בריאות

"בלי השקעה מאסיבית של המדינה בתשתיות הבריאות בנגב לא נוכל לתת לתושבי הנגב את הזכויות שמגיעות להם בדין"

בריאות30 בדצמבר 2020    דקה אחת
0

כך אמר היום (29/12) פרופ' נדב דוידוביץ', ראש בית הספר לבריאות הציבור באוניברסיטת בן גוריון בנגב במסגרת כנס "שוויון בבריאות" של הרשות לפיתוח הנגב ואוניברסיטת בן גוריון בנגב

"בלי השקעה מאסיבית של המדינה בתשתיות הבריאות בנגב לא נוכל לתת לתושבי הנגב את הזכויות שמגיעות להם בדין"
פלורין גדלבסקי ונדב דוידוביץ. צילום: צבי תקשורת

בכנס המקוון בנושא 'שוויון בבריאות בנגב וחיזוק שותפויות בעידן קורונה' השתתפו כל צמרת המערך למאבק בקורונה, שחברו במטרה לקדם את השוויון בבריאות בנגב.

מנכ"ל הרשות לפיתוח הנגב, משה מוריוסף אמר בכנס: "כאשר הגעתי לתפקידי כמנכ"ל הרשות לפיתוח בנגב, גיליתי מהר מאוד שאחד התחומים שבהם שורר פער גדול לרעת הנגב מול המרכז ואשר אין בו מענה של ממש לתושבים  הוא תחום שירותי הבריאות, ובמיוחד בכל הקשור לשירותים הפרה רפואיים. הבעיה העיקרית היא מחסור חמור במטפלים בדרום. אין פנינו לטענות על קיפוח ואפלייה, אבל רק שיתוף פעולה הדוק ופורה בין הרשות לאקדמיה בשיתוף עם הרשויות המקומיות יביא את המענה הנדרש. מגיפת הקורונה שלצערי עדיין כאן איתנו במלוא עוזה — חשפה עוד יותר את הפערים בין המרכז לפריפריה. מה שהיה ידוע רק ליודעי חן ולמי שעוסקים  בתחום הפך להיות נחלת הכלל".

דיקן הפקולטה למדעי הבריאות, אב״ג פרופ׳ אנג׳ל פורגדור " אני רוצה להתחייב שאני אעבוד לקידום השוויון בנגב יחד עם השותפים כאן. לדוגמה – הגדלת אחוז הדרומיים בפקולטה ואוסף פעולות נוסף שיגרום להם להישאר כאן על מנת לתרום לשוויון הבריאות בנגב. בנוסף אנחנו נפעל כנגד כל החסמים הכלכליים לנסות להקים פה חוגים נוספים".

כתבות נוספות בבריאות

0

דנילוביץ' סייר באתר הבנייה של בית החולים...

הנהלת אסותא אירחה את ראש עיריית ב"ש כשנה לפני פתיחתו הצפויה של המרכז הרפואי החדש

בריאות29 באוגוסט 2023    3 דקות
0

אירוע מיוחד לשמירה על בריאות הקהילה האתיופית...

יחד עם קופת החולים 'כללית' התקיים ערב הסברה בנושא מניעת מחלות כליה בקרב חולי סכרת ויתר לחץ דם בשפה האמהרית

בריאות13 באוגוסט 2023    דקה אחת

כתיבת תגובה