מגזין

חובש לזכר אחיו

מגזין20 בפברואר 2019    2 דקות
2

הוא איבד את אחיו בגלל טיפול רפואי לא מספק להצלת חייו, ובעקבות זאת משמש ב-4 השנים האחרונות, גיא יקותיאלי מבאר שבע כחובש מתנדב ב"איחוד הצלה" נגב

חובש לזכר אחיו
מותו של האח הביא אותו להתנדבות להצלת חיים. גיא יקותיאלי (משמאל) עם עומר המנוח | צילום: דוברות "איחוד הצלה"

גיא יקותיאלי מבאר שבע איבד, לפני כ-4 שנים, את אחיו בנסיבות טרגיות, ובעקבות האירוע הטראומטי, התחיל להתנדב ב"איחוד הצלה" באזור הנגב, לזכר אחיו. ל"שבע" נמסר, שעומר (שהיה אז בן 21) יצא לפאב השכונתי, במטרה לחגוג עם חברים את קבלתו ללימודי הנדסה במכללת סמי שמעון בבירת הנגב.

"עומר היה בעננים באותו ערב", סיפר גיא. "הוא הזמין שתייה חריפה כדי 'להרים לחיים'. לפתע, שמעו חבריו חבטה, וראו את עומר מתמוטט על הרצפה. הסובבים הזמינו את כוחות ההצלה, ולקח להם מספר דקות להגיע למקום".

והוא המשיך: "בזמן ההמתנה, החברים רצו לסייע לעומר, אבל לא היה אף אחד בסביבה שידע מה לעשות. בהמשך, הם פינו אותו באמבולנס לבית החולים 'סורוקה', עם מה שהתברר מאוחר יותר כאירוע לבבי. אולם, כשהם הגיעו לבית החולים, אחי כבר היה ללא רוח חיים". כך גילה גיא בדיעבד את שקרה באותו ערב בפאב השכונתי.

מציל חיים מדי יום. גיא יקותיאלי | צילום: דוברות "איחוד הצלה"

"אחרי שקמנו מהשבעה, התחלתי לחקור את האירוע", הוא סיפר, "למדתי שהגיעו 2 חובשים לפאב, וזאת לאחר שקיבלו קריאה ממוקד מד"א. כשהגיעו למקום, הם התעלמו מכל הסימנים הברורים שהיו בשטח, ופינו את אחי ל'סורוקה', בלי לתת לו טיפול בסיסי (כך לפי תחקיר משרד הבריאות), שיכול היה להציל את חייו. במיון 'סורוקה', עבר עומר פעולות החייאה מתקדמות במשך כשעתיים, כאשר בסופן כאמור, נקבע מותו. לאחר שלמדתי את כל הפרטים הקשים, הבנתי שכל אדם יכול להגדיל את הסיכוי להציל חיים, ולמנוע ממשפחה שלמה להתפרק".

וגיא מוסיף: "בעקבות התחקיר שערכתי, הבנתי שאם היה אדם בעל הכשרה מקצועית בשטח, ייתכן שאחי היה היום בין החיים. התחלתי לברר כיצד אני יכול לסייע בתחום הרפואה הדחופה, והגעתי לרשת המתנדבים להצלת חיים של 'איחוד הצלה'. אחרי 4 שנים, התחלתי את קורס החובשים ב'איחוד הצלה', וכשסיימתי אותו בהצלחה, הצטרפתי לרשת המתנדבים בבאר שבע, וכיום אני מחזיק בידע ובציוד רפואי מתקדם, במטרה שאוכל לתת מענה ראשוני ומקצועי לאנשים הנמצאים בקרבתי".

כיום, גיא מתנדב כחובש רפואת חירום ב"איחוד הצלה" באזור הנגב. הוא עובד כפקח אכיפה ברשות ההגירה והאוכלוסין באזור הדרום, ובמהלך שגרת יומו זוכה גיא להציל חיים מדי יום, ולדבריו העיסוק בהצלת חיים עוזר לו למנוע ממשפחות נוספות לאבד את היקר להן מכל: "'איחוד הצלה' נותן לי את הכלים המקצועיים והמעשיים, כך שאוכל לסייע בהצלת חיים, ולמנוע הישנות של מקרים דומים. אני מזמין את כלל האוכלוסייה לעבור הכשרה רפואית, ולו הבסיסית ביותר, במסגרת פרויקט 'משפחה בטוחה' של 'איחוד הצלה', בשיתוף 'נורופן לילדים'. בהכשרה הזו, האורכת כ-4 שעות, נלמדים הכללים הבסיסיים בהצלת חיים, ובהם החייאה וחנק. בנוסף, ניתן לעבור הכשרת קורס חובשי רפואת חירום, ולהצטרף לרשת המתנדבים להצלת חיים של 'איחוד הצלה'".

כתבות נוספות במגזין

0

מסעדה עם ערכים

במסעדת כרמים היו רגילים בשנים האחרונות לסגור את המסעדה בגלל המצב הבטחוני, אבל לאירועי השבעה באוקטובר אף אחד לא ציפה. בחודשים האחרונים בישלו ותרמו לחיילים, לכוחות הביטחון ולפונים ועכשיו חזרו לשגרה עם סדרת ההרצאות כרמים של ידע שהפכה לשם דבר בעיr

מגזין13 בפברואר 2024    10 דקות
0

גיבורה על מדים

רפ"ק מורן טדגי התעוררה בשבת השחורה לקול האזעקות באופקים שם היא גרה. כשהבינה שמדובר ביותר מירי רקטי היא נישקה את משפחתה לשלום ויצאה לחזית הלחימה בעיר. כך, במשך 48 שעות פיקדה על הלוחמים ונלחמה לצד שוטרי משטרת ישראל שהגנו על הבית

מגזין11 בינואר 2024    7 דקות

כתיבת תגובה

  • משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    עומר שהיה נשמה טהורה ומלא רק בטוב לבטח מאושר שם למעלה על כל הצלת חיים בשמו ומידיו של גיא
    עומר נזכור אותך לנצח איך הלכת לשווא………

  • משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    עומר למד בבית הספר בו לימדתי… היה קסם של ילד, חביב ואהוב על כולם. יהי זכרו ברוך.