בריאות

מהפך משפחתי

בריאות19 בינואר 2020    3 דקות
0

בני משפחה אחת מדימונה הצליחו יחד להוריד 50 ק"ג

מהפך משפחתי
34 ק"ג פחות. סנדרה לפני ואחרי | צילום: יח"צ

סנדרה סוויסה מדימונה ניסתה לעשות את כל הדיאטות האפשריות, כולל 2 ניתוחים לקיצור קיבה. ל"שבע" נמסר, שהיא סבלה מסוכר וכולסטרול גבוהים, ולבסוף עברה גמילה מסוכר ופחמימות ממכרות, ששינתה את כל מה שחשבה וידעה על מזון בריא. בזכות הגמילה הזו, גם ילדיה זכו באורח חיים בריא!

"מאז שאני זוכרת את עצמי, החיים שלי נסובו סביב אוכל; לא הייתה בבית ואצלי מודעות לאוכל בריא בכלל, וכך יצא שמגיל 5 אני עושה דיאטות", מספרת סוויסה (45, נשואה ואם ל-4 ילדים בני 5, 12, 15 ו-22). "כילדה, דחפו אותי כל הזמן לעשות דיאטות, אבל כשכולם יצאו מהבית הייתי מחפשת בכל מקום אפשרי את האוכל האסור. אמי הייתה מחביאה ממתקים וחטיפים בתוך הסירים או בארון הבגדים, וכשהייתי מוצאת אכלתי וגם דאגתי לא להשאיר ראיות. בשיא, שקלתי 110 ק"ג, ובקושי הסכימו לגייס אותי לצבא. עשיתי הכל, כדי לרדת במשקל: אבקות, סדנאות דיאטה, מלתעות, דיקור סיני. לפני 20 שנה, עברתי ניתוח טבעת, ואחרי 8 שנים כבר לא יכולתי לסבול את הקושי, ופתחתי את הטבעת".

9 ק"ג פחות. ליהי לפני ואחרי | צילום: יח"צ

 

והיא ממשיכה: "לפני 7 שנים, עברתי ניתוח שרוול, ולאחר הניתוח עליתי שוב ל-90 ק"ג ויותר. עד שלפני כשנה בדיקות הדם שלי הראו שיש לי סוכר גבוה, וממש נבהלתי, במיוחד לאחר ששמעתי ששכן שלי עבר קטיעה של הרגל בגלל מחלת הסוכרת. בנוסף לסוכר גבוה, היו לי שומנים בדם וכולסטרול גבוה. לא היה לי ספק שאני חייבת לטפל בזה ולהיגמל מהפחמימות והסוכרים הממכרים. הגעתי למכון 'אברהמסון' לפני כשנה בידיעה ברורה שאני חייבת לעשות הכל במטרה לטפל בעצמי. מיד אחרי טיפול הגמילה, ניגשתי למאפייה לבדוק האם הדחף נעלם, עשיתי סיבוב, ולא נמשכתי לקנות שום דבר. באותו הרגע חשבתי שאולי סתם לא בא לי, אבל זה לא היה רגעי, ועד היום אני יכולה לחתוך עוגות יום הולדת, ולהרגיש אדישות".

לדברי סוויסה, "השינוי הכי גדול שעברתי מלבד הגמילה מפחמימות וסוכרים ממכרים היה המודעות האמיתית למה שבריא לגוף ולמה שאינו; גם כשעברתי ניתוחים, אף אחד לא לימד אותי מה נכון לאכול, איך להסתכל על התוויות של המזון שאני אוכלת ומה יש במזון המעובד. אכלתי מבלי להבין מה אני אוכלת, וטעיתי לחשוב שמזונות מסוימים בריאים, אבל התברר לי שהם מכילים המון סוכר. הכי גרוע הוא שעשיתי 'דיאטות' עם מאכלים שאני בכלל לא אמורה להכניס לגוף".

10 ק"ג פחות. ליאור לפני ואחרי | צילום: יח"צ

 

והיא מסכמת: "שיניתי לחלוטין את התזונה בבית; לא ידעתי שפלפל צהוב הוא כזה טעים! אני מכינה יותר ירקות, סלטים, מרקים, עוף או דג בתנור, שייקים של פירות שאני ממתיקה עם תמרים ובננות, ואני נמנעת מלהכניס מיצים הביתה כולל 'קולה דיאט'. בזכות השינוי שלי, קיבלתי כבונוס גם את הילדים; גם הם לומדים ומבחינים מה בריא להם ומה לא. בתי ליהי, בת ה-15, שקלה 62 ק"ג, והיום היא שוקלת 53 ק"ג. והבן שלי ליאור בן ה-12 שקל 53 ק"ג, והיום הוא שוקל 43 ק"ג. בזכות הגמילה מסוכר ופחמימות ממכרות, אני שוקלת היום 76 ק"ג. תוצאות הבדיקות שלי מצוינות: לא סוכר, לא שומנים בדם ולא כולסטרול".

כתבות נוספות בבריאות

0

דנילוביץ' סייר באתר הבנייה של בית החולים...

הנהלת אסותא אירחה את ראש עיריית ב"ש כשנה לפני פתיחתו הצפויה של המרכז הרפואי החדש

בריאות29 באוגוסט 2023    3 דקות
0

אירוע מיוחד לשמירה על בריאות הקהילה האתיופית...

יחד עם קופת החולים 'כללית' התקיים ערב הסברה בנושא מניעת מחלות כליה בקרב חולי סכרת ויתר לחץ דם בשפה האמהרית

בריאות13 באוגוסט 2023    דקה אחת

כתיבת תגובה