מגזין

"תודה לאלוהים שזכיתי להיות כרוז בשנים כל כך משמעותיות בהיסטוריה של המועדון"

מגזין27 ביוני 2018    10 דקות
1

הוא תיקלט ברחבי הגלובוס, הוביל את אחת מתוכניות הרדיו הוותיקות והמצליחות בארץ ואת מרבית זמנו הוא מעביר לאחרונה בתחום החינוך. הצצה לעולמו של האיש שהמציא את הסלוגן THIS IS TERNER

"תודה לאלוהים שזכיתי להיות כרוז בשנים כל כך משמעותיות בהיסטוריה של המועדון"
אופיר בן שטרית | צילום: פרטי

גם אם תיעזרו במיקרוסקופ של מעבדה מאוניברסיטת בן גוריון, כנראה שתתקשו למצוא באר שבעי שאינו מכיר את אופיר בן שטרית.

סביר להניח שבמהלך שני העשורים האחרונים יצא לכם לשמוע את התוכנית שלו ב'רדיו דרום', או שרקדתם ברחבת הריקודים לצלילי המוזיקה שהוא תיקלט באחד מאלפי האירועים והמסיבות שהוא הופיע בהם; ואם אתם אוהדי הפועל באר שבע, זה האיש שמטריף את היציעים בכל משחק בית באצטדיון "טרנר", ועומד מאחורי הסלוגן שכבר הפך למטבע לשון -THIS IS TERNER.

למרות שזה מאוד קל להיסחף בעקבות ההצלחה, בן שטרית עם רגליים על הקרקע, מעביר את מרבית זמנו כמדריך בכפר הנוער אשל הנשיא, ואולי ביום מן הימים, כשתלכו לקולנוע, יתברר לכם שהפסקול לסרט שאתם רואים, נוצר על ידו.

המאסטרו של "טרנר"

למרות שבן שטרית (39) נשוי + 2, הוא דמות מוכרת כבר כמה שנים טובות, הטירוף סביב הפועל באר שבע עושה את שלו. כשהוא מסתובב במקומות ציבוריים בבירת הנגב, מרבית האנשים, גם אם הם לא אוהדים שרופים של האלופה באדום, די מהר מזהים אותו, ולרוב גם לא נשארים אדישים.

"בהתחלה זה קצת מביך. אנשים מפרגנים וזה מעלה בי חיוך", הוא מספר. "כשמדובר בחבר'ה צעירים, אז זה גם מעבר לכך וכשהם מבקשים להצטלם איתי, אני עושה את זה בכיף. יש כאלה שמרחוק מזהים אותי וצועקים – THIS IS TERNER, ואני מסמן להם וי עם היד".

הרבה לפני שהפך לכרוז של הפועל באר שבע, בן שטרית הטריף את האוהדים עוד באצטדיון "וסרמיל". הוא חתום על הלהיט "כל היציע", שהוקלט לקראת חזרתה של הקבוצה לליגת העל בסוף עונת 2009. הרמיקס מושתת על הלהיט 'ביקומינג אינסיין' של 'אינפקטד מאשרום'.

"אני עושה את זה בכיף". בן שטרית

בן שטרית: "גיא שחר, שהוא אחד האוהדים הדומיננטיים ביציע חיבר את הטקסט. האוהדים שישבו בשער 5 אמרו שהם מאוד היו רוצים לשמוע את זה בדיסק באוטו והם פנו אליי כי הכירו אותי מהרדיו. הצעתי שנביא כמה אוהדים לאולפן ונקליט את השיר. יצא משהו שתפס בצורה מטורפת. ניגנתי את זה בפתיחה של התכנית שלי, בחצות של יום חמישי ופרסמנו את זה בפורומים של האוהדים, כי אז לא היה פייסבוק. זה הגיע לאלף הורדות תוך כמה שעות והפך להיות הדבר הויראלי הראשון שעשיתי בחיים שלי. מאז, זה הפך לשיר האוהדים הכי מדובר בארץ, עם מאות אלפי צפיות לקליפים שנעשו לקטע ביוטיוב ובלינקים שונים. זה גם הפך לרינגטון של אנשים. משם התפתח הרעיון של לעשות מיקס עם שירי אוהדים כשהמטרה היא שאוהדים יוכלו לנסוע למשחק חוץ מבאר שבע ל'סמי עופר' בחיפה, מבלי שיהיה צריך לשמוע פעמיים את אותו הטרק".

