מגזין

לא מפסיק לרקוד

מגזין17 ביוני 2018    10 דקות
1

הרקדן והכוריאוגרף הבאר שבעי, בני אברהם הוא חלק בלתי נפרד מהצוות שמלווה את סטטיק ובן אל. בגיל 22 פתח סטודיו לריקוד שהיום מונה למעלה מ-400 תלמידים, בשבעה סניפים בדרום ולמרות ההצלחה הגדולה, אין לו כוונות לעזוב את בירת הנגב

לא מפסיק לרקוד
בני אברהם | צילום: עידן אסלן

בזמן שאתם צופים בקליפים של סטטיק ובן אל ומתלהבים מהמוזיקה והכוראוגרפיה, אתם אולי לא יודעים שאחד הרקדנים הוותיקים בצוות ומי שמפציע לא מעט בקליפים, הוא בני אברהם (27), רקדן וכוראוגרף באר שבעי. אתם אולי לא מכירים, אבל עשרות התלמידים שלו דווקא כן והשבוע הם גם יעלו על בימת מרכז הצעירים במופע משלהם. זה יקרה שלושה ימים בלבד אחרי שאברהם בעצמו יעלה על בימת היכל "מנורה מבטחים" למופע הגרנדיוזי של סטטיק ובן אל.

בזכות הרשתות החברתיות

אברהם רוקד מגיל חמש, כשמיד מההתחלה העתיק אחד לאחד את הקליפים של הזמר הנערץ עליו מייקל ג'קסון. "כל החיים אני רוקד, אבל לרקוד באופן מקצועי התחלתי בגיל 21", הוא מספר. "אז נכנסתי יותר לעולם ההיפ הופ. חשבתי שאני יודע היפ הופ, מה שנקרא מייקל סטייל, אבל אחרי זה הבנתי שיש לי הרבה מה ללמוד".

אברהם הגיע מבית גיאורגי, עם פולקלור עשיר, אבל משהו שמאוד רחוק מההיפ הופ. "אבא שלי היה רקדן מקצועי, ממקימי הפולקלור הגרוזיני בדרום, בלהקת שלווה וההורים שלי רוצים עד היום שאני אלמד באוניברסיטה. אבא שלי תמיד אמר לי שהוא רצה שאני אלמד ושתהיה לי תעודה, שתהיה לי רשת ביטחון. אני מודה שבהתחלה הוא כבר שכנע אותי ועשיתי מכינה לעיצוב פנים ואדריכלות, אבל שנייה לפני שהתחלתי חשבתי על זה ואמרתי לעצמי: 'רגע אני הולך ללמוד ארבע שנים ואני לא ארקוד, זה מאוד אינטנסיבי'. אז חודשיים אחרי זה החלטתי לפתוח סטודיו לריקוד". לדבריו, ההורים עדיין היו בעד לימודים. "היום הם מבינים שזה משהו אחר", הוא אומר. "אני כרגע נמצא במקום שאני לא יכול ללמוד, צריך להקדיש את הזמן לקריירה", הוא מסביר.

מקדיש את הזמן לקריירה" | צילום: אייל ינון

אברהם היה חלק מההרכב פאראנויז, הרכב של רקדנים מבאר שבע, שייצג את ישראל בתחרות ה-hhi היוקרתית בארצות הברית. הלהקה אמנם זכתה בתחרויות בישראל וכאמור הגיעה לתחרות בארצות הברית, אבל לא החזיקה מעמד ואברהם יצא לדרך עצמאית. "לקחתי סדנאות ומאסטר קלאסיים של מורים מהארץ ומחו"ל. פתאום אתה מבין שלריקוד הזה שאתה חושב שאתה יודע אותו, יש 28 סגנונות".

