מגזין

"החיים הביאו אותי לשם"

מגזין20 בפברואר 2019    8 דקות
30

היא רק בת 23, אך כבר נחשבת לכוכבת רשת, עם מאות אלפי עוקבים באינסטגרם וצפיות ביוטיוב > רגע לפני שהיא נפגשת עם המעריצים שלה ב"ישפרו פלאנט", ליזה ביך מבאר שבע מספרת על היעד הבא שהיא רוצה לכבוש

"החיים הביאו אותי לשם"
ליזה ביך | צילומים: מאי סביר

אם אתם הורים לילדים או נערים, אתם כנראה מכירים אותה בעקיפין. מה שבטוח, הוא שאם גם הילדים שלכם נמצאים לא מעט זמן מול היוטיוב, השם ליזה ביך בוודאי יעורר בהם התרגשות.

ביך, רק בת 23, ללא ספק אחת מכוכבות הרשת הכי גדולות לקהל הצעיר, עם וולוגים של מאות אלפי צפיות, 200 אלף עוקבים באינסטגרם, מופע שלה עם בן זוגה ועוד. בקיצור, היא נמצאת בכל מקום נחשב ברחבי הרשת.

אם אתם לא יודעים, ביך היא מה שנקרא made in beer sheva ואפילו בן זוגה וכוכב רשת בעצמו, אלכס סמולקין, גם הוא תוצרת בירת ההזדמנויות. רגע לפני שהיא נפגשת עם מעריציה ב"ישפרו פלאנט", תפסנו אותה לראיון מסקרן, כדי להכיר לעומק את התופעה.

הכוכבת של ה"פורום"

ביך עלתה לארץ בגיל שנתיים מאוקראינה ונחתה ישירות בבאר שבע. את התיכון היא העבירה בבית הספר הטכני בעיר, שם הייתה מן הסתם, ילדה "מקובלת", אבל עדיין לא עם רצון עז להתפרסם. "הייתי ילדה מקובלת, כזו שנמצאת תמיד במרכז העניינים. לא הייתי שקטה. זה לא משהו שכיוונתי אליו, זה היה פשוט האופי שלי שמשך אליי אנשים", היא מספרת ל"שבע" ומוסיפה: "לא הלכתי ללמוד תיאטרון לדוגמא וכנראה שכל העניין הזה של משחק ושל היוטיוב, הגיע אליי די בטעות. הטעות הכי גדולה שקרתה לי בחיים, במובן הטוב של המילה".

"תמיד היו אומרים לי שאני אהיה כוכבת". ביך

לפני כשלוש שנים הגיעה ליזה לעמדת הסלקציה של מועדון הפורום, גם לשם, כמו תחנות רבות בחייה, היא הגיעה במקרה, וגם שם, כמו שאר התחנות בחיים, היא הצליחה להפוך לאחת הדמויות הבולטות והאוהבות במועדון. "בגיל 16, הייתי ילדה שיוצאת לזיגי", היא מספרת. "שי זנה היה המנהל שם ובתור בליינית קבועה, יצא שהתיידדנו. כשהייתי בת 20, חיפשו סלקטורית לפורום. שי עבר לשם והוא זכר את השם שלי. שלחו לי הודעה ושאלו אם אני רוצה להיות סלקטורית. אני יכולה להגיד היום שזו הייתה עבודה מאוד מעניינת והיה לי מאוד כיף. לראיה, זו העבודה שהצלחתי לעבוד בה הכי הרבה זמן. עד היום כשאני יוצאת לשם בסופ"שים, זה הכי כיף בעולם. לחלוטין משפחה שנייה שלי".

כבר לפני שלוש שנים הצביעו בפורום על ביך, כמי שתהיה כוכבת. דן לייבל, מנכ"ל המועדון ואחד האנשים הקרובים אליה אמר לה, ודאג להפיץ את הבשורה ברבים, שביך עוד תככב ובגדול. "בפורום תמיד היו אומרים לי שאני אהיה כוכבת, שי לדוגמא תמיד אמר – 'אני גיליתי אותך'. דן לייבל תמיד אמר לי שזה עניין של זמן. היינו מדברים המון. אפשר להגיד שבפורום הכניסו לי לראש שאני באמת יכולה לפרוץ החוצה".

