מגזין

יזמות שלא בדרך הטבע

מגזין20 בנובמבר 2018    4 דקות
0

לרגל שבוע היזמות, לפניכם שני סיפורי הצלחה של עסקים, שנעזרו ב"מעוף" ובתוכנית "ישראל דיגיטלית" לצורך התפתחותם

יזמות שלא בדרך הטבע
יהודית קמחי. הגשימה חלום | צילום: ג'ני פפרמן

על רקע שבוע היזמות הבינלאומי, "שבע" מציג לכם שני סיפורי הצלחה יזמיים מהאזור, כל אחד יותר מוצלח מהשני…

"בדרך הטבע"

הראשון הוא "בדרך הטבע", בית לאבני חן ואנרגיה ויופי, של היזמת: יהודית קמחי. במיזם זה מתרחש קסם, שקמחי הצליחה להגשים לפני 13 שנה, כאשר חיפשה לא רק פרנסה, אלא גם רוח והגשמה. האמונה שלה היא, שאהבה המופצת בחינם תביא לתמורות בחיי כולנו. זו האג'נדה, שמחזיקים בה ב"בדרך הטבע", המסמלת בעיני קמחי הגשמה, משמעות, התפתחות, אנרגיה טובה, יופי, יצירתיות ומשפחתיות, השזורים אלו באלו. כל הנכנס לחנות, חש מיד באווירה הנעימה והרגועה והאישית ובאנרגיה המלטפת.

במהלך שנים אלו, מקפידה קמחי להתמקצע אצל טובי המומחים בתחום, ולהרחיק ליעדים שונים בעולם, במטרה להביא לקהל לקוחותיה הרב את האבנים האיכותיות והמיוחדות ביותר, שחלקן הופכות בסופו של דבר, לתכשיטים ייחודיים. אלו נעשים בידי בתה אפרת, אמנית הבית, המחזיקה בתואר גמולוגית ותכשיטנית. התכשיטים שלהן מורכבים מאבנים, המאופיינות בניקיון, שקיפות ויופי. תוכלו להתרשם מהמגוון הרב הקיים ברשת "בדרך הטבע" (הכוללת שתי חנויות בבאר שבע וחנות נוספת אינטרנטית), וכולל תכשיטים מאבני חן שנעשו בעבודת יד, תכשיטי קבלה ממיטב החברות, אבנים מיוחדות ממקומות שונים בעולם, מוצרי אנרגיה, מוצרים ייחודיים של אמנים ישראליים ומוצרים הנושאים את ערכי הקבלה.

צוות העובדים של החנות עובר הכשרות תכופות, לטובת העמקת ידע, ומקפיד להיות בחוד החנית של הידע העצום בתחום, החל מהיכרות עם סוגי האבנים, דרך התאמת האבן לתכשיט הרצוי וכלה בסיוע בבחירת תכשיט הקבלה המתאים לצרכיו של הלקוח. כל זאת ועוד, כדי להעניק ללקוח את הטוב ביותר, תוך סבלנות, שמחה ואהבה.

אגב, את החנות האינטרנטית יכלה קמחי לפתוח בעזרה ובליווי של "מעוף" סניף בירת הנגב, שקידמו את האתר ואת דף ה"פייסבוק", שהקפיץ כלפי מעלה את נפח המכירות, עם הרבה שיתופים, ונהיה ויראלי.

"דרויאן" דיגיטלית

לא תמצאו יותר מדיי תושבים בבאר שבע והאזור, שאינם מכירים את משתלת "דרויאן" הוותיקה. העסק חווה שינוי בניהול ומעבר בין דורי, תוך שמירה על המוניטין הטוב בקרב חובבי הגינות.

התאמה לעולם החדש. האחים לבית דרויאן | צילום: ניק סמירנוב

בשנים האחרונות, הצליחו מנהלי המשתלה להפוך את עצמם לאטרקטיביים יותר, ולהתאים את העסק לעולם החדש; אורית ולביא, שני אחים, שקיבלו את ניהול העסק המשפחתי רב השנים, פנו ל"מעוף", והצטרפו לתוכנית "ישראל דיגיטלית", מיזם ממשלתי, הפועל לקידום הזדמנויות דיגיטליות.

