מגזין

"הבנתי שאני צריכה לספק עסקת חבילה"

מגזין20 בדצמבר 2018    9 דקות
0

היא רק בת 25, אבל נוי בן אבו כבר הספיקה להפוך לשם דבר בתחום הפקת אירועי החינה בדרום. "ציפיתי לחמישה אירועים בהתחלה, אבל לא ציפיתי שכבר בשנה הראשונה זה יהיה גדול ויצליח", היא מספרת בראיון ל"שבע" ומסמנת היעד הבא

"הבנתי שאני צריכה לספק עסקת חבילה"
בן אבו | צילום: אדי גוריאנסקי ואלבום אישי

אם תשאלו כל אישה, היא בוודאי תגיד לכם שיום חתונתה הוא היום המיוחד בחייה. ככה זה כשיום החתונה הוא חלום שנשים רבות חולמות עליו מגיל קטן. השמלה, האולם, הצילומים, הכל מתוכנן עד לפרט הקטן ביותר. נראה שבשנים האחרונות עולם האירועים קיבל תפנית וכבר לא מתרכז רק ביום החתונה וגולש כבר לטקס החינה המסורתי. חינה ביתית קטנה ומצומצמת – out, חינה אותנטית ומפוארת – in.

בדיוק על זה חשבה נוי בן אבו כשפתחה את העסק שלה, "בן אבו חינות", וכך גם במהרה הפכה לאחת המובילות והחדשניות בתחום. אבל זו לא עוד כתבה על עולם האירועים, בשורות הבאות תקבלו הצצה נוספת לצעירה עם כוח רצון וחדשנות, שחלמה ומגשימה בכל יום מחדש את כל החלומות שלה. ועם כל זה, עדיין ממשיכה לחלום.

"באופי שלי אני עושה הכל בבום"

היום כאמור, בן אבו היא שם מוביל בעולם החינות. רק בת 25, אבל עם עסק משגשג, יומן שמתמלא במהירות ומחמאות מקיר לקיר.

עד לפני כמה שנים היא עוד עברה את המסלול הרגיל, למדה קורס עיצוב חלונות ראווה בשנקר, עבדה בכמה עבודות מזדמנות, אבל אז החליטה ללכת לדרך עצמאית. "הרבה שואלים אותי איך הגעתי בכלל לפתוח עסק, בגלל הגיל", אומרת בן אבו ל"שבע".

"התחלתי מרעיון כללי יותר, ראיתי צורך קיים", היא מסבירה. "אני באה מבית מאוד מרוקאי. המוזיקה המרוקאית הייתה מה ששמענו בבית בסלון בכל שישי. ראיתי שכל החינות המסורתיות חסרות קצת תעוזה, בעיקר בכל מה שקשור בתלבושות. התחלתי מרעיון כללי שאעשה תלבושות קצת יותר נועזות לחינות. חיפשתי בדים, בדקתי עלויות וככל שנחשפתי יותר לעולם הזה, הבנתי שזו עסקת חבילה".

חינה ביתית קטנה ומצומצמת – out, חינה אותנטית ומפוארת – in |צילום: לוקו, ג'ניה

בן אבו תמיד הייתה טיפוס אופנתי ולעיתים גלשה לכיוון ה"מוזר", כהגדרתה. "כל חיי הייתי קצת מוזרה. אהבתי לבוש אוונגארד, דברים גרנדיוזיים, ולאט לאט התחלתי להתמחות בזה. זה גם מה שרציתי להביא לעסק שלי, לבוש יותר עכשווי, משהו שייקח את זה צעד אחד קדימה. אותנטיות מצד אחד, אבל גם אופנתיות, וזה מה שעשיתי. הכנסתי אופנה לתחום הזה. יש נהירה של כלות שרוצות להרגיש עכשוויות, נכונות".

אם יש משהו אחד שאפשר להגיד על היזמית הצעירה, כבר מהרגע הראשון, זה שמדובר בבחורה אמיצה. בן אבו היא לא אחת שתשקול את הדברים עשרות פעמים, תחשוב להתחיל בקטן ומשם לנסות ולגדול. אם היא מחליטה שהיא הולכת על משהו, היא עושה אותו מיד ובגדול.