"יפה ואני לא מתביישת בזה"

אמנם לביך יש אופי תזזיתי ואנרגיות מתפרצות, והיא באמת אחת שתזהו גם בחדר החשוך ביותר, אך אין ספק שגם הלוק שלה עוזר. "אמרו לי שאני יפה ואני לא מתביישת בזה. כן, אני גם יפה, אבל האופי שלי בולט החוצה", היא מעידה על עצמה.

ביך. "יש לי גם תעודת תיווך"

מי שעוקב אחריה ברשת, יכול לקבל את הרושם שהיא בהחלט באה מתחום הדוגמנות: "עד עכשיו לא ממש עשיתי עבודות דוגמנות, יותר עבודות אינסטגרם. עשיתי כמה שיתופי פעולה. השת"פ הראשון היה כשהייתי ממש עצובה כי האקס זרק אותי, זו באמת הייתה תקופה עצובה וחשוכה. הייתי ממש בדיכאון. עבדתי במשרד נדל"ן באותה תקופה, כי יש לי גם תעודת תיווך. היה מישהו במשרד עם חבר צלם והוא נתן לי את המספר שלו. אמרתי לעצמי – 'אני בת 20, כולם אומרים לי ללכת לדגמן, אז מה אכפת לי לנסות'. הייתי סקפטית כי אני מטר שישים, אני לא דוגמנית קלאסית, אבל החלטתי לנסות. נפגשתי עם הצלם, עשינו סשן צילומים והוא אמר לי שאני עוברת מצלמה יפה ושזה בא לי טבעי. ככה התחלתי למעשה, בעיקר עם האינסטגרם".

היום ביך נכנסת בקלות תחת ההגדרה של כוכבת רשת בטח באינסטגרם, עם 200 אלף עוקבים. "התחלתי להעלות תמונות לאינסטגרם ולאט-לאט נוספו עוד עוקבים. אני זוכרת שהיו לי 16 אלף עוקבים וזה היה נראה המון", היא משחזרת. "האינסטגרם זו עבודה לכל דבר. זה אחד ממקורות הפרנסה שלי ואחד הדברים שאני הכי משקיעה בו".

פריצה ביוטויב

אז ביך כבר סימנה וי על כמה דברים, אבל הפריצה הגדולה באמת, הגיעה קצת אחרי, דרך היוטיוב.

"נפתח פרויקט חדש באשקלון שנקרא מיי וייב ולקחו ארבעה צעירים. אותי, את סמולקין, את אמילי גומברג וסהר קליזו ושמו אותנו בוילה אחת. כל יום היינו יוצרים תוכן חדש, מעלים ליוטיוב ועושים וולוג חדש. גרנו ארבעה חודשים באותה הווילה. היינו עושים ישיבות צוות וחושבים ביחד מה לצלם כל יום בשבועיים הקרובים. זו עבודה ממש כיפית, אבל גם קשה. מה שכיף בעבודה הזו הוא שאתה בונה לעצמך את הלו"ז. הפרויקט הזה שינה את חיי". ביך הפכה לכוכבת ילדים.

ביך וסמולקין. "אני זוכרת שהיו לי 16 אלף עוקבים וזה היה נראה המון"

מאות אלפי צעירים היו מחכים לסרטון מהווילה מידי יום וחייה השתנו במובן המקצועי ובמובן האישי. "הפרויקט התפוצץ ברמה שלא ידענו לאכול את זה", היא מספרת. "היינו מעלים סרטונים ליוטיוב ואז כל הטראפיק של היוטיוב עבר לאינסטגרם. בסרטונים היינו מעלים יום-יום אתגרים שונים, ממלאים בריכה בקצף וקופצים, שמים מיליון בלוני ים ועושים מתיחות. יש לנו וולוגים שהגיעו למיליון צפיות. כבשנו את ליבם של הילדים ושם התחיל כל העניין הזה. אחרי שהיינו בוילה, פתחו עוד וילות בסגנון הזה בארץ. זה לא משהו שאנחנו המצאנו, זה היה בארצות הברית, אבל אף אחד לא היה ממש אמיץ לעשות את זה בארץ. אנחנו המקור, תמיד נהיה הכי טובים. גם כשהכל פורק, נשארנו חברים כי הייתה בינינו כימיה". בוילה, ביך וסמולקין הפכו לחברים טובים ואחרי שהפרויקט נגמר, גם לזוג.

