בריאות

"נפגשים" בבאר שבע

בריאות17 בנובמבר 2019    דקה אחת
0

מחמם את הלב: בפרויקט ייחודי דואגים אנשי 'מכבי שרותי בריאות' לביקור שבועי של מתנדבים אצל חולים מרותקי בית מבאר שבע

"נפגשים" בבאר שבע
צילום: באדיבות מכבי שירותי בריאות

פרויקט ייחודי מסוגו ב"מכבי שירותי בריאות" מוכיח את החשיבות הרבה שיש לקשר בין גוף לנפש; פרויקט "נפגשים" הינו פרויקט התנדבותי במכבי, אשר הולך ומתרחב בפריסה ארצית וגם בבאר שבע. בפרויקט זה מפעילים צוותי 'מכבי' מערך שלם של מתנדבים, מבוטחי הקופה. אותם מתנדבים מגיעים לביקור שבועי בביתם של מטופלים מרותקי בית, כאלה שעקב מצבם הרפואי לא יכולים לצאת מביתם, או לא מסוגלים להתרחק ממנו.

ההתנדבות יכולה לכלול כל פעילות משותפת שייבחרו המטופלים – שיחה, קריאה, פעילות גופנית, צפייה בסרט, עזרה בעניינים אדמיניסטרטיביים, ליווי בפעילות גופנית וקהילתית ועוד.

ממכבי נמסר כי הפרויקט הוקם מתוך "ההבנה כי התמיכה האנושית חיונית לתהליך ההחלמה, ובכלל מרכיב חשוב בבריאות האדם". חשוב לציין כי המתנדבים מקבלים הכשרה, הדרכה וליווי של עובד סוציאלי במהלך כל התקופה.

מנהלת מרחב באר שבע במכבי, מזל חדד: "פרויקט 'נפגשים' הוא פרויקט דגל חשוב של מכבי לתרומה לקהילה, המפגישה בין אנשים שמייצרת ערך של נתינה, חברות, היוצר עולם חדש עבור המטופל".

מי שמרכזים את הפרויקט במחוז דרום הם מנהלת סניף שדרות, מיטל יצחק, והעובד הסוציאלי ראובן איפרגן.

כיום במחוז דרום, ישנם כ-150 מתנדבים הלוקחים חלק בפעילות, ממצפה רמון ועד רחובות. "יש קשר ישיר בין הבריאות שלנו לבין תחושת בדידות, כאשר בדידות יכולה להחריף מצב רפואי. לדוגמא, היא יכולה להוביל לדיכאון וכתוצאה מכך המערכת החיסונית נחלשת", מספר איפרגן.

"מצד שני, אם אנחנו מטפלים בבדידות, אנחנו רואים שזה יכול לעזור בטיפול הרפואי. פרויקט 'נפגשים" למעשה הוקם בדיוק לשם כך -, כדי להפיג את הבדידות למטופלים ולסייע להם בהחלמה מהירה".

כתבות נוספות בבריאות

0

דנילוביץ' סייר באתר הבנייה של בית החולים...

הנהלת אסותא אירחה את ראש עיריית ב"ש כשנה לפני פתיחתו הצפויה של המרכז הרפואי החדש

בריאות29 באוגוסט 2023    3 דקות
0

אירוע מיוחד לשמירה על בריאות הקהילה האתיופית...

יחד עם קופת החולים 'כללית' התקיים ערב הסברה בנושא מניעת מחלות כליה בקרב חולי סכרת ויתר לחץ דם בשפה האמהרית

בריאות13 באוגוסט 2023    דקה אחת

כתיבת תגובה