בגיל 22 אברהם מחליט לפתוח סטודיו משלו, החלטה אמיצה למי שבאותם ימים לא היה מוכר. "היו לי חמישה תלמידים, היינו יחד שנה והיה ממש כיף. בסוף השנה הזו היו לי לבטים האם לסגור, אבל החלטתי להמשיך ובשנה השנייה כבר קפצתי ל-30 תלמידים. בסצנת ההיפ הייתי יותר מוכר, מסרטונים שהעליתי, מהרשתות החברתיות, מההרכב שלנו. איכשהו גם התגלגלתי להעביר סדנאות היפ הופ והבשורה עברה מפה לאוזן. אני לא הבאר שבעי היחיד שעשה סדנאות היפ-הופ אבל למזלי השם שלי התחיל להתגלגל".

השנה הסטודיו של אברהם כבר חוגג חמש שנים, עם למעלה מ-400 תלמידים בשבעה סניפים, מבאר שבע, ערד ועד אשקלון. אברהם גם מוזמן לסדנאות בכל הארץ ומקבל הצעות, איך לא, בזכות הרשתות החברתיות. "השנה זו השנה החמישית של הסטודיו וב-21.6 החלטנו לצאת במופע סוף שנה, עם קרוב ל-200 תלמידים מכל האזור על הבמה", מעדכן אברהם. "מופע של פעם בחיים. משהו שיהיה מאוד גדול ומאוד מושקע, עם הצוות שלי ועם עזרה גדולה של חברת כיוונים. אני כמובן גם מופיע איתם".

היום אברהם הוא גם סוג פרזנטור של חברת הלבשה שהגיעה אליו די במקרה, אחרי שראו אותו רוקד בקליפ שצילם והעלה לרשת. "חברת new era הגיעו אליי דרך סרטון שעשיתי לפני שלוש שנים, כשחבשתי את הכובע של החברה. אז הם שלחו לי הודעה, אמרו לי 'בא לנו לפנק אותך', הביאו לי שני כובעים וזהו. אני עשיתי עם הכובעים סרטונים ותמונות ואחרי תקופה, זה כבר הגיע למצב שאנחנו הולכים לעבוד ביחד. אני מקבל מהם את המוצרים שלהם לפני, מכין להם תמונות וסרטונים ומעלה את זה לרשת. זה win win לכולם".

"מופע של פעם בחיים" | צילום: פרטי

אותו סרטון שהביא לפריצה הגדולה, היה סרטון מקרי שאברהם, יחד עם חבר, הכינו למילים לשיר של הזמר כריס בראון. הדבר תפס תאוצה וזכה לאלפי שיתופים, עד שהגיע לרשימת הסרטונים החמים בדף של בראון עצמו. "חבר שלי בא מדימונה ואמר לי בוא נעשה קטע ריקוד לשיר של כריס בראון. המצאנו את הקומבינציה במקום, תוך חמש דקות, אמרנו לאחת התלמידות בואי צלמי אותנו, נלביש את השיר עליו ונעלה אותו. עשינו את זה ואני זוכר שיום אחרי הטלפון שלי היה מפוצץ בהודעות וגם כמות העוקבים שלי עלתה בצורה היסטרית. מסתבר שמישהו העלה את הסרטון לאינסטגרם של כריס בראון. היינו מדורגים במקום ה-9 בסרטונים של בראון והגענו למצב שהייתי במקום הראשון. אנשים פרסמו את זה אצלם. משהו שלא ציפיתי ובניתי עליו".

אברהם כבר הפך לדמות מוכרת יותר, ואף שימש לתקופה ככוראוגרף לרקדנים של אלון דה לוקו. "לא הייתי מצליח בלי הרשת החברתית", לטענתו. "היום כל העולם מחובר למדיה, זה העולם האמיתי. התחלתי להיות ויראלי כשהיו לי סרטונים שלי רוקד. כשאני רוקד פה בדרום זה אחלה, אבל במדיה אתה פתאום נחשף לכל הארץ, ולכל העולם. לכל רקדן יש סגנון ובמקרה שלי התחברו".

