מגזין

"אנחנו מצדיעים לעיירות הפיתוח בנגב"

מגזין14 במרץ 2018    6 דקות
1

כך משה מור יוסף, מנכ"ל הרשות לפיתוח הנגב, לקראת ועידת הנגב ה-8 שתתקיים בשבוע הבא. הועידה תצדיע לעיירות הפיתוח ולדור המייסדים ותעסוק בהתפתחויות המשמעותיות שחלו בנגב בשנים האחרונות

"אנחנו מצדיעים לעיירות הפיתוח בנגב"
משה מור יוסף, מנכ"ל הרשות לפיתוח הנגב | צילום: אור אלכסנברג

הרשות לפיתוח הנגב מובילה מזה מספר שנים פרויקטים ומיזמים אשר משפיעים על כל אחד ואחת מתושבי האזור.

מי שמכהן כבר קרוב לשנה וחצי כמנכ"ל הרשות, הוא משה מור יוסף, שמספר ל"שבע": "לאחר שנכנסתי לתפקידי גיבשנו מדניות חדשה על פי הקו המנחה של השר הממונה, כשהמטרה היא צמצום פערים בגזרת הנגב מול המרכז. השקענו בין השאר בקהילה ובחינוך הבלתי פורמלי. את תוכנית 'מצוינגב' שפועלת כבר כמה שנים, פיתחנו גם לישובים הבדואים. השקענו בתוכנית חדשה- נגב סל, שבה משתתפים 900 ילדים מכל אזור הנגב. גייסנו לטובת העניין את פיני גרשון ושמעון אמסלם ואנחנו משקיעים בחוג לכל ילד, עבור ילדי רווחה בכיתות ג'-ה', בשיתוף החברה למתנ"סים. במקביל, אנחנו פועלים לחיזוק הכלכלה המקומית עם מיזם 'ביזבנגב' וגם בפרויקטים בתחומי התיירות והתרבות בנגב. אנחנו פועלים בשיתוף פעולה מלא עם הרשויות המקומיות ובזכות זה מסוגלים להגיע לכל תושב. ב-2017 השקענו כ-12 מיליון שקלים במלגות למאות סטודנטים בעיר העתיקה בבאר שבע, כמו גם בשדרות ובעוטף עזה, וכן סטודנטים במסגרת תוכנית 'בונים עתיד', כדי שסטודנטים שהגיעו לנגב לצורך לימודים אקדמיים, יישארו כאן ויראו בנגב את עתידם".

מור יוסף מתגורר באשדוד, אך הוא יליד באר שבע וגדל בעיר. כמו רבים הוא מתרשם מההתפתחות של בירת הנגב בשנים האחרונות: "יש התפתחות עירונית וכלכלית מרשימה בבאר שבע. העיר פורצת דרך בתחום הסייבר. יש אוניברסיטה ובית חולים מצוינים. אנחנו תומכים המון בתחום התרבות בבאר שבע והיום העיר הפכה בתחום הזה למעצמה". לצד הפיתוח המרשים של באר שבע, הוא מציין לטובה גם את תנופת הפיתוח המאפיינת ישובים נוספים בנגב כגון נתיבות, אופקים, שדרות ודימונה.

"אנו ברשות לפיתוח הנגב פועלים על מנת להעניק לנגב ולתושביו את התנאים הטובים ביותר, דבר שמתבטא ביצירה והפעלת פרויקטים שיביאו לשינוי תפיסתי ותודעתי באשר למעמד הנגב, ומתוך רצון למצות את הפוטנציאל העצום שמצוי בו. המחויבות שלנו כלפי האזרחים תתרום ותשפיע להגשמתם האישית וכך גם להגשמת חזון הנגב כולו".

בשבוע הבא (20.3) תיערך ועידת הנגב ה-8 בהובלת הרשות לפיתוח הנגב והמשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל.

הוועידה שתתקיים בדימונה, תצדיע לעיירות הפיתוח ולדור המייסדים ותעסוק בהתפתחויות המשמעותיות שחלו בנגב בשנים האחרונות, עם מבט אל העתיד. הועידה תתקיים בראשות השר לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל, הרב אריה דרעי, במעמד ראש הממשלה בנימין נתניהו ובהשתתפות ראשי רשויות מהדרום ובכירי המשק.

ברשות לפיתוח הנגב מציינים כי ועידת הנגב ה-8 בסימן "מצדיעים לעיירות הפיתוח", תתקיים על רקע התנופה האדירה שחלה בנגב בעשורים האחרונים בתחומי התחבורה והתשתיות, התעסוקה, החינוך, התרבות ועוד תחומים נוספים. בתוך כך, יחולקו במהלך הועידה אותות לפעילים ופעילות ברחבי הנגב, אשר בלטו בעשייתם לטובת פיתוח המרחב והביאו אותו להצלחה. הועידה תעסוק במגוון נושאים והיבטים הקשורים להזדמנויות וההתפתחויות שחלו במרחב הדרומי במהלך 70 השנים האחרונות, וכן, במהלך השנים הבאות.

מור יוסף: "בועידה אנחנו מצדיעים לעיירות הפיתוח בנגב. מה שקרה בשנים האחרונות בנגב זו בשורה לכל תושבי האיזור ורואים את הדברים בשטח. בעשור הקרוב הממשלה הולכת להשקיע משאבים גדולים בנגב כדי להמשיך ולקדם פרויקטים לטובת התושבים, כאשר בסיום ועידת הנגב, תתקיים בדימונה ישיבת ממשלה מיוחדת שבה אמורות להתקבל החלטות ספציפיות להתפתחות הנגב".

