בריאות

כנס טראומה של מד"א ו"סורוקה"

בריאות31 ביולי 2019    2 דקות
0

בכנס מקצועי שנערך בבית החולים "סורוקה" השתתפו כ-100 חובשים ופרמדיקים וכ-100 אחיות ורופאים

כנס טראומה של מד"א ו"סורוקה"
מעשיר. הכנס ב"סורוקה" | צילום: דוברות מד"א

כ-100 חובשים ופרמדיקים של מד"א וכ-100 מאנשי הרפואה של בית החולים "סורוקה" רופאים ואחיות השתתפו באחרונה בכנס מקצועי, שהתקיים ב"סורוקה".

ל"שבע" נמסר, שבכנס הועברו הרצאות העשרה, גם מפי ד"ר רפי סטרוגו (סמנכ"ל רפואה במד"א) ופרופ' גדי שקד (מנהל מערך הטראומה בבית החולים), על חידושים ועדכונים ומגמות עתידיות בטיפול בטראומה, אירועים רבי נפגעים ופינוי תחת אש, בידי גורמי רפואה מ"סורוקה", מד"א וחיל הרפואה של צה"ל.

מטרות הכנס המקצועי היו להעמיק את הידע לגבי טראומה של אנשי הצוותים הרפואיים של מד"א ובית החולים, ללמוד מהידע והניסיון של 2 הגופים, ולהעמיק את שיתוף הפעולה ביניהם. בין מארגני הכנס היו הפרמדיק המפקח של מרחב נגב במד"א תומר קפלן, מתאמת הטראומה של "סורוקה" האחות ורה קניאזר ופרופ' שקד.

פרופ' ג'ילברט סבג (יו"ר החטיבה הכירורגית ואחראי על מערך הטראומה בבית החולים, ציין ש"'סורוקה' משרת כבית חולים על כמיליון תושבים המתגוררים בשטח של כ-60 אחוזים ממדינת ישראל. צוותי 'סורוקה' מטפלים ביותר מ-3,000 מקרי טראומה בשנה. צוות מערך החירום בבית החולים עוסק בהכנת 'סורוקה' לקליטה ולטיפול בנפגעים על רקע טראומה בשגרה ובמלחמה, תוך המשך מתן טיפול רפואי נדרש לכלל האוכלוסייה הפונה לבית החולים".

והוא הוסיף: "'סורוקה' מנוסה בטיפול באירועים רבי נפגעים וערוך בכל ימות השנה לתרחישים שונים. הכנס המשותף עם מד"א שם דגש על המשכיות מהטיפול הראשוני בשטח, לחדר הטראומה ולחדרי הניתוח בבית החולים. אנו מייחסים חשיבות רבה לשיתוף הפעולה של צוותי 'סורוקה' עם צוותי מד"א וצה"ל לאורך כל ימות השנה".

ד"ר סטרוגו: "לשיתוף הפעולה בין מד"א, בתי החולים וגורמי הרפואה מצה"ל יש חשיבות גדולה. מטרת העל היא לחשוב ביחד כיצד לשפר את המענה הרפואי למטופל הבא. אני מודה לבית החולים 'סורוקה' על שיתוף הפעולה, ומקווה שנצליח לקיים כנסים מוצלחים כאלה גם בבתי חולים נוספים בארץ".

מנכ"ל מד"א אלי בין: "עובדי מד"א ומתנדביו לומדים ומתפתחים כל העת, מתוך מטרה להעניק לנפגעים טיפול רפואי במקצועיות וביעילות המרבית, ולהציל חיים. אין ספק שכנסים מאין אלה תורמים רבות ליכולותיהם המקצועיות של הצוותים, ומחזקים את הקשר בין צוותי מד"א לבתי החולים שאליהם הם מפנים חולים ופצועים רבים. אני רוצה להודות להנהלת 'סורוקה' על שיתוף הפעולה הטוב ועל הכנס המקצועי המעשיר".

כתבות נוספות בבריאות

0

דנילוביץ' סייר באתר הבנייה של בית החולים...

הנהלת אסותא אירחה את ראש עיריית ב"ש כשנה לפני פתיחתו הצפויה של המרכז הרפואי החדש

בריאות29 באוגוסט 2023    3 דקות
0

אירוע מיוחד לשמירה על בריאות הקהילה האתיופית...

יחד עם קופת החולים 'כללית' התקיים ערב הסברה בנושא מניעת מחלות כליה בקרב חולי סכרת ויתר לחץ דם בשפה האמהרית

בריאות13 באוגוסט 2023    דקה אחת

כתיבת תגובה