"הבנתי שאני צריכה לספק עסקת חבילה ואמרתי שאני הולכת על כל הקופה", היא אומרת. "יצרתי עסק שיביא את כל החבילה, מהלבוש ועד התפאורה, ממרוקו לארץ. באופי שלי אני עושה הכל בבום, לא חושבת יותר מידי. לפעמים זה טוב, לפעמים זה רע. עולם החינות זו עסקת חבילה וכמעט לא מפרידים בין הדברים, אז הלכתי על כל הקופה כדי שזה יצליח עד הסוף. עשיתי את התלבושות הכי יפות, הבאתי את התפאורה הכי מפוארת וגרנדיוזית בעולם החינות והבאתי את עצמי, אחת שתמיד רוצה לחדש".

"לא להוריד את הרגל מהגז"

"באופי שלי אני עושה הכל בבום, לא חושבת יותר מידי". בן אבו | צילום: פרטי

בן אבו התחילה ב"בום גדול", אבל גם היא לא ציפתה להצלחה הגדולה. "ציפיתי לחמישה אירועים בהתחלה, אבל לא ציפיתי שכבר בשנה הראשונה זה יהיה גדול ויצליח", היה מודה. "בשנה הראשונה הבאתי כמה שטיחים, 10 תלבושות ו-2 כדים, ומבלי לשים לב עשיתי 60 אירועים. עד היום עשיתי מעל 250 אירועים שזה מהמם. גם לאזור המרכז, שלשם אני שואפת להיכנס בגדול, הגעתי. הכל מפה לאוזן".

היום למעשה בן אבו נותנת מעטפת כוללת לכל אירוע החינה. "אני מתכננת ערב שלם. זה כולל תפאורת במה לטקס, בדים באזור הקירות, קשתות לעיצוב האולם, אני מעצבת את השולחנות, את העוגיות ויוצרת אווירה צעירה וקלאסית עם שטיחים, כדי שיהיה אותנטי. יש הפקות שכוללות גם תאורה וחיפוי אולם מלא ולזה מצטרפות התלבושות והליווי לכל העסק. מהשיחה הראשונה ועד סוף האירוע אני עם הכלה וכל התהליך עצמו נעשה על ידי. זה מאוד אינטנסיבי", היא מספרת.

לא חששת? בכל זאת צעירה שקופצת מיד לעולם העסקים?

"באופי שלי אני לא שואלת יותר מידי שאלות. אם משהו בוער בי אני הולכת עליו. מגיל 16 אני עובדת וסיכונים לא הפחידו אותי. כל מה שרציתי, הלכתי ועשיתי. כשהחלטתי ללכת על העסק התייעצתי, לקחתי הלוואות ועם הנחיה מהמשפחה שלי התחלתי לעבוד והצלחתי לעשות את זה. הסוד הוא לא להוריד את הרגל מהגז. מבחינתי, אני תמיד שואפת לעוד, לא הגעתי למקום הבטוח ותמיד יש חששות".

"הסוד הוא לא להוריד את הרגל מהגז" | צילום: פרטי

לא חשבת שאת צעירה מידי לעולם הזה. בכל זאת, את עובדת עם נשים שלרוב גדולות ממך, כולן מסביב מתחתנות?

"רוב הכלות היום הן צעירות. בגלל זה אני מצליחה לדבר אליהן ברמה העיצובית. אני קודם כל מקשיבה להן ואז אומרת להן במה אני טובה. כמובן שמיד עולה שאלת הגיל והעובדה שאני עצמי לא התחתנתי והסביבה שלי צעירה. אבל לא נכנסתי סתם ככה לעסק. הייתי הולכת לצפות בחינות מהצד כמו אורחת, רואה איך הדברים מתנהלים. ידעתי שלקחתי סיכון בזה, אבל אני מאמינה שאם יש לך את זה, אז זה פשוט יעבוד".

בן אבו היא טוטאלית בעבודה. ביום של אירוע לא תצליחו לתפוס אותה שנייה במנוחה והיא לרוב מתפעלת את הכל לבד – one women show.

"אנחנו בדרום חיים את עולם החינות" | צילום: צילום אחר

"בימי אירועים התפקיד שלי הוא להיות צמודה לכלה וככה זה מתבצע. רק אני דואגת להכל. אני לא סומכת על אף אחד שיעשה את זה יותר טוב ממני, ברמה הזו. יש הרבה עם מה להתמודד ביום של אירוע – צריכים ללמוד להתמודד עם אימהות, אחיות ולהבין שזה הערב הכי חשוב בחיים שלהן. וזה לא רק תלבושות, אני צריכה לתפעל מערך שלם של משאיות ונהגים שיביאו תפאורה, לסדר את הדברים, לארגן את האולם. וכן, לפעמים יש תקלות וגם עם זה צריך להתמודד. אני יכולה להגיע לאירוע וב-4 בצהריים פתאום לקבל הודעה שהמשאית לא מניעה, אז עכשיו לכי תארגני את האירוע שיש לך עוד 3 שעות. יש דברים לא צפויים של אותו הרגע, זה עסק דינמי ואי אפשר לדעת מה הולך ליפול עליי, אבל למדתי לנסות להימנע מ'קרייסס' באותו רגע ולמצוא פיתרון לכל דבר".