במסגרת התוכנית, קיבלו האחים את הכלים לפתוח ולהקים אתר אינטרנט, דרכו הם מוכרים סל מוצרים רחב. הפלטפורמה המקוונת היא פלטפורמת העתיד, ולכן החליטו האחים להשקיע עוד, ולפתוח בנוסף לחנות הדגל, גם חנות אינטרנטית, הפועלת גם עבור לקוחות חדשים.

תופסים קיוון עם "מעוף"

משרד הכלכלה באמצעות הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים ומערך "מעוף", מציינים שבוע היזמות הבינלאומי בדרום, במגוון הרצאות ליזמים ועסקים מהאזור. ל"שבע" נמסר, שהפעם נערכים אירועי שבוע היזמות בסימן מסחר מקוון ודיגיטל, בהנחיית מרצים מובילים מהתחום, כאשר על ההרצאות "מעוררות ההשראה" (כפי שהן מוגדרות בידי המארגנים – י.ס.ד) לא נגבה תשלום.

אפי מחלב | צילום: באדיבות מעוף

מנהל "מעוף" במרחב, אפי מחלב: "השנה, החלטנו להתמקד בתחום המסחר המקוון; יותר ויותר אנשים מבצעים קניות ורוכשים שירותים דרך האינטרנט ובאמצעות סחר מקוון. אנו מבינים, שגם על העסקים בדרום להתאים את עצמם ואת פעילותם לשינויים בהרגלי הצריכה של הצרכנים, ולהיות קשובים לשינויים בתחום. באמצעות המסלול לקידום מסחר מקוון, שאנחנו מובילים, בשיתוף המטה הלאומי, 'ישראל דיגיטלית', אנו מסייעים לעסקים להצטרף למהפכה הדיגיטלית, וליהנות מצמיחה כלכלית ועסקית. אני קורא לעסקים באזור, להגיע להרצאות, ולקבל טיפים להתנהלות עסקית נבונה".

ב-2018, עזרו בסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים באמצעות "מעוף" מרחב דרום, ליותר מ-200 עסקים בתחום המסחר המקוון. במסגרת הפרויקט, יקבלו עסקים מענק של עד 10,000 שקלים להקמת חנות אינטרנטית ופרסומה ברשת, לצד ליווי אישי, יעוץ מסובסד והדרכות. עד היום, נפתחו במרחב יותר מ- 500 חנויות כאלו.

שבוע היזמות הבינלאומי מצוין ברחבי העולם בשלל אירועים, שנועדו לעודד בקרב צעירים ויזמים עשייה יזמית וחברתית. באירועי שבוע היזמות שהתקיימו בשנה שעברה, השתתפו יותר מ-10 מיליון איש מיותר מ-170 מדינות.

כתבות נוספות במגזין

0

מסעדה עם ערכים

במסעדת כרמים היו רגילים בשנים האחרונות לסגור את המסעדה בגלל המצב הבטחוני, אבל לאירועי השבעה באוקטובר אף אחד לא ציפה. בחודשים האחרונים בישלו ותרמו לחיילים, לכוחות הביטחון ולפונים ועכשיו חזרו לשגרה עם סדרת ההרצאות כרמים של ידע שהפכה לשם דבר בעיr

מגזין13 בפברואר 2024    10 דקות
0

גיבורה על מדים

רפ"ק מורן טדגי התעוררה בשבת השחורה לקול האזעקות באופקים שם היא גרה. כשהבינה שמדובר ביותר מירי רקטי היא נישקה את משפחתה לשלום ויצאה לחזית הלחימה בעיר. כך, במשך 48 שעות פיקדה על הלוחמים ונלחמה לצד שוטרי משטרת ישראל שהגנו על הבית

מגזין11 בינואר 2024    7 דקות

כתיבת תגובה