בריאות

תינוקת בריאה נולדה במרפאת "כללית מיראז'" לרפואה יועצת בדימונה

בריאות2 בדצמבר 2019    דקה אחת
0

היולדת, תושבת צפת, הודיעה בקור רוח למזכירת המרכז שהיא כורעת ללדת

תינוקת בריאה נולדה במרפאת "כללית מיראז'" לרפואה יועצת בדימונה
לידה במרפאה. עמר, סולומונוב ואטיאס | צילום: "כללית" מחוז דרום

מרפאת "כללית מיראז'" לרפואה יועצת בדימונה הפכה הערב (ראשון) לזמן קצר לחדר לידה של בית חולים, זאת אחרי שתינוקת בריאה נולדה במרפאה.

ל"שבע" נמסר, שתושבת הצפון (צפת) נכנסה היום לקראת 16:00 למרפאה, והודיעה בקור רוח לשלומית אטיאס (מזכירת המרכז) שהיא כורעת ללדת. הלידה התקדמה בקצב כל כך מהיר שבתוך פחות מחצי שעה כבר חבקה היולדת (שהגיעה לביקור משפחתי בדימונה) תינוקת בריאה.

תחילה ביקשו אנשי הצוות להזמין עבורה אמבולנס, אבל היולדת ביקשה להיכנס לחדר פנוי במרפאה ושם להמתין. מנהלת הסיעוד אלינה סולומונוב הכניסה אותה לחדר רופא נשים ושם בתוך מספר דקות היא כבר החלה ללדת.

האישה, בשנות ה-20 לחייה תושבת צפת כאמור ואם ל-2 ילדים, לוותה בידי בעלה. היא הוכנסה לחדר הרופא, והתיישבה על המיטה כשהיא מסבירה לצוות שהיא מרגישה שהיא כבר בפתיחה מלאה ושהתינוק או התינוקת עומדים להיוולד. היולדת עדכנה שהיא אינה יודעת אם הוא או היא במנח עכוז שכן היא לא נבדקה מעולם.

יונה עמר (המנהלת האדמיניסטרטיבית במרפאה) סיפרה: "האישה הגיעה אלינו כשהיא בתהליך לידה. היא התעקשה שהיא בסדר ומסתדרת, אך אנחנו דאגנו להזמין אמבולנס במהירות האפשרית כדי לשמור עליה ועל התינוקת. כשהפרמדיקים נכנסו היא כבר הייתה בתהליך של לידה כשלצידה צוות המרפאה יחד עם רופאת העור ד"ר רותם סלומון שעשתה לה עיסוי להרגעה. הלידה התקדמה מהר, ובתוך פחות מחצי שעה יצאה לאוויר העולם תינוקת בריאה שבכתה ובישרה לכולנו שהכל עבר בשלום".

והיא המשיכה: "כל הצוות עדיין נרגש מאוד מהאירוע. היולדת ניהלה את האירוע; היא שמרה על קור רוח ולא רצתה לקבל עזרה. אנו מצידנו היינו ערוכים עם ערכת לידה, וגם לפרמדיקים שהגיעו לא היה הרבה מה לעשות. הלידה עברה בשלום, ברוך השם שכולם בסדר, האימא בסדר, התינוקת בריאה וזה מה שחשוב. לאמבולנס שהגיע נותר רק לפנות אותן לבית החולים".

כתבות נוספות בבריאות

0

דנילוביץ' סייר באתר הבנייה של בית החולים...

הנהלת אסותא אירחה את ראש עיריית ב"ש כשנה לפני פתיחתו הצפויה של המרכז הרפואי החדש

בריאות29 באוגוסט 2023    3 דקות
0

אירוע מיוחד לשמירה על בריאות הקהילה האתיופית...

יחד עם קופת החולים 'כללית' התקיים ערב הסברה בנושא מניעת מחלות כליה בקרב חולי סכרת ויתר לחץ דם בשפה האמהרית

בריאות13 באוגוסט 2023    דקה אחת

כתיבת תגובה