בריאות

"חיידק אלים" באופקים

בריאות7 בנובמבר 2019    דקה אחת
0

למרכז הרפואי סורוקה הגיעו בשבוע האחרון 3 ילדים מאותה הכיתה באופקים, עם מחלת חום ופריחה אופיינית לחיידק המנינגוקוק, העלול לגרום לדלקת קרום המוח

"חיידק אלים" באופקים
בית החולים "סורוקה" | צילום: רחל דוד, "סורוקה"

מבית החולים נמסר כי "לשניים מהילדים הייתה מחלה מוכחת, עם צמיחה של החיידק מנינגוקוק B בדם. הילד השלישי הגיע לאחר שקיבל טיפול אנטיביוטי בקהילה, ותרבית הדם שלו הייתה ללא צמיחה". שלושת הילדים אושפזו, קיבלו טיפול אנטיביוטי ושוחררו לביתם במצב טוב.

ב"סורוקה" דיווחו למשרד הבריאות עם הגעת הילד הראשון לבית החולים, "בוצעו על ידו חקירה בקהילה וטיפול מונע לכל ילדי הכיתה, ולבני משפחה של הילדים החולים".

ד״ר דנה דנינו, זיהומולוגית ילדים, ביחידה למחלות זיהומיות ילדים במרכז סבן לילדים בסורוקה: "מנינגוקוקוס הוא חיידק הנישא על ידי בני אדם בדרכי האוויר העליונות. לחיידק מספר זנים. מועבר דרך שיעול, עיטוש, מגע קרוב של אף/פה ועלול לגרום למחלה קשה כשהוא חודר לזרם הדם ומשם עלול להגיע למוח ולגרום לדלקת קרום המוח.
המחלה מתחילה עם עליית חום וסימנים לא ספציפיים כמו: נזלת, ירידה כללית במצב הילד, גפיים קרות, שעלולים להידרדר במהירות תוך מספר שעות. לעתים יש הופעה של פריחה על העור, מה שמהווה תמרור אזהרה אם לא מטפלים בזמן".

ד״ר דנינו מוסיפה: "הטיפול הוא באמצעות אנטיביוטיקה מתאימה דרך הווריד. קרובים שבאו במגע עם חולים מקבלים טיפול אנטיביוטי מונע כדי למנוע את התפתחות המחלה".

כתבות נוספות בבריאות

0

דנילוביץ' סייר באתר הבנייה של בית החולים...

הנהלת אסותא אירחה את ראש עיריית ב"ש כשנה לפני פתיחתו הצפויה של המרכז הרפואי החדש

בריאות29 באוגוסט 2023    3 דקות
0

אירוע מיוחד לשמירה על בריאות הקהילה האתיופית...

יחד עם קופת החולים 'כללית' התקיים ערב הסברה בנושא מניעת מחלות כליה בקרב חולי סכרת ויתר לחץ דם בשפה האמהרית

בריאות13 באוגוסט 2023    דקה אחת

כתיבת תגובה