איך נולד THIS IS TERNER?

"לצד הפועל באר שבע, הקבוצה האהודה עליי באנגליה היא ליברפול, אבל לא ידעתי שבכניסה לדשא באצטדיון שלהם כתוב THIS IS ANFIELD. יום לפני משחק הבית מול מכבי פתח תקווה, ששם כבשנו את השערים הראשונים ב"טרנר", שודר בלילה בטלוויזיה הסרט '300'. יש שם את הסצנה המפורסמת שבה צועק הכוכב הראשי – 'דיס איז ספרטה'. אמרתי לעצמי שזה יכול להיות מגניב להגיד 'דיס איז טרנר' אם יהיה שער, כפתיח וסגיר, כמו שעושים ברדיו. כלומר להגיד את השם של המבקיע, של המבשל והדקה שנכבש השער, רק לפני זה ואחרי זה להכריז – 'דיס איז טרנר'. זו מעין אמירה עם מסר גם לשחקנים שלנו וגם לקבוצה היריבה, שזה הבית שלנו. עם הזמן התחלתי להגיד את זה בקצב מסוים והתחלתי לשמוע את הקהל אומר את זה איתי ביחד באותו הקצב. אמרו לי שאוהדים צועקים את זה ביחד ולא הייתי מודע לזה, כי כשאני צועק, אני לא שומע את הקהל. פעם אחת עשיתי ניסוי, ואחרי שצעקתי – 'דיס איז', שתקתי כדי לשמוע איך הקהל צועק 'טרנר'. עשיתי את זה במשחק מול הפועל חיפה, עם שער המספרת הדרמטי של ארבייטמן. אחרי שהשער נכנס היה חשמל באצטדיון. באותו רגע הבנתי שזה משהו שיישאר לנצח בכל פעם שיובקע שער באצטדיון".

היית אדם מוכר גם לפני שהפכת לכרוז של הפועל באר שבע, אבל שלוש השנים האחרונות, עם שלוש אליפויות ברציפות, זה פשוט טירוף. איך זה השפיע על החיים שלך?

"אני אומר תודה לאלוהים שזכיתי להיות כרוז בשנים כל כך משמעותיות בהיסטוריה של המועדון. זו גאווה מאוד גדולה, גם לי וגם למשפחה שלי ולכל מי שסביבי. זו מעין בריחה לנפש של שעתיים, פעם בשבועיים. זה לחוות משחק לא כאוהד ביציע. כשמדובר במשחקים במסגרת אירופה, אתה גם מגיע מוקדם יותר ויש חזרה שצריך לעשות. הכי חשוב זה ליהנות מהחוויה, להישאר צנוע ולא לתת לעניין לשנות אותך".

באותו רגע הבנתי שזה משהו שיישאר לנצח | צילום: פרטי

סגירת מעגל באשל הנשיא

מרבית האנשים שפוגשים את בן שטרית ומזהים אותו, מחברים אותו ישירות להפועל באר שבע, אך הם לא בהכרח מודעים לשגרת יומו. בן שטרית עבר לאחרונה עם משפחתו מבאר שבע לכפר הנוער אשל הנשיא, שם הוא משמש כמדריך בפנימייה, מה שמהווה מבחינתו סגירת מעגל.

