בריאות

"סורוקה": האם רשלנות רפואית גרמה לכריתת כליה של נער?

בריאות19 בינואר 2020    3 דקות
0

בתביעה שהגיש הנער באמצעות עו"ד דותן לינדנברג, נטען שרופאי בית החולים לא אבחנו שבכליה השאמלית שלו נוצרה "מחצבת" אבנים של ממש, שהביאה בסופו של דבר להכרח בכריתת הכליה. "סורוקה": "הטיפול הרפואי שניתן היה ללא דופי"

"סורוקה": האם רשלנות רפואית גרמה לכריתת כליה של נער?
בית החולים "סורוקה" | צילום: רחל דוד, "סורוקה"

בבית החולים "סורוקה" נאלצו לכרות כליה לנער בן 13, משום שלא אבחנו שבכליה השמאלית של הנער נוצרה "מחצבת" אבנים של ממש. כך טוענים מומחים בתביעה שהגיש אותו נער לבית המשפט השלום באשדוד, באמצעות עו"ד דותן לינדנברג נגד קופת החולים "כללית" ו"סורוקה".

ל"שבע" נמסר, שמומחית לרפואת ילדים שבדקה את הנער מטעם התביעה קבעה שבמהלך 6 שנים הוא סבל מגלים של כאבי בטן חזקים, ובבדיקות הבודדות שנעשו לו נמצאה עדות לבעיה כלייתית, אך הרופא המטפל לא ניסה לאתר את מקורה. בהיותו בן 12 אושפז הנער עקב זיהום בדרכי השתן, ובאולטרה סאונד כליות נמצאה עדות לפגיעה כלייתית קשה של אבנים שגרמו להרס הכליה השמאלית. הרופאים האורולוגים בבית החולים לא הצליחו לרסק את האבנים ולשחרר את החסימה, רקמת הכליה הלכה ונהרסה, והתפקוד שלה הלך וירד לכדי 3 אחוזים בלבד עד שהוחלט לכרות את הכליה.

לפי חוות הדעת, היות שלא נעשו מספיק בדיקות שתן, לא ניתן היה לזהות בזמן את הבעיה העיקרית שהלכה והתפתחה בכליה השמאלית, והיא בניית "המחצבה" לאבנים. כך, הכליה השמאלית הלכה ונחסמה באבנים שנוצרו וגדלו, חסמו והרסו אותה באיטיות והדרגתיות. עוד טענה המומחית, שבדיקה פשוטה כגון אולטרה סאונד של הכליות ודרכי השתן, הייתה מביאה לאבחנה של בעיית יצירת האבנים מתחילתה, וייתכן שאם היה מותאם טיפול נכון ניתן היה להציל את הכליה. לדבריה, בשל מספר הניתוחים שעבר הנער, קרוב לוודאי שהתפתחו הידבקויות העלולות לסבך אותו בחסימות מעיים בעתיד, עם סיכוי לסיבוכים נוספים בכליה הבודדת שנותרה לו. היא קבעה שאותו נער עלול להזדקק לדיאליזה והשתלת כליה בעתיד.

עו"ד דותן לינדנברג. בניגוד לדרך בה רופא סביר היה נוהג | צילום: שירן ולק

 

מומחה לאורולוגיה שבדק את הנער מטעם התביעה טען בחוות דעתו הרפואית שהייתה רשלנות רפואית מאחר שאם אותו נער היה מופנה להמשך בירור אורולוגי, במקום להסתפק בטיפול אנטיביוטי, הדבר היה יכול לסייע לגלות את האבן שסתמה את הכליה השמאלית. המומחה קבע שבסופו של דבר אפשר היה למנוע את איבוד הכליה.

עו"ד דותן לינדנברג, העוסק בתביעות בגין רשלנות רפואית, טען בין היתר בתביעה שהגיש בשם הנער, ש"כללית" ו"סורוקה" איחרו איחור ממשי באבחון מצבו הרפואי של התובע, בניגוד לדרך בה רופא סביר היה נוהג. בכך הוא טוען, הם סיבכו באופן ממשי את מצבו הרפואי של הנער, שהוביל לכריתת כלייתו השמאלית. היעדר הכליה יגדיל משמעותית את הסיכויים לסיבוכים עתידיים, עד כדי היתכנות גם לכריתת כלייתו הימנית. לדברי עו"ד לינדנברג, הנזק בעקבות איבוד הכליה יגדל ככל שהנער יתבגר, וכבר היום חייו הפכו מצומצמים בפעילויות, ונגרמים לו סבל רב ואובדן הנאות חיים. הוא תובע מבית המשפט לפסוק לו פיצוי עבור הפסדי שכר, זכויות סוציאליות, כאב וסבל, הוצאות רפואית ועזרת צד ג' ועבור אובדן הסיכוי להירפא, זאת בנוסף לפסיקת פיצויים עונשיים, כדי למנוע שיקרו מקרים כאלה בעתיד.

תגובת בית החולים "סורוקה": "כתב התביעה הועבר אלינו בימים אלה. נלמד אותו, ונגיב כמקובל כחלק מההליך המשפטי. נציין שהטיפול הרפואי שניתן ב'סורוקה' היה ללא דופי ובהתאם למצבו הרפואי של הילד".

כתבות נוספות בבריאות

0

דנילוביץ' סייר באתר הבנייה של בית החולים...

הנהלת אסותא אירחה את ראש עיריית ב"ש כשנה לפני פתיחתו הצפויה של המרכז הרפואי החדש

בריאות29 באוגוסט 2023    3 דקות
0

אירוע מיוחד לשמירה על בריאות הקהילה האתיופית...

יחד עם קופת החולים 'כללית' התקיים ערב הסברה בנושא מניעת מחלות כליה בקרב חולי סכרת ויתר לחץ דם בשפה האמהרית

בריאות13 באוגוסט 2023    דקה אחת

כתיבת תגובה