מגזין

"אני סבתא, אבל אני חיה כמו שלא חייתי בשנות ה-20 של חיי"

מגזין31 בינואר 2019    3 דקות
0

בשבוע הבא תתקיים תחרות הסבתא היפה של ישראל לשנת 2019, ושרון אלמלם, הנציגה היחידה מבאר שבע, סוגרת מעגל, אחרי שהייתה מלכת החן של עיתון "שבע" לפני יותר מ-30 שנים

"אני סבתא, אבל אני חיה כמו שלא חייתי בשנות ה-20 של חיי"
צילום: מורן גז

בשנת 1987, כחודשיים לפני שמלאו לה 16, שרון אלמלם מרחוב בני אור בבאר שבע, הוכתרה למלכת החן בתחרות מלכת היופי הגדולה והיוקרתית דאז, של עיתון "שבע". בראיון שאחרי הזכייה ההיא, סיפרה הנערה שהחלום הפרטי שלה הוא לגור בוילה ענקית, עם גינה ובריכת שחייה ולנהוג בב.מ.וו. היום, כשהיא בת 47, אימא לארבעה ילדים וסבתא לנהוראי בן החמש ונויה בת השנה וחצי, התחרות סבתוש' – הסבתא של ישראל, שתתקיים בשבוע הבא באשדוד, היא הגשמת חלום עבורה.

צילום: אורן קרידי

"התחרות הזאת היא סגירת מעגל מבחינתי, אחרי שבצעירותי השתתפתי בתחרויות מלכת יופי ודגמנתי", מספרת אלמלם ל"שבע".

שרון מלכת החן של "שבע" | צילום: ארכיון פרטי

"זו הגשמת חלום אישית שלי וכל הסיפור הזה התחיל רק לפני כשבוע. בעבר, כשזכיתי במלכת החן, התקבלתי ל-20 המועמדות הסופיות בתחרות הארצית. אז, אבא שלי לא הסכים לי להמשיך לדגמן ושם זה נפסק. מבחינתי זו סגירת מעגל עכשיו", היא אומרת.

התחרות בהפקתו של הצלם אורי קריספין, כבר הפכה למסורת והיא נערכת ערב יום המשפחה בישראל. זו השנה השלישית ברציפות שכ-30 נשים לוקחות חלק בתחרות שהתחילה מקומית והיום מגיעות אליה סבתות מכל רחבי הארץ. זוהי החגיגה שלהן.

"זו תחרות מושקעת וכל אחת באה עם הסיפור האישי שלה, אבל אני לא רואה שמדברות על הכתר. כולן יותר מדברות על החוויה. על ההעצמה", מספרת אלמלם. "מעבר להגשמה עצמית, זו העצמה נשית ומה שמודגש בתחרות הזו, שזה לא הסבתות של פעם", היא טוענת. "אלה הן סבתות עצמאיות, קרייריסטיות ופחות בקטע של כל היום בית. סבתות שעושות לעצמן. ככה גם אני רואה את עצמי ובגלל זה אני מתחברת לזה".

הפקת תכשיטים | צילום: אורי קריספין

אלמלם, קוסמטיקאית ב-21 השנים האחרונות, דמות מוכרת בבירת הנגב, מתרגשת לקראת התחרות. "אני בן אדם מאופק באופן כללי", היא מעידה על עצמה, "אבל אני מאוד מתרגשת. אני באה מתחום היופי, אז בכלל כל התחום הזה מדבר אליי. יש לי קליניקה מצליחה בבית, ('שרון המרכז לקוסמטיקה') ואני עובדת עם ד"ר קליין שמגיע אליי להזרקות, אחת לשלושה חודשים. נשים מגיעות לקוסמטיקאית לא רק בשביל טיפול יופי, זו העצמה נשית". לדבריה, "כל שנה אני עושה משהו להעצמה נשית, כשלפני שלוש שנים יצאתי ל'מלכת המדבר' בפיליפינים וזה היה מדהים". השנה, זו התחרות.

צילום: אורן קרידי

"היום זה הזמן שלי, בשביל עצמי", היא קובעת. "יש לי בן זוג כבר ארבע שנים וצורת הבילוי שלי לא מתאימה לסבתא. כל יום חמישי אני יוצאת למועדון, כמו הפורום בבאר שבע. אני סבתא, אבל אני חייה כמו שלא חייתי בשנות ה-20 של חיי".

ואחרי שתזכי, מה בעתיד?

"אולי תחרות עולמית", היא צוחקת. "לא, סתם. אני מטיילת בעולם ומבלה. היום אני עושה את הכל, היום אני מתקנת ועושה את כל מה שעושה לי טוב".

אז בעצם כבר זכית רק כי את משתתפת…

"אני בן אדם תחרותי, להגיד שאני לא רוצה לזכות, ברור שכן. אבל עצם ההשתתפות עושה לי את זה".

כתבות נוספות במגזין

0

מסעדה עם ערכים

במסעדת כרמים היו רגילים בשנים האחרונות לסגור את המסעדה בגלל המצב הבטחוני, אבל לאירועי השבעה באוקטובר אף אחד לא ציפה. בחודשים האחרונים בישלו ותרמו לחיילים, לכוחות הביטחון ולפונים ועכשיו חזרו לשגרה עם סדרת ההרצאות כרמים של ידע שהפכה לשם דבר בעיr

מגזין13 בפברואר 2024    10 דקות
0

גיבורה על מדים

רפ"ק מורן טדגי התעוררה בשבת השחורה לקול האזעקות באופקים שם היא גרה. כשהבינה שמדובר ביותר מירי רקטי היא נישקה את משפחתה לשלום ויצאה לחזית הלחימה בעיר. כך, במשך 48 שעות פיקדה על הלוחמים ונלחמה לצד שוטרי משטרת ישראל שהגנו על הבית

מגזין11 בינואר 2024    7 דקות

כתיבת תגובה