"גדלתי באשל הנשיא, שם הייתי חניך במשך שש שנים, מכיתה ז' עד יב'", הוא משחזר. "לפני כשנתיים וחצי, השכבה שלי עשתה פגישת מחזור ומשם התגלגלו העניינים והגעתי לכאן להדרכה. זה אומר לעבור לכאן עם אישתי והילדים, כי התפקיד שאני עושה הוא סוג של 24/7. זאת אחת העבודות הכי מדהימות שעשיתי בחיים שלי. זה סיפוק אדיר לעבוד עם חבר'ה צעירים. כשאתה עובד ביום-יום, אתה לא מרגיש בשינוי גדול אצלם, אבל כשאתה בוחן את הדברים בראייה ארוכת טווח, אתה מבחין בשינוי. אתה גם רואה כמה התקרבת אליהם והפכת לגורם משמעותי מבחינתם ובמקביל כמה הם הפכו למשמעותיים מבחינתך".

סגירת מעגל. "אתה גם רואה כמה התקרבת אליהם" | צילום: פרטי

הופעות בלונדון, מוסקבה ומקסיקו

בן שטרית מתקלט באירועים משפחתיים כעשור וחצי ואין אולם אירועים באיזור הנגב שהוא לא הקפיץ בו לפחות פעם אחת, אם לא יותר, את האורחים במהלך חתונה או בר מצווה. במשך כמעט עשור וחצי בתחום, בן שטרית חווה לא מעט מקרים מרגשים, כמו גם מצחיקים במהלך אירועים משפחתיים בהם תיקלט: "היו אירועים מטורפים באמצע יער, היו אירועים שנגמרו בחמש בבוקר והיה מקרה שכמה חבר'ה שתו יותר מדי ואיזה שיכור רדף אחריי כי לא שמתי את השיר שהוא ביקש. יש גם דברים מרגשים כשאתה נפגש עם האנשים שתקלטת אצלם בחתונה, כמה שנים אחרי, ושומע מהם איך הם זוכרים כל דבר שהיה באירוע. לפני שבועיים הייתי בחתונה שהחתן, יצא לי לתקלט אצלו בבר מצווה לפני כמה שנים ומבחינתו זו הייתה סגירת מעגל והיה לו חשוב שאני אנגן גם בחתונה שלו".

במרוצת השנים הפך בן שטרית לדי ג'יי מוביל המופיע בארץ ובעולם ואת ההופעה הראשונה שלו בחו"ל הוא לא ישכח. "זה היה במקסיקו בשנת 2007", הוא מספר. "זו הייתה הטיסה הראשונה שלי בחיים לחו"ל. הייתי בקשר עם די.ג'יי מקומי משם, העברנו אחד לשני חומרים שעבדנו עליהם ובאחת הפעמים הוא אמר לי שהוא רוצה להביא אותי להופיע במקסיקו. נתתי לו טווח תאריכים שמתאימים לי, הוא סגר לי את ההופעות בהתאם לזה ועליתי למטוס יחד עם עוד חבר, ניר לזר. ביום של ההופעה אתה מגיע למקום מלא התרגשות, עולה לעמדה, לוחץ פליי ופשוט נהנה מהרגע. בסוף ההופעה אתה יורד מהבמה ומאות אנשים מחכים להצטלם איתך ורוצים חתימות. למחרת בפייסבוק, כל רגע מישהו אחר מתייג אותך בתמונה שהצטלמת איתו. זה היה מדהים". שבועיים לאחר מכן בן שטרית מצא את עצמו שוב על מטוס – הפעם טס לרוסיה כדי להופיע במועדון במוסקבה, לצד עוד אמני טראנס מישראל. לאחר מכן, בן שטרית הקפיץ גם את חובבי הטראנס בפינלנד ובלונדון.

"היו אירועים מטורפים". בן שטרית על העמדה | צילום: פרטי

היעד הבא: הוליווד

במשך כשני עשורים בן שטרית היה חלק בלתי נפרד מתחנת 'רדיו דרום'. לאורך השנים היה המנהל הטכני של התחנה, שימש כמנהל ההפקות במחלקת הפרסום והגיש תכניות ספורט. למרות התפקידים הרבים שמילא, אין ספק כי הדבר שהיה הכי מזוהה עם בן שטרית זו התוכנית "קאמסוטראנס", תכנית אותה ערך והגיש מדי יום חמישי בלילה, אשר רצה קרוב ל-20 שנה, מאז עלתה לאוויר ב-1998.