מקדמים את התרבות והתיירות בב"ש

הרשות לפיתוח הנגב פעילה בתחומים רבים בבאר שבע. בתחום התיירות והתרבות, הרשות לפיתוח הנגב מקדמת פרויקטים רבים בעיר: הרשות תומכת באירועים ופסטיבלים ברחבי הנגב בכדי למתג את הנגב כיעד רלוונטי ואטרקטיבי למבקרים. באר שבע מהווה מודל לתיירות עירונית ולכן לא ניתן לנתק את השפע התרבותי והעשייה התרבותית מהמוצר התיירותי. בין השאר תומכת הרשות בשלושה אירועים מרכזיים המשרתים את המטרות הללו, פסטיבל האור-שהתקיים בשנה שעברה ויתקיים גם בקיץ הקרוב במסגרת אירועי הקיץ בעתיקה. פארק הילדים בפסח ואירועי קיץ שונים כדוגמת שני במוזיאון.

"ביזבנגב הוא חוד החנית". צור יוסף

הרשות קידמה פרויקטים רבים בתחום התרבות בדגש על חיבור בין עסקי תרבות, בלוי ופנאי, אומנים ויוצרים ויצירת שגרות תרבות שוטפות. תפיסה זו באה לידי ביטוי בפעילויות ופרוייקטים רבים כגון "פסטיבל הסרט הקצר", פסטיבל שנולד מתפיסה זו. זהו פסטיבל ייחודי העתיד להתקיים בפעם השנייה בעיר העתיקה. הפסטיבל הינו פסטיבל indoor ומתקיים בתוך עסקי בילוי, כך שלצד התרבות האיכותית הפעילות מחוללת השפעה כלכלית משמעותית.

כמו כן, ברשות פועלים לחיזוק פעילות בעיר העתיקה, במטרה לייצר שילוב בין עסקים לבין מוסדות תרבות ואומנים מקומיים. בנוסף, עודדה הקמה של תאטרון ילדים ונוער שהעלה בשנת 2017 שש הצגות מקור שהוצגו בכל הארץ.

 ביזבנגב

אחד המיזמים המרכזיים שהרשות לפיתוח הנגב קידמה בשנים האחרונות הוא "ביזבנגב", שהחל את פעילותו לפני כשלוש שנים במשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל באמצעות הרשות לפיתוח הנגב. המיזם הוקם במטרה לחזק את הכלכלה המקומית על ידי יצירת חיבורים פרואקטיביים בין בעלי עסקים קטנים ובינוניים לבין מוסדות וגופים גדולים הפועלים בנגב. בשלוש שנות פעילות הצליחו מנהלי המיזם לגייס אליו למעלה מ-60 מוסדות עוגן, להקים פורום מנהלי רכש, להקים אינדקס ראשון מסוגו בנגב המונה מעל 2,300 בעלי עסקים קטנים ובינוניים מרחבי הנגב, להפיק 6 כנסי "עושים עסקים" עם גופים גדולים מהאזור ולהנגיש למעלה מ-3,000 הצעות מחיר לעסקים. כל אלה הביאו לכך שמעל 25 מיליון שקלים שנרכשו בעבר מספקים מהמרכז, הושארו בנגב והיום מנותבים לטובת ספקים מקומיים מהנגב. היום ישנם 1,125 עסקים רשומים בפורטל מבאר שבע.

בנוסף, הוקמה זירה מסחר דיגיטלית "ביזבנגב" – www.bizbanegev.org.il  – זירת עסקים ייחודית אינטרנטית הכוללת אינדקס עסקים ראשון מסוגו, בה מונגשים המכרזים והצעות המחיר שמגיעים ישירות לספקים. על מנת לחזק את הקשר עם מוסדות העוגן הוקם פורום מנהלי רכש, בו חברים סמנכ"לי רכש מהארגונים המובילים בנגב: רמתא, אדמה מכתשים, קבוצת כי"ל, טרה, אוניברסיטת בן גוריון, בית חולים סורוקה ועוד. הפורום מתכנס מדי כמה חודשים וחבריו שותפים של ממש בקידום המיזם.

משה מור יוסף: "כמי שמובילה את פיתוח הנגב כבר שנים רבות – הרשות לפיתוח הנגב שמה לעצמה למטרה לקדם ולפתח את הכלכלה המקומית ומיזם ביזבנגב הוא חוד החנית. המיזם הוא ללא כל ספק אחד מהעוגנים המרכזיים בפיתוח הנגב והינו פרויקט דגל של המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל".

הכתבה המלאה בגיליון סוף השבוע המודפס של "שבע"

 

כתבות נוספות במגזין

0

מסעדה עם ערכים

במסעדת כרמים היו רגילים בשנים האחרונות לסגור את המסעדה בגלל המצב הבטחוני, אבל לאירועי השבעה באוקטובר אף אחד לא ציפה. בחודשים האחרונים בישלו ותרמו לחיילים, לכוחות הביטחון ולפונים ועכשיו חזרו לשגרה עם סדרת ההרצאות כרמים של ידע שהפכה לשם דבר בעיr

מגזין13 בפברואר 2024    10 דקות
0

גיבורה על מדים

רפ"ק מורן טדגי התעוררה בשבת השחורה לקול האזעקות באופקים שם היא גרה. כשהבינה שמדובר ביותר מירי רקטי היא נישקה את משפחתה לשלום ויצאה לחזית הלחימה בעיר. כך, במשך 48 שעות פיקדה על הלוחמים ונלחמה לצד שוטרי משטרת ישראל שהגנו על הבית

מגזין11 בינואר 2024    7 דקות

כתיבת תגובה

  • עודד
    שינה את הנגב

    תותח.
    שינה את הנגב.