בריאות

יותר מ-4 מיליון שקלים גויסו ל"סורוקה"

בריאות2 ביולי 2019    4 דקות
0

ערב ההתרמה הוקדש השנה לגיוס משאבים לבניית מחלקה נוירולוגית חדשה בחטיבה לרפואת המוח

יותר מ-4 מיליון שקלים גויסו ל"סורוקה"
"בעל שליחות לאומית וחברתית ייחודית". מימין, לוקר, ד"ר קודש, פרופ' איפרגן ופרופ' דודסון | צילום: רחל דוד "סורוקה"

בתום ערב ההתרמה של עמותת "ידידי 'סורוקה'" (בראשות אורנה מיארא) גויסו תרומות של יותר מ-4 מיליון שקלים. ל"שבע" נמסר שהאירוע השנה הוקדש לגיוס משאבים לפתיחת מחלקה נוירולוגית חדשה בחטיבה לרפואת המוח ב"סורוקה". תורמים מרכזיים היו הבנקים "לאומי" ו"דיסקונט", ועדי העובדים של "מפעלי ים המלח" ו"רותם אמפרט" ו"פריקלס", החברות "י.ח. דמרי" ו"אזורים", "מכתשים אדמה", אוניברסיטת בן גוריון ורשויות מקומיות בנגב. הערב עמד בסימן 60 שנה להיווסדו של בית החולים, במהלכן הפך למרכז רפואי אוניברסיטאי מוביל המהווה נכס אסטרטגי למדינת ישראל בשגרה ובחירום, מוביל ברפואה איכותית, ומשקיע משאבים בקידום הבריאות של תושבי הנגב תוך ראיית המטופל במרכז.

באירוע שהתקיים באמפי עומר (בהנחיית מגישת הטלוויזיה מירי מיכאלי, עם הופעה של להקת "אתניקס" שאירחה את הזמר דודו אהרון) השתתפו כאלף איש, ונטלו בו חלק אנשי עסקים, ראשי רשויות בדרום, חברי הנהלת כללית ו"סורוקה", עובדי החטיבה, תושבי האזור ומכובדים רבים: יוחנן לוקר (יו"ר כי"ל ועמותת "ידידי 'סורוקה'"), פרופ' אהוד דודסון (מנכ"ל "שירותי בריאות כללית"), ד"ר שלומי קודש (מנהל בית החולים), פרופ' גל איפרגן (יו"ר החטיבה לרפואת המוח ומנהל המחלקה לנוירולוגיה "בסורוקה"), פיני בדש (ראש מועצת עומר) ואחרים

החטיבה היא מיזם ומרכז ייחודי בישראל, בו מקובצים במסגרת ארגונית 1 המקצועות העוסקים בטיפול בתחלואת המוח: נוירולוגיה, נוירו-כירורגיה, פסיכיאטריה, שיקום ודימות המוח, לצד פעילות הוראתית ומחקרית ענפה. תחלואת המוח היא 1 האתגרים הבריאותיים המשמעותיים העומדים בפני החברה המערבית. הסובלים מתחלואת המוח מתאפיינים בצרכים ייחודיים ובדרך כלל סובלים מכמה בעיות רפואיות בו זמנית, שכל העוסקים ברפואת המוח נדרשים לתת להן מענה, כל 1 לפי הכשרתו הרפואית הייחודית. החטיבה לרפואת המוח בבית החולים מאפשרת טיפול הוליסטי רב מקצועי בחולים אלה, במקביל להכשרת רופאי העתיד לטיפול בבעיות הייחודיות בתחום וביצוע מחקר פורץ דרך בעולמות התפר הבין מקצועיים.

פרופ' דודסון שהכריז מעל הבמה ש"כללית" תעמוד במסורת, ותעשה מצ'ינג על כל שקל שנתרם במהלך אירוע ההתרמה: "לתושבי הנגב מגיע ומגיע יותר, ולכן 'סורוקה' חייב להיות מוביל בישראל, והוא באמת כזה. המחלקה הנוירולוגית בבית החולים היא 1 המחלקות הטובות בארץ, וראוי שיהיה לה אתר ראוי למטופלים, שלצערנו מספרם הולך ועולה, ולאפשר לצוות המדהים של המחלקה לעשות את עבודתם המעולה בתנאים הכי טובים שיש".

לוקר שהכריז על תרומה של מיליון שקלים מכי"ל: "הנגב הוא הבית של כי"ל, ו'סורוקה' הוא בית החולים הנותן את המענה הרפואי המסור והמציין זה 60 שנה לתושבי הנגב ולחיילי צה"ל בזירה הדרומית. אני גאה בעובדי כי"ל שמתנדבים בבית החולים, וביחד אנו שומרים על הקשר בין החברה ל'סורוקה'".

ד"ר קודש: "אני נרגש במיוחד בערב זה לציין 60 שנות עשייה של בית החולים 'סורוקה', שהפך מבית חולים קטן למרכז רפואי מוביל, ולחוות שנה אחר שנה את שותפות הקהילה המתגייסת למען בית החולים מרגש אותי כל פעם מחדש. 'סורוקה' הוא בעל שליחות לאומית וחברתית ייחודית. השקעה במכשור, בבינוי ובהצטיידות היא חלק חשוב ומשמעותי למתן  מענה מצוין ואיכותי למטופלינו. אנחנו מודים לחברינו ולשותפינו בנגב המסייעים לנו לקדם את בית החולים".

וקודש הוסיף: "המחלקה לנוירולוגיה, בראשות פרופ' איפרגן, מעניקה את הטיפול הרפואי המתקדם ביותר, באמצעות צוותים ראשונים במעלה באיכותם, במסירותם ובניסיונם. צוות אמפתי הקשוב למטופלים ולצרכיהם, שפועל לחיזוק הרצף הטיפולי בין בית החולים והקהילה. כדי לעמוד באתגר ולאפשר טיפול ליותר ויותר חולים, נדרשת גם תשתית ראויה, ועל כן אנחנו מקדישים את הערב הזה לגיוס משאבים לבנייתה של מחלקה חדשה לנוירולוגיה בחטיבה לרפואת המוח ב'סורוקה', שתאפשר לנו להעניק בצורה טובה עוד יותר את השירות הרפואי המצוין".

פרופ' איפרגן: "רפואת המוח מתמודדת היום עם אתגר שלא הכרנו בעבר, מספר גדל והולך של חולים, לצד יכולות טיפוליות מתקדמות בקצב מסחרר. כדי לעמוד באתגר ולאפשר טיפול מקצועי ומתקדם לתושבי הנגב, נדרשים הרחבה ושדרוג של התשתיות הטיפוליות הקיימות כיום בבית החולים. המחלקה החדשה תאפשר תנאי טיפול טובים יותר למספר הגדל והולך של חולים".

כתבות נוספות בבריאות

0

דנילוביץ' סייר באתר הבנייה של בית החולים...

הנהלת אסותא אירחה את ראש עיריית ב"ש כשנה לפני פתיחתו הצפויה של המרכז הרפואי החדש

בריאות29 באוגוסט 2023    3 דקות
0

אירוע מיוחד לשמירה על בריאות הקהילה האתיופית...

יחד עם קופת החולים 'כללית' התקיים ערב הסברה בנושא מניעת מחלות כליה בקרב חולי סכרת ויתר לחץ דם בשפה האמהרית

בריאות13 באוגוסט 2023    דקה אחת

כתיבת תגובה