בן שטרית: "סיימתי עם התכנית לפני כשנה כי החיים מובילים אותך למקום אחר וכבר אין את הזמן והאנרגיות שהיו פעם. היו לי הרבה חוויות עם התכנית הזאת. אירחתי לא מעט חבר'ה צעירים שאמרתי שיש להם פוטנציאל ואחרי זה ראיתי איך הקריירה שלהם התפתחה כשהם הוציאו אלבומים והופיעו בחו"ל. עם חלקם גם יצא לי לנגן יחד בחו"ל. חלק מהאמנים שהתארחו אצלי בתכנית לאורך השנים, הפכו לסופרסטארים ברמה עולמית", הוא מספר.

בין האמנים שבן שטרית מתכוון אליהם ניתן לציין את: "אינפקטד מאשרום", אסטריקס, יהל וסקאזי, וכן אמנים מוכרים מחו"ל כמו חואן, טלמסקה ו"סאן פרוג'קט". רבים מהם זכו לבמה בתוכנית, שהפכה עם השנים לאבן שואבת לכל חובב מוזיקה אלקטרונית בארץ.

"סימנתי וי על חלום הילדות שלי". בן שטרית | צילום: בוריס מנצ'יקובסקי

בנוסף לפעילותו בתחום המוזיקה האלקטרונית, בן שטרית היה אחראי על לא מעט רמיקסים מוכרים שצצו בעולם המוזיקה הישראלית בשנים האחרונות, כשבנוסף, לא פחות משלושים קטעי טראנס שלו שולבו לאורך השנים באוספים של מוזיקה אלקטרונית, הנמכרים ברחבי העולם.

למרות שיתופי הפעולה עם אמנים מובילים והעובדה שהיצירות שלו כיכבו באוספים בינלאומיים, יש דבר אחד שהיה חסר לבן שיטרית – אלבום אישי משלו. לאחר שנים רבות של עבודה, יצא לאור, לפני כשנתיים וחצי, אלבום הבכורה שלו – "וורד אוף מג'יק".

"אני סימנתי וי על חלום הילדות שלי", הוא מספר. "סימנתי וי על השנים שלי בסצנת הטראנס, עברנו הלאה לדברים אחרים ויש חלומות חדשים ונקווה שיום אחד גם אותם נגשים".

כשבן שטרית מדבר על חלומות חדשים, הוא מתכוון לשאיפה שלו לייצר פסקולים לסרטים: "אני מכוון אל עבר עשיית פסקולים לסרטים וטריילרים. אני בינתיים שומע ולומד את החוקים של העולם הזה. להוציא קטע בפסקול של סרט הוליוודי זה החלום הכי גדול עכשיו".

הראיון המלא בגיליון סוף השבוע של עיתון "שבע"

עבודה של שנים .עטיפת האלבום "וורלד אוף מג'יק"

כתבות נוספות במגזין

0

מסעדה עם ערכים

במסעדת כרמים היו רגילים בשנים האחרונות לסגור את המסעדה בגלל המצב הבטחוני, אבל לאירועי השבעה באוקטובר אף אחד לא ציפה. בחודשים האחרונים בישלו ותרמו לחיילים, לכוחות הביטחון ולפונים ועכשיו חזרו לשגרה עם סדרת ההרצאות כרמים של ידע שהפכה לשם דבר בעיr

מגזין13 בפברואר 2024    10 דקות
0

גיבורה על מדים

רפ"ק מורן טדגי התעוררה בשבת השחורה לקול האזעקות באופקים שם היא גרה. כשהבינה שמדובר ביותר מירי רקטי היא נישקה את משפחתה לשלום ויצאה לחזית הלחימה בעיר. כך, במשך 48 שעות פיקדה על הלוחמים ונלחמה לצד שוטרי משטרת ישראל שהגנו על הבית

מגזין11 בינואר 2024    7 דקות

כתיבת תגובה

  • איתי
    אופיר

    אחלה אופיר בחור מוכשר וצנוע