החיבור עם סטטיק ובן אל

אברהם כאמור, הוא בורג מרכזי היום בהרכב הרקדנים של סטטיק ובן אל, הצמד הכי חם במוזיקה הישראלית. כמו תחנות אחרות בחייו, גם לזה הוא התגלגל במקרה, אבל הוכיח שעם עבודה קשה מצליחים לפרוץ כל גבול ובינתיים, הכל טודו בום. "יש לי חבר שקוראים לו טל הנדלסמן ודרכו הגעתי לקליפ של עדי ביטי, כוכבת נוער", מספר אברהם. "היו שני חבר'ה שהכרתי מהסצנה, אחד מהם הוא קובי צברי. הם זרקו לי למה שלא תבוא לעבוד איתנו במרכז וקובי אמר לי שיש לו פרויקט להציע לי, פרויקט רב פעמי ושאני צריך להתחייב ללמוד מופע שלם בשבוע. כולנו היינו אז בתחילת הדרך, גם סטטיק ובן אל. את בן אל הכרתי מתכניות ריאליטי שהוא השתתף בהן. הייתי צריך ללמוד את כל המופע שלהם ביומיים. הייתי רקדן מחליף וכשהגעתי הם היו לפני השיר סלסולים שהביא לפריצה גדולה. היו להם שירים מוכרים, אבל זה לא היה ברמת הטירוף שיש עכשיו. אמנם הייתי רקדן מחליף, אבל זה היה מאוד כיף".

"חוץ מסטטיק ובן אל כל העסק שלי הוא דרומי" | צילום: עידן אסלן

השירים המשיכו לזרום, ההצלחה המטורפת הגיעה לצמד ואברהם הפך מרקדן מחליף, לאחד הרקדנים המובילים בצוות. "התחלתי לפני שנה וחצי וזה הלך והתפתח. הקליפ הראשון שלי היה סלסולים, שצולם יום לפני החתונה שלי. זה היה השיר ש'בעט' אותם למעלה והפך אותם לדבר המגניב שכולם מתחברים אליו ומחקים אותם. בקליפ כמעט ולא ראו אותי כי הלכתי באמצע הצילומים ואם לומר את האמת קצת התבאסתי, אבל ידעתי שיהיה לזה המשך".

הצוות שמרכיב את מה שאנחנו מכירים כסטטיק ובן אל, הוא הרבה מעבר לשני הכוכבים. מדובר במשפחה של ממש, חמישה אקרובטים ושישה רקדנים, שרובם מגיע לכל הופעה. "ההופעות היו היסטריות", מספר הרקדן בהתרגשות. "בגלל שההיסטריה הייתה גדולה, לפעמים הייתי אומר שאני לא יכול להופיע ביום מסוים, אבל לא הייתה ברירה כי נסגרו כמה הופעות והייתי צריך לבוא. יש לנו חוק שלקליפים אנחנו רוצים את כולם, כמה שיותר רקדנים מהצוות – יותר טוב. אני קורא לנו דרים טים".

ואיך סטטיק ובן אל מחוץ לקליפים המגניבים. נורא קל לאבד את עצמך עם כל ההיסטריה הזו?

"לפעמים הם אומרים למנהלים שלהם שיתנו להם כמה דקות להצטלם עם הילדים. לרוב אנחנו 'בורחים' משם, בגלל שאנחנו ממהרים להופעה אחרת. גם אני כילד, כשהייתי רואה אומן מסוים, הייתי רוצה תמונה איתו. הם מבינים את זה ויודעים שיש קהל שרק רוצה להרגיש אותם ולהצטלם איתם. יש ביניהם הבנה וצחוקים שהפכו להיות משהו פרטי משלהם. זה לא מזויף".

