מגזין

בלוז לכחולי המדים

מגזין10 בפברואר 2019    3 דקות
0

משה כהן משרת מעל 20 שנה במחוז הדרומי של המשטרה > בנו אור-אל שנמצא על הרצף האוטיסטי, מתנדב בתחנת אילת, משתתף בסיורים בשטח ואף עיצב את הסמל של תחנת ערוער

בלוז לכחולי המדים
משה ואור-אל כהן | צילופ: אלבום משפחתי

רס"ב משה כהן (44), משרת כבר 23 שנה במחוז הדרומי של משטרת ישראל, כאשר בתפקידו הנוכחי הוא משמש כחובש של מרחב אילת. בנו אור-אל בן 16.5, אשר נמצא על הרצף האוטיסטי, מתנדב בתחנת אילת ועושה זאת בהצלחה רבה. "אור-אל הוא ילד מיוחד שנמצא על הרצף האוטיסטי. כשהוא היה קטן שמנו לב שדברים שילדים אחרים עושים, הוא עושה אותם יותר לאט. הוא תמיד היה במסגרת רגילה עם סייעת צמודה ולא במסגרת מיוחדת". מספר משה ל"שבע" ומוסיף: "אנחנו נותנים לאור-אל את הכלים להתמודד עם הדברים והוא יודע שאנחנו תמיד נהיה שם מאחוריו כדי לסייע בכל מה שצריך".

באיזה שלב הוחלט שאור-אל ישתלב כמתנדב במשטרה?

"אור-אל ואחיו הקטן תמיד ליוו אותי במסגרת הפרויקטים השונים שלי במשטרה. בתפקידים שלי התעסקתי גם עם ההווי במשטרה והם היו מגיעים לעזור לי. למעשה, מי ששירת איתי במשטרה, גם למד להכיר אותם. לקראת כיתה י' התלמידים עושים מחויבות אישית ואור-אל התחיל להתנדב בשומרי המפרץ ובמקביל גם במשמר האזרחי באילת. אחרי שבמשך שנה הוא התנדב בשני המקומות האלה, הוא נדלק על הנושא הזה של התנדבות במשטרה".

במסגרת הפעילות ההתנדבותית שלו במשטרה, אור-אל מגיע למשמרת יחד עם מתנדבים נוספים שאליהם מוצמדים שוטרים מלווים. הם יוצאים לסיורים ברחבי העיר, בין אם זה בשכונות או באזור הטיילת, תוך שהם לובשים אפוד משטרתי, במטרה להקנות תחושת ביטחון לתושבים ולמבקרים הרבים שפוקדים בהמוניהם את עיר התיירות והנופש הדרומית. כל מתנדב צריך להתנדב 60 שעות, אך אור-אל הקדיש הרבה מעבר לאותן 60 שעות, ולנוכח זאת אף זכה לתעודת הערכה ממשטרת מרחב אילת.

"בשבילי, להתנדב במשטרה זה דבר ממש חשוב. יש הרבה סיורים של המשטרה שהם מאוד משמעותיים כדי לשמור על הסדר. אני רוצה להמשיך ולעזור למשטרה גם בהמשך", מספר אור-אל ל"שבע".

מהם הדברים שאתה הכי אוהב לעשות במשטרה?

"מזמינים אותי לתרגילים שעושים במשטרה. אני מאוד נהנה מזה וכיף לי".

עיצוב הסמל של תחנת ערוער

תרומתו של אור-אל למשטרת ישראל לא מסתכמת רק בפעילות ההתנדבותית שלו באזור העיר אילת. באוקטובר 2018 הוקמה תחנת ערוער במחוז הדרומי וכמו לכל תחנה חדשה, גם לתחנה המשטרה בערוער היה נדרש סמל. מי שעומד מאחורי העיצוב של סמל התחנה הוא לא אחר מאשר אור-אל. משה: "מפקד התחנה, טירן יהוד, הוא חבר טוב שלי שהיה גם המפקד שלי. טירן מכיר את אור-אל והוא יודע שהוא למד עיצוב דיגיטלי. הוא פנה לאור-אל וביקש ממנו לעצב את סמל התחנה. אור-אל אסף כל מיני מוטיבים רלוונטיים כדי לקבל כיוון בתהליך עבודת העיצוב. אחרי עבודה קשה הוא הכין את הסמל שכולל את כל האלמנטים שמאפיינים את האזור שבו נמצאת התחנה, והסמל הזה התקבל בכל הוועדות והפך לסמל הרשמי של התחנה".

אור-אל מוסיף: "חבר של אבא שלי הוא מפקד התחנה הזאת. הוא ביקש ממני שאני אצייר את סמל התחנה. שמחתי לעשות את זה כי זה אחד מהכישרונות שלי. זו הייתה עבודה קשה. הקשבתי למה שהם ביקשו ממני ובסוף יצא מה שיצא. רק עבודה קשה מביאה לתוצאות כפי שרואים בסמל שציירתי".

סנ"צ טירן יהוד, מפקד תחנת ערוער, אף שלח ב-6 בינואר מכתב הוקרה לאור-אל שכותרתו הייתה "תודה והערכה", לאחר ההחלטה לאמץ את הסמל שעיצב, בתור הסמל הרשמי של התחנה.

כתבות נוספות במגזין

0

מסעדה עם ערכים

במסעדת כרמים היו רגילים בשנים האחרונות לסגור את המסעדה בגלל המצב הבטחוני, אבל לאירועי השבעה באוקטובר אף אחד לא ציפה. בחודשים האחרונים בישלו ותרמו לחיילים, לכוחות הביטחון ולפונים ועכשיו חזרו לשגרה עם סדרת ההרצאות כרמים של ידע שהפכה לשם דבר בעיr

מגזין13 בפברואר 2024    10 דקות
0

גיבורה על מדים

רפ"ק מורן טדגי התעוררה בשבת השחורה לקול האזעקות באופקים שם היא גרה. כשהבינה שמדובר ביותר מירי רקטי היא נישקה את משפחתה לשלום ויצאה לחזית הלחימה בעיר. כך, במשך 48 שעות פיקדה על הלוחמים ונלחמה לצד שוטרי משטרת ישראל שהגנו על הבית

מגזין11 בינואר 2024    7 דקות

כתיבת תגובה