בריאות

רפואה לאוכלוסיית הלהט"ב

בריאות21 בנובמבר 2019    2 דקות
0

ביוזמת בית החולים "סורוקה", "כללית" מחוז דרום ואוניברסיטת בן גוריון, התקיים יום עיון בנושא רפואת להט"ב

רפואה לאוכלוסיית הלהט"ב
"המפתח לסגירת הפערים". יום העיון | צילום: דוברות "סורוקה"

יום עיון בנושא רפואת להט"ב, התקיים באחרונה לציון הפתיחה של שנת הלימודים במחלקה לרפואת המשפחה בפקולטה למדעי הבריאות באוניברסיטת בן גוריון. ל"שבע" נמסר, שהיום נערך ביוזמה משותפת של אנדי איפרגן (עובדת סוציאלית, פסיכו-תרפיסטית ומטפלת מינית מוסמכת ב"סורוקה") ופרופ' איה בידרמן (מומחית ברפואת משפחה כללית מחוז דרום וראש החטיבה לרפואת המשפחה בפקולטה למדעי הבריאות באוניברסיטה).

ביום העיון השתתפו ד"ר רויטל לוי חברוני (סגנית מנהל בית החולים), ד"ר עלי אלהואשלה (מנהל רפואי של "כללית" מחוז דרום), פרופ' עמוס כץ (דיקן הפקולטה למדעי הבריאות באוניברסיטת בן גוריון), פרופ' פסח שוורצמן (יו"ר החטיבה לבריאות בקהילה ומנהל המחלקה לרפואת משפחה), מתמחים ומומחים ברפואת משפחה מכל קופות החולים.

לאנשי הקהילה הלהט"בית יש מאפיינים רפואיים ייחודיים, וקיימת חשיבות רבה בהפצת ידע ופיתוח שירותי רפואה המכוונים לקבוצה זו באוכלוסייה, במטרה להעניק לה טיפול יעיל.

בחלק מהמקרים, קיימים חסמים שונים לאותה אוכלוסייה, כמו חשש מיחס שיפוטי, המונעים ממנה לקבל שירותי רפואה, דבר שעלול להחמיר את מצבה הרפואי.

ביום העיון הוצגו נושאים מגוונים, ובהם מודל ליצירת שיח מאפשר בין רופא המשפחה למטופלי הקהילה הלהט"בית, סוגיות מרכזיות ברפואת להט"בים והיבטים נפשיים של בריאות להט"ב. בנוסף, התקיים פאנל מומחים, שבו הועלו סוגיות שונות, כגון האם חשוב שרופא המשפחה יידע את זהותם המינית של מטופליו, והאם יש לתעד את הזהות המינית בתיק הרפואי?

איפרגן: "הקשר של המטופל עם מערכת הבריאות הוא בראש ובראשונה מול רופאי המשפחה. המפתח לסגירת הפערים בטיפול רפואי באוכלוסיית הלהט"ב הוא היכרות של רופאי המשפחה עם הקהילה, עם חבריה ועם האתגרים העומדים בפניהם. ביום עיון זה צעדנו צעד משמעותי להפיכת מערכת הבריאות בנגב למקבלת, מבינה ותומכת בחברי הקהילה, מתוך ראייה שהם חלק בלתי נפרד מאיתנו".

פרופ' בידרמן: "הנושא שנבחר ליום פתיחת שנת הלימודים של המחלקה לרפואת המשפחה הוא רפואת להט"ב, לאור חשיבות הנושא והצורך להעלות את מודעות הרופאים לאוכלוסייה ייחודית זו, על צרכיה ובעיותיה".

ד"ר תמר כוסף (פסיכיאטרית ומטפלת מינית ב"סורוקה"): "מעבר לטיפול באדם מהקהילה הלהט"בית, אנו יודעים שחלק גדול מההתמודדות הנפשית של חברי הקהילה מושפע מיחס החברה, מתחושת הדחייה ומהבדידות. יום העיון היה צעד חשוב בדרך לחשיפת הנושא בפני המטפלים הראשונים, קרי רופאי המשפחה בקהילה".

כתבות נוספות בבריאות

0

דנילוביץ' סייר באתר הבנייה של בית החולים...

הנהלת אסותא אירחה את ראש עיריית ב"ש כשנה לפני פתיחתו הצפויה של המרכז הרפואי החדש

בריאות29 באוגוסט 2023    3 דקות
0

אירוע מיוחד לשמירה על בריאות הקהילה האתיופית...

יחד עם קופת החולים 'כללית' התקיים ערב הסברה בנושא מניעת מחלות כליה בקרב חולי סכרת ויתר לחץ דם בשפה האמהרית

בריאות13 באוגוסט 2023    דקה אחת

כתיבת תגובה