אברהם חזר לא מזמן מסיבוב הופעות גדול בארצות הברית עם השניים, במסגרתו ביקר בין היתר בלוס אנג'לס, ניו יורק ומיאמי. לא רע בשביל בחור צעיר שפתח סטודיו עם חמישה תלמידים. "זה התחיל מרעיון ששמעתי לפני כמה חודשים של לעשות סיבוב הופעות בארצות הברית. כל לוקיישן אתה מתלהב מחדש, היו לנו ארבע הופעות לקהל יהודי וזה היה מטורף. הם לא ממש יודעים עברית אבל הם יודעים את כל השירים בעל פה. התחלנו בניו יורק ואמרתי 'וואו איזה אנרגיות מטורפות'. ואז יש את מיאמי וגם שם זה מטורף. מה ששבר אותנו ברמה היסטרית, היה לוס אנג'לס עם 32 אלף איש. פשוט שטיח של אנשים וזה באמת מטורף".

ועוד לפני ארצות הברית, ההפקה לקחה אתכם למרתון צילומים בקייב לקליפ החדש קאוואי?

"היינו שלושה ימים בקייב. הצילומים היו 24 שעות. אני לא חושב שיש האנגר כזה בארץ. בקליפ שיתפנו פעולה עם רקדנים מקצועיים שעברו אודישנים ואנחנו לימדנו אותם את הכוראוגרפיות. זה היה אינטנסיבי, אבל כמה שזה קשוח, אתה לא מרגיש את זה בגלל האדרנלין המטורף שאתה נמצא בו. הקליפ הזה מסמל את מה שהשניים האלה עושים. זה לא נתפס, זה לקחת את כל מה שהכרנו לקיצון. ליצור מציאות מדומה".

תל אביב, קייב וארצות הברית, ובסופו של יום אתה עדיין נשאר בבאר שבע. למה? בטוח כבר אמרו לך לא פעם לעבור לתל אביב?

"נכון, הייתה תקופה שרציתי לעבור למרכז, אבל מהר מאוד הבנתי שאני לא רוצה לחיות שם. זה מאוד המוני ואני אוהב את השקט. אני כל היום עובד עם רעש, מוזיקה, הופעות וריקודים. בבאר שבע, כשאני צריך, יש לי את השקט שלי. חוץ מסטטיק ובן אל, כל העסק שלי הוא דרומי. מעבר לזה, פעם ג'ורדי אמר שהוא החליט שהוא גר בצפון, ואם מישהו רוצה לעבוד איתו, הוא יצטרך לבוא אליו. אז גם אני כזה. אם מישהו רוצה הוא יצטרך לבוא אליי".

"אם מישהו רוצה הוא יצטרך לבוא אליי" | צילום: עידן אסלן

כתבות נוספות במגזין

0

מנותקים

חשיפה: לפי הצעת תקציב משרד התחבורה לשנת הכספים 2019 ודברי הסבר שהוגשו לכנסת ה-20 בפברואר השנה, המטרופולין הרביעי של מדינת ישראל, מטרופולין באר שבע, כלל איננו קיים > אין אפילו פרויקט אחד שייצא השנה לביצוע מתוך שלל הפרויקטים, שהיקפם התקציבי נאמד ביותר מ-64 מיליארד שקלים

מגזין10 בנובמבר 2019    9 דקות
0

קחי אותי שרון

שרון אייזנברג מנפצת כל סטריאוטיפ על דוגמניות > בראיון ל"שבע" היא מספרת על השאיפות האקדמיות, הצילומים לקמפיינים ועל הזוגיות הצמודה עם כדורגלן הפועל באר שבע, דוד קלטינס

מגזין7 בנובמבר 2019    6 דקות

כתיבת תגובה

  • בתיה קוריס
    פרסום בשסעלא מפסיק לרקוד

    שם היכל הספורט הוא היכל מנורה מבטחים כבר מ 2015 לא נוקייה! כדאי להיות מעודכנים גם בעיתון שבע של באר שבא. תקנו…..בבקשה!