מעבירה פעילות למרכז

בן אבו כאמור כבר מכוונת אל היעד הבא, כיבוש עולם החינות במרכז הארץ, משימה מאתגרת לא פחות מפתיחת עסק. בהרבה מובנים, היא צריכה ללמוד ולבנות את הדברים מחדש, כי כמו בתחומים רבים אחרים, הפריפריה והמרכז שונים גם בעולם האירועים.

כבר מכוונת אל היעד הבא | צילום: פרטי

בן אבו: "אנחנו בדרום חיים את עולם החינות, שזה שונה במרכז. אנחנו אוהבים מאוד להשקיע בדברים הגרנדיוזיים. אנחנו יודעים מה היה בדיוק באירוע של החברה ושל המשפחה. ככה זה גם בחתונות, הכל מאוד מושקע. אני משערת שגם במרכז משקיעים, אבל אני רוצה להביא לשם את האותנטיות, את הגרנדיוזיות שאנחנו רגילים אליה. 2019 תהיה השנה האחרונה בדרום, לאחר מכן אני אעביר את הפעילות למרכז. כמובן שאקבל אירועים בדרום, אבל הכוונה היא להעביר את מרכז הפעילות לשם".

מה את חושבת על ההפקות הגדולות, לא מוגזם מידי?

"כל אחת רוצה להרגיש הכי מיוחדת" | צילום: פרטי

"זה מגיע מהכלות ואני יכולה להבין אותן. כל אחת רוצה להרגיש הכי מיוחדת והכי יוקרתית שיש, לפחות פעם בחיים. היום הכלות רוצות חינה לא פחות גדולה מהחתונה, מחליפות ארבע שמלות בחינה, זו השמחה שלהן".

זה אולי יפתיע אתכם, אבל בן אבו עדיין לא ביקרה במרוקו. זה לא שהיא לא רצתה, אבל כשאת בת 25 עם עסק מצליח וכל כך טוטאלית בעבודה, קצת קשה למצוא זמן לטיול. "לצערי לא הייתי עדיין במרוקו", היא מתוודה. "העסק גדל מהר מידי, אז לא היה לי זמן, אבל ברגע שאני אוכל זו התחנה הראשונה שלי".

ואתם בטח שואלים את עצמכם מתי בן אבו תעשה את הצעד שלה אל החינה והחופה שלה? אז אתם יכולים להיות רגועים, היא נמצאת בזוגיות צמודה ויודעת לספר איך החינה שלה תיראה: "יש לי בן זוג מדהים מתל אביב, אנחנו כמעט שנתיים ביחד. הוא תומך בכל התהליך, הוא רואה ויודע איזה כלה יש לו ומה היא לובשת. הוא גם עצמאי, אז יש לנו נושאי שיחה משותפים ואנחנו מוצאים את הזמן להיות ביחד, למרות שאנחנו רחוקים ואני עובדת בלילות. זו ציפייה משותפת לחתונה והוא יודע שהחינה תהיה יותר חזקה מהחתונה. הוא כבר מעודכן בפרטים ואנחנו רק מחכים לתאריך ונודיע".

כתבות נוספות במגזין

0

מסעדה עם ערכים

במסעדת כרמים היו רגילים בשנים האחרונות לסגור את המסעדה בגלל המצב הבטחוני, אבל לאירועי השבעה באוקטובר אף אחד לא ציפה. בחודשים האחרונים בישלו ותרמו לחיילים, לכוחות הביטחון ולפונים ועכשיו חזרו לשגרה עם סדרת ההרצאות כרמים של ידע שהפכה לשם דבר בעיr

מגזין13 בפברואר 2024    10 דקות
0

גיבורה על מדים

רפ"ק מורן טדגי התעוררה בשבת השחורה לקול האזעקות באופקים שם היא גרה. כשהבינה שמדובר ביותר מירי רקטי היא נישקה את משפחתה לשלום ויצאה לחזית הלחימה בעיר. כך, במשך 48 שעות פיקדה על הלוחמים ונלחמה לצד שוטרי משטרת ישראל שהגנו על הבית

מגזין11 בינואר 2024    7 דקות

כתיבת תגובה