בריאות

המלחמה של יובל

בריאות25 ביוני 2019    2 דקות
0

יובל אלמקייס מעומר המשרת כפרמדיק בחיל המודיעין ימונה בשבוע הבא לפרמדיק האזורי של "איחוד הצלה" באזור באר שבע

המלחמה של יובל
מודע לכובד האחריות. אלמקייס בשטח | צילום: דוברות "איחוד הצלה"

הם זמינים 24 שעות ביממה, וכשמתקבלת קריאה על מקרה רפואי בסביבