בריאות

מחקר חדש קובע: לקנאביס השפעה משמעותית על לחץ הדם בגילאים 60 ומעלה

בריאות15 בפברואר 2021    דקה אחת
0

פרופ' ויקטור נובק, מנהל המרכז למחקרים קליניים בסורוקה: "הממצאים מעלים אפשרות שעוד צריכה להיחקר לגבי טיפול בלחץ דם באמצעות קנאביס"

מחקר חדש קובע: לקנאביס השפעה משמעותית על לחץ הדם בגילאים 60 ומעלה
פרופ' ויקטור נובק, מנהל המרכז למחקרים קליניים בסורוקה | צילום: אדווה ברזילי

מחקר ראשון מסוגו שנעשה בסורוקה מרכז רפואי אוניברסיטאי ואוניברסיטת בן גוריון בנגב מראה השפעה משמעותית של קנאביס על לחץ הדם בגילאי 60 פלוס.
המחקר, שפורסם בכתב העת European Journal of Internal Medicine, התמקד לראשונה בהשפעת הקנאביס על לחץ הדם, הדופק והפרמטרים המטבוליים אצל מבוגרים בני 60 ומעלה עם יתר לחץ דם.

“גילאי 60 ומעלה הינם הקבוצה הצומחת במהירות הגבוהה ביותר של משתמשי קנאביס רפואי, אולם עדויות על השלכותיו על הלב וכלי דם בקרב אוכלוסייה זו הן מעטות”, אומר ד”ר רן אבוחצירה מהמרכז למחקרים קליניים בסורוקה ומהפקולטה למדעי הבריאות באוניברסיטת בן-גוריון בנגב. “מחקר זה הוא חלק מהמאמץ המתמשך שלנו לספק מחקר קליני על ההשפעות הפיזיולוגיות האמיתיות של קנאביס לאורך זמן.”
שיטת המחקר התבססה על מדידת לחץ דם ביתית במשך 24 שעות (הולטר לחץ דם), א.ק.ג, בדיקות דם ומדידות גוף של מטופלים – טרם התחלת הטיפול ושלושה חודשים לאחר הטיפול בקנאביס.

החוקרים מצאו ירידה משמעותית בערכי לחץ הדם הסיסטולי והדיאסטולי במשך 24 שעות, כאשר הערך הנמוך ביותר התרחש כשלוש שעות לאחר בליעת הקנאביס דרך הפה, באמצעות תמציות שמן או עישון. הנתונים הצביעו על ירידה בלחץ הדם בשעות היום וגם בלילה, כאשר שינויים משמעותיים יותר נרשמו בשעות הלילה.

החוקרים משערים שיתכן שהקלה בכאב, האינדיקציה למתן קנאביס עבור רוב המטופלים, עשויה אף היא לתרום להפחתת לחץ הדם.
חוקרים נוספים שהשתתפו במחקר: פרופ’ ויקטור נובק, מנהל המרכז למחקרים קליניים בסורוקה; פרופ’ יוסף חביב, מנהל המחלקה לנפרולוגיה בסורוקה; פרופ’ מירב לייבה, פרופ’ עדי לייבה וד”ר לריסה ריבו מהמרכז הרפואי האקדמי אסותא אשדוד.

כתבות נוספות בבריאות

0

דנילוביץ' סייר באתר הבנייה של בית החולים...

הנהלת אסותא אירחה את ראש עיריית ב"ש כשנה לפני פתיחתו הצפויה של המרכז הרפואי החדש

בריאות29 באוגוסט 2023    3 דקות
0

אירוע מיוחד לשמירה על בריאות הקהילה האתיופית...

יחד עם קופת החולים 'כללית' התקיים ערב הסברה בנושא מניעת מחלות כליה בקרב חולי סכרת ויתר לחץ דם בשפה האמהרית

בריאות13 באוגוסט 2023    דקה אחת

כתיבת תגובה