לא חששת לשלב ביזנס ופלז'ר?

"זה לא שפחדתי, אבל אין ספק שזה מאוד קשה, כי לפעמים יש ריבים כמו לכל זוג, וכשיש ריבים אי אפשר לצלם וולוג, כי אתה צריך להיות שמח ומאושר מול המצלמה. הרבה פעמים לא עלו וולוגים כי רבנו, וזה קורה עד היום. צריך ללמוד איך לשלב את זה. אנחנו לא יודעים לשים את הדברים בצד ולצלם וולוג, וצריכים ללמוד איך לעשות את זה. כל העבודה היא על הזוגיות שלנו, אי אפשר לחרטט שהכל טוב בינינו".

נכנסת לעולם המוזיקה

ביך מודה שההצלחה הפתיעה אותה, שהכוכבות הוא לא משהו שחשבה שיקרה, אבל מחבקת באהבה כל רגע ובעיקר מרגישה אחריות גדולה. "החיים הביאו אותי לשם, אני מאוד אוהבת את המקום אליו הגעתי. מרגישה אחריות ענקית", היא אומרת.

"בוולוגים, אנחנו דוגלים במשפטי מוטיבציה לחיים, אומרים תמיד להגשים את החלומות. בכל ברכת יום הולדת, אני אומרת להשקיע בלימודים. הדברים הקטנים האלה, שעבור הילדים הם הרבה. אנחנו מודל לחיקוי בשבילם, הם רוצים להיות אנחנו אז יש לנו אחריות מטורפת. לא מזמן העליתי וולוג שבו קראתי תגובות לא טובות עליי ואמרתי-אל תתנו יד לבריונות ברשת, אל תתייחסו לדברים כאלה".

ביך וסמולקין. "כיוצרי תוכן, אנחנו תמיד רוצים לחדש ולעניין"

ביך לא שוקדת על השמרים וממשיכה בכל פעם לצעד הבא; היא וסמולקין כבר הוציאו שני סינגלים ליוטיוב, יחד עם הצמד פלג ואלון. "אי אפשר לעשות את אותו הדבר", היא אומרת. "הוצאנו שני סינגלים, ואנחנו עובדים על סינגל שלישי, שהפעם יהיה רק שלי ושל סמולקין, בהפקה של פלג ואלון".

אז את גם זמרת?

"אני חיה חיים דינמיים ומתאימה את עצמי לחיים. רציתי להופיע ושיהיה לנו מה לעשות על הבמה, אז זה בא ביחד. למזלנו אנחנו יכולים לשיר, זה לא שבאנו ושרנו כמו שני צפרדעים. בדקנו את זה, ראינו שזה כן הולך ויש עם מה לעבוד, אז הלכנו על זה. הסינגל הראשון הגיע למקום השני בשירים החמים ביוטיוב. היו חששות שזה לא יצליח, לא ציפיתי להצלחה הגדולה הזו. בשיר ראשון אמרו – 'הנה, עוד יוטיוברית שמוציאה שירים'. אני לא רואה את עצמי כזמרת, אני יוצרת תוכן, יש זמרים שזה המקצוע שלהם. אנחנו יוצרי תוכן. אם נצליח נוציא סרט, אנחנו במאים? לא, אבל זה תוכן. כל האפשרויות פותחות".

הראיון המלא בגיליון סוף השבוע של עיתון "שבע"

כתבות נוספות במגזין

0

מסעדה עם ערכים

במסעדת כרמים היו רגילים בשנים האחרונות לסגור את המסעדה בגלל המצב הבטחוני, אבל לאירועי השבעה באוקטובר אף אחד לא ציפה. בחודשים האחרונים בישלו ותרמו לחיילים, לכוחות הביטחון ולפונים ועכשיו חזרו לשגרה עם סדרת ההרצאות כרמים של ידע שהפכה לשם דבר בעיr

מגזין13 בפברואר 2024    10 דקות
0

גיבורה על מדים

רפ"ק מורן טדגי התעוררה בשבת השחורה לקול האזעקות באופקים שם היא גרה. כשהבינה שמדובר ביותר מירי רקטי היא נישקה את משפחתה לשלום ויצאה לחזית הלחימה בעיר. כך, במשך 48 שעות פיקדה על הלוחמים ונלחמה לצד שוטרי משטרת ישראל שהגנו על הבית

מגזין11 בינואר 2024    7 דקות

כתיבת תגובה

  • יעל פגן
    ליזה הים המושלמת

    אני מתה עליך את מושלמתתתתת וגם סמולקין וגם אלברט וגם סם ?

  • יהלי
    ליזה

    כל הכבוד לך ליזוש אני גאה בך

    1. ליעד צארלי יקנעם עילית
      יוטיוב

      היוטיוברים הכי טובים בעולם

    2. יערה
      מוששש

      מהממת חמודה ויפה שלי

    3. יערה
      חמודההה

      לליזה

  • טליה

    ליזהההה יא תותחית אוהבת אותךךך

  • לינוי
    ליזה ביך

    מושלמת אחת

  • זוהר
    ליזה המישמיש

    אין עליה!!!

  • סמולקין
    ליזה ביך

    מאמי שלי כל מה שרצית התגשם ❤❤❤❤❤❤❤❤

  • ליאם

    מלכה ליזה אין עלייך מלכת עולם

  • מאיה

    ליזה את מושלמת

  • איציק
    מעניין

    מעניין

  • שילי
    חיים שלי

    ליזה המושלמת שיש

  • טל

    מושלם

  • משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    יפה ליזה

  • שירה רובין

    ליזה את מושלמת וכל מה שכתבו פה נכון תמשיכי לעשות מה שאת עושה גם אם יש תגובות רעות כי אם את אוהבת את מה שאת עושה אף אחד לא יעצור אותך

  • שירה רובין

    ליזה א מושלמת וכל מה שכתבו פה נכון תמשיכי לעשות מה שאת עושה עם סמולקין החתים עם אלברט המוכשר ועם סם החתול הכי חמוד בעולם מה שאני רוצה להגיד לך שתמשיכי לעשות מה שאת עושה גם אם יש תגובות רעות כי אם את אוהבת מה שאת עושה אף אחד לא יעצור אותך ?

  • מורן עייש
    ליזוש♡

    היא פשוט מושלמת וברור עוקבת❤❤❤❤

  • מאיה

    ליזה את מושלמת ?

  • ספיר

    ליזה את מהממת כל הכבוד לך ?

  • עדן אלמקייס
    ליזה ביך המושלמתתת????❤❤❤

    ליזההה את מושלמתתת אני חולה עלייך את יפה שרה נדיררר והכל בא מקנאה את המודל לחיקוי שלי ואני לומדת ממך המון לאב יו חיים שלי??????????????❤❤❤

  • Meitar Omer
    ליזה יא מושלמת

    ליזה אני גאה בך את מהממת…….

  • ש…
    ליזה

    ליזוש את יוטיוברית שכעף לצפות בא ומביאה מלא מוטיבציה ומלא חיוכים היה ממש כיף לקרוא את הכתבה ןלא פבפסתי שום מילנ בקיצור את מושלמתתת♥️♥️♥️♥️

  • משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    את מהממת!!

  • ליאב

    אוהב אותך ❤❤❤?????????????????????

  • ליאב
    אוהב אותך❤

    ליזה

  • קטרין
    אופנה

    ליזה את ממש יפה וחמודה ואת היוטיוברית האהובה עליי חולה עלייך באהבה קטרין

  • כריס
    ליזוש

    ליזוש כל כך מגיע לך רק טוב ותמשיכי ככה❤️??
    אני אוהבת אותך
    הכי בעולם!

  • אנונימי
    ליזה, אוהבת אותך חיימשלי?

    ליזוש

  • משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    לא אמרת מילה על העבודה בפיצוחי עשהאל