מגזין

כך התחלנו | מליגה ב' לליגת העל

מגזין19 במאי 2018    דקה אחת
0

שלו ששון, בן 25, תושב באר שבע, שואף להפוך לאחד השופטים הבכירים בכדורגל הישראלי. הוא עובד בחברת היי-טק בפארק ההיי טק בעיר וסטודנט בשנה השלישית להנדסה במכללת סמי שמעון. לפני כשבועיים, ששון ערך את הופעת הבכורה שלו כשופט בליגת העל, בהתמודדות בין קריית שמונה לעכו

כך התחלנו | מליגה ב' לליגת העל
כיתוב: ששון בפעולה על כר הדשא | צילום: דני מרון

"לפני חמש שנים שפטתי בליגה ב' ופתאום אני בליגת העל, שופט שחקנים כמו נייג'ל הסלביינק ועוד שחקנים איכותיים. הגעתי הביתה ושמעתי את שלמה שרף מגדיר אותי כשחקן המשחק, אז זו הייתה חוויה טובה", אומר ששון, שכבר אחרי 30 דקות שלף את הכרטיס האדום הראשון בקריירה שלו בליגה, לבן רייכרט, ממש כמו השופטים המנוסים.

הוא אמנם לא אוהד את האלופה, אך עצם היותו באר שבעי, פסול ששון מלשפוט באצטדיון 'טרנר'. "זה חיסרון ענק", הוא אומר. "כל שופט אומר לי שלשפוט ב'טרנר' זו החוויה הכי ענקית והכי כיפית שיש. אם רוצים לתת צ'ופר, שמים שופט ב'טרנר'".

"התחלתי באיגוד השופטים בשנת 2010 והייתי בפרויקט המצוינות של האיגוד כחמש שנים", מספר ששון. "סיימתי את המסלול ועליתי לליגה לאומית, זו עונה שנייה שלי".

ששון התחיל בכלל כשחקן כדורגל בהפועל באר שבע, "אבל ראיתי שאני לא שחקן טוב אז פרשתי", הוא מספר. "לא ידעתי שאני הולך להיות שופט בזמנו, אבל אז מאיר לוי הגיע אלינו לבית הספר הטכני והציע לנו להיכנס לתחום. עם תעודת השופט אתה מקבל כניסה חינם למגרשים וביגוד. הלכנו לקורס של ארבעה ימים, בתור חוויה, ובשביל הכניסה חינם למגרשים. בהתחלה זה לא היה רציני, אבל אחר כך זה נהיה כיף, עבודה מאתגרת על המגרש וגם הכנסה נוספת". לפני שמונה שנים, ששון לא תיאר לעצמו שהרצון לכניסה חינם לאצטדיונים, תביא ממש לכר הדשא. לא מזמן אגב, גם שפט במשחק העלייה של הפועל תל אביב.

"אתה מתחיל לשחזר איך שפטת ב'רייסר', ב'טאובל', ברהט ובמגרשים כאלה, ופתאום אתה בהתנהלות אחרת, במשחק בליגת העל. יש פרפרים בבטן, אבל אחרי דקה או שתיים, זה עבר ונכנסתי לעניינים".

אז מה החלום שלך?

"אני מאוד מקווה לעלות בשנתיים הקרובות ולהיות שופט מן המניין בליגת העל, להיות שופט בינלאומי יום אחד ולשפוט דרבי ב'בלומפילד' כשייבנה. להיות ברמות הגבוהות ביותר".

כתבות נוספות במגזין

0

מסעדה עם ערכים

במסעדת כרמים היו רגילים בשנים האחרונות לסגור את המסעדה בגלל המצב הבטחוני, אבל לאירועי השבעה באוקטובר אף אחד לא ציפה. בחודשים האחרונים בישלו ותרמו לחיילים, לכוחות הביטחון ולפונים ועכשיו חזרו לשגרה עם סדרת ההרצאות כרמים של ידע שהפכה לשם דבר בעיr

מגזין13 בפברואר 2024    10 דקות
0

גיבורה על מדים

רפ"ק מורן טדגי התעוררה בשבת השחורה לקול האזעקות באופקים שם היא גרה. כשהבינה שמדובר ביותר מירי רקטי היא נישקה את משפחתה לשלום ויצאה לחזית הלחימה בעיר. כך, במשך 48 שעות פיקדה על הלוחמים ונלחמה לצד שוטרי משטרת ישראל שהגנו על הבית

מגזין11 בינואר 2024    7 דקות

כתיבת תגובה