בריאות

הילד מושתל הלב חוזר לשגרה

בריאות12 בספטמבר 2019    3 דקות
0

שלוש שנים לאחר שרופא מכבי ד"ר טוליו הציל את חייו - כבר לא ייאלץ הילד שלום דב לנסוע בכל שבוע מערד לבית החולים בפתח תקווה

הילד מושתל הלב חוזר לשגרה

לפני כשלוש שנים השתנו חייו של ילד בן 13 מערד מן הקצה אל הקצה – למרבה המזל אנשי "מכבי שרותי בריאות", היו שם מההתחלה ועד הסוף האופטימי.

לפני כשלוש שנים החל שלום דב יונה בן העשר מערד להרגיש לא טוב, לאחר תקופה של כחודש, בה כל האבחנות הצביעו על משהו ויראלי, הוא הגיע לד"ר טוליו רופא 'מכבי שרותי בריאות' בערד, שמיד אבחן כי מדובר בבעיית קצב חמורה בלב שמחייבת פינוי דחוף לבית החולים. הרופא המנוסה הזמין אמבולנס – מה שבדיעבד הציל את חייו של שלום דב הצעיר. אל בנה הצטרפה אימו קרן וביציאה מערד התרחשה דרמה של ממש.

"ביציאה מערד הוא קיבל דום לב, שלפו אותי מהאמבולנס והחלו לעשות לו החייאה", שחזרה האם השבוע. "הם ציפו להצליח אבל זה לא קרה. הם ראו קו ישר, כשבאו לספר לי, פתאום נשמע בכי והוא התעורר וביקש את הכיפה שלו. ברוך השם היה לנו נס גדול".

לאחר המקרה המשיכו הילד ואמו בנסיעה מהירה באמבולנס לבית החולים, שם הושתל לו קוצב לב זמני. חצי שנה לאחר מכן החליטו אנשי בית החולים כי יש צורך בהשתלת לב ולאחר שלושה שבועות בלבד נמצא לו תורם מתאים וההשתלה בוצעה בהצלחה.

דוקטור טוליו והילד מושתל הלב שלום דוב | צילום: פרטי

יחד עם זאת, חייו של שלום אינם כשל ילד רגיל והוא נאלץ לעבור צנתורים ומעקב לאורך הזמן. המצב הרפואי הלא פשוט פגע גם במשפחתו, כשאמו קרן נאלצה לעזוב את עבודתה בכדי לפקח על בנה ועל החלמתו. "לאחר ההשתלה נסענו פעם בשבוע לבית החולים 'שניידר' בפתח תקווה, בהמשך זה פעם בשבועיים".

כאן נכנסה לתמונה מתאמת השרות הראשית ב'מכבי' בערד נורית אלפר, שעשתה הכל לעזור לבני המשפחה, כאשר כל נסיעה מערד לאזור המרכז אורכת כמה שעות לכל כיוון, ולמעשה יום של בדיקה משמעותו יום שלם של נסיעה ובדיקה – מה שכאמור גם חייב את האם לעזוב את עבודתה.

לאחרונה התבשרה קרן, כי לא תיאלץ לנסוע עוד לפתח תקווה על בסיס קבוע ואת הבדיקות תעשה במרפאת 'מכבי' בערד. קרן אימו של שלום דב נשמעה השבוע נרגשת במיוחד, היא לא שוכחת את הרופא המסור, כמו גם את האחות, כאשר נראה שלאט לאט שהשגרה חוזרת למשפחת יונה.

"דוקטור טוליו הוא מלאך, פשוט מלאך. אנחנו בקשר איתו כל הזמן, הוא הציל לשלום את החיים, למרות שהוא עבר כבר לבאר שבע, אנחנו בקשר והוא בא לבקר את שלום. קיבלנו ילד במתנה. אמנם נעצרו לו החיים לשלוש שנים, כל החיים הוא יהיה במעקב, אבל קיבלנו ילד במתנה וזה הכי חשוב. עכשיו הוא חוזר לרוץ וכעת הוא יתחיל את שנת הלימודים בבית הספר, גם העזרה של נורית מדהימה אין עליה. לחסוך את הנסיעה הזו מערד למרכז זו פשוט הצלה. כעת אהיה איתו כמה חודשים בבית בכדי להמשיך את המעקב, אבל בזכותה אוכל בקרוב לחזור לעבוד ולשגרה. שניהם פשוט מלאכים", אמרה.

כתבות נוספות בבריאות

0

דנילוביץ' סייר באתר הבנייה של בית החולים...

הנהלת אסותא אירחה את ראש עיריית ב"ש כשנה לפני פתיחתו הצפויה של המרכז הרפואי החדש

בריאות29 באוגוסט 2023    3 דקות
0

אירוע מיוחד לשמירה על בריאות הקהילה האתיופית...

יחד עם קופת החולים 'כללית' התקיים ערב הסברה בנושא מניעת מחלות כליה בקרב חולי סכרת ויתר לחץ דם בשפה האמהרית

בריאות13 באוגוסט 2023    דקה אחת

כתיבת תגובה