בריאות

בשורה לדרום: נבנה בית חולים שיקומי ראשון

בריאות8 באוגוסט 2019    2 דקות
0

עלות שלב א' של המיזם המוקם בכפר השיקומי "עלה נגב - נחלת ערן" נאמדת בכ-220 מיליון שקלים

בשורה לדרום: נבנה בית חולים שיקומי ראשון
הדמיית בית החולים הדמיה: באדיבות מועצת מרחבים

היינו כחולמים: אחרי שבמשך 40 שנה לא נבנה בית חולים ציבורי בישראל, מוקם בימים אלה בית החולים השיקומי הראשון בדרום בכפר השיקומי "עלה נגב – נחלת ערן" שבתחומי מועצת מרחבים. ל"שבע" נמסר שעלות שלב א' של הפרויקט מוערכת בכ-220 מיליון שקלים, וצפי הפתיחה של המוסד הוא 2021.

בבית החולים יהיו 108 מיטות שיקום, כאשר כיום בכל רחבי המדינה ישנן 847 מיטות אשפוז בלבד. במוסד יפעלו מחלקה אורתופדית ומחלקה נוירולוגית, 2 מכוני ריפוי בעיסוק ופיזיותרפיה, אולם ספורט, חדר כושר ומרכז מחקר והוראה. מחצית מהמחלקה הנוירולוגית ממוגנת לפי הנחיות פיקוד העורף. מתחת לבית החולים נבנית "מנהרה" ממוגנת, ובמצב חירום ניתן יהיה להעביר דרכה את המטופלים בבטחה למבנה הממוגן.

אלמוג וחג'ג' באתר הבנייה | צילום: באדיבות מועצת מרחבים

בית החולים השיקומי "עלה נגב" יפעל בשיתוף פעולה עם אוניברסיטת בן גוריון, ומייצר מחקר פורץ דרך בתחום חקר המוח ותוכניות שיקומיות חדשניות. המוסד יקלוט סטודנטים למקצועות הבריאות והרפואה שישלבו פרקטיקה בבית החולים החדש. זאת ועוד, המוסד יעסיק עוד כ-500 אנשי רפואה, מטפלים ומינהלה, זאת בנוסף לכ-500 העובדים בכפר השיקומי.

"ככל שנעשה יותר לחזק את החוליות החלשות בחברה נהיה חברה טובה יותר. זה המבחן הגדול. זה פרויקט לאומי אדיר, שיעניק מענה הולם לתושבי הדרום, הנאלצים לנסוע למרכז הארץ לטיפול שיקומי", אומר האלוף במיל' דורון אלמוג, מייסד ויו"ר "עלה נגב – נחלת ערן".

שי חג'ג' (ראש המועצה האזורית מרחבים, שכאמור בתחומה מוקם בית החולים השיקומי) מוסיף: "זו פריצת דרך בדרום; מוקם כאן בית חולים שיקומי ברמה הכי גבוהה. בנוסף, קיבלה ממשלת ישראל החלטה על בניית יישוב חדש בצמוד לכפר השיקומי ובית החולים. את התוכניות של היישוב הזה נפקיד החודש בוועדה המחוזית לתכנון ובנייה. צפי השיווק הוא שנתיים מהיום. היישוב יהיה באוריינטציה מלאה לכפר, ויהיו בו קומפלקסים לאנשים שעברו שיקום. כל המתקנים וכל היישוב יהיו מונגשים, עם פעילויות משותפות לדיירי הכפר".

המהפכה בדרך | הדמיית בית החולים הדמיה: באדיבות מועצת מרחבים

אבי וורצמן (מנכ"ל הכפר): "בבית החולים החדש אנו נותנים דגש מיוחד על חזרה לתעסוקה של המטופלים; תעסוקה היא מרכיב מחייב בתהליך השיקומי, וניצור לפחות 100 מקומות עבודה חדשים למטופלים שעברו שיקום".

ד"ר צקי זיונר (ראש אגף השיקום במשרד הבריאות), מציין ששיעור התפוסה במחלקות השיקום כיום הוא 108 אחוזים (בהשוואה ל-98 אחוזי תפוסה כללית ו-75 אחוזי תפוסה במדינות ה-OECD). תקופת אשפוז ממוצעת נדרשת לחולה שיקומי היא 38.5 ימים, ויש מחסור חמור ברופאים ואחיות בתחום השיקומי, כמו גם באנשי מקצוע השיקום: פיזיותרפיסטים, מרפאים בעיסוק וקלינאי תקשורת. מספר הרופאים השיקומיים בישראל הינו כמחצית מהמספר הממוצע ב-OECD, ומספר רופאי השיקום בדרום הוא מהנמוכים ביותר".

כתבות נוספות בבריאות

0

דנילוביץ' סייר באתר הבנייה של בית החולים...

הנהלת אסותא אירחה את ראש עיריית ב"ש כשנה לפני פתיחתו הצפויה של המרכז הרפואי החדש

בריאות29 באוגוסט 2023    3 דקות
0

אירוע מיוחד לשמירה על בריאות הקהילה האתיופית...

יחד עם קופת החולים 'כללית' התקיים ערב הסברה בנושא מניעת מחלות כליה בקרב חולי סכרת ויתר לחץ דם בשפה האמהרית

בריאות13 באוגוסט 2023    דקה אחת

כתיבת תגובה