאמרה לי 'אם לא טוב לך, אל תלמדי'. היא אמרה לי-'תפתחי עסק, תעצבי דברים'. ומשם, הכל היסטוריה", משחזרת ביטון.

אור ביטון | שמלה: לה-לוס | איפור: הילה חבושה

שנה לפני שפתחה את המותג, היא עוד עיצבה בגדים לחברות. ביטון גם מודה שתמיד לבשה מה שאחרות לא העזו. "היה לי סטייל משלי. תמיד היו הערות על הלבוש שלי, לטובה ולרעה. גם תמיד ידעתי שאופנה זה משהו שמעניין אותי, אבל לא רציתי ללמוד אופנה. אני חושבת שאם יש לך את זה, אז יש לך", היא מספרת.

ואז חברה טובה של ביטון, נהרגה בתאונת דרכים והיא לקחה את המוות שלה בצורה מאוד קשה. "הייתי במצב רוח מאוד לא טוב, אפשר להגיד סוג של דיכאון", היא מספרת. "בסוף פתחתי את מותג האופנה והחלטתי לקרוא את זה על שמה". ככה קם לו המותר DOE. אלה שלאחרונה ביטון החליטה על שינוי, והשינוי הגיע, איך לא, מאמא שלה. "בסוף הכל סובב סביב אמא שלי במותג, הכל כולל הכל, מבחינת ניהול, ראיית חשבון, ניהול שלי ושל האתר עצמו, אמא שלי עושה הכל. הרגשתי שיש עלייה מטורפת וירידה מטורפת כמו נדנדה. ביום הולדת שלי, אמא שלי סידרה לי פגישה עם רב והוא אמר לי לשנות את השם של המותג, שהוא לא טוב מבחינה רוחנית, מה שאמא שלי תמיד אמרה לי. אז החלטתי לפתוח משהו חדש. כשגרתי במקסיקו קראו לי לוס, אז החלטתי לקרוא למותג החדש האור, la luz. הבגדים נשארו אותם בגדים, נכנסתי לאסוס ואת מה שהספקתי לייצר בארץ ויש לי, אני מוכרת. מעבר לזה, היום אני מעצבת בעיקר שמלות ובגדי ערב".

מה החלום שלך?

"לפתוח חנות במילאנו. החלומות שלי תמיד יהיו סובבים סביב אופנה".

מה זו אישה חזקה בעינייך?

"אישה דעתנית. אישה שיש לה אמירה ויודעת מה היא רוצה מהחיים. שלא מפחדת מחלומות. אישה חזקה זו אמא שלי. היא כל מה שאמרתי עד עכשיו. היא 90 אחוז מההצלחה שלי".

כתבות נוספות במגזין

0

מסעדה עם ערכים

במסעדת כרמים היו רגילים בשנים האחרונות לסגור את המסעדה בגלל המצב הבטחוני, אבל לאירועי השבעה באוקטובר אף אחד לא ציפה. בחודשים האחרונים בישלו ותרמו לחיילים, לכוחות הביטחון ולפונים ועכשיו חזרו לשגרה עם סדרת ההרצאות כרמים של ידע שהפכה לשם דבר בעיr

מגזין13 בפברואר 2024    10 דקות
0

גיבורה על מדים

רפ"ק מורן טדגי התעוררה בשבת השחורה לקול האזעקות באופקים שם היא גרה. כשהבינה שמדובר ביותר מירי רקטי היא נישקה את משפחתה לשלום ויצאה לחזית הלחימה בעיר. כך, במשך 48 שעות פיקדה על הלוחמים ונלחמה לצד שוטרי משטרת ישראל שהגנו על הבית

מגזין11 בינואר 2024    7 דקות

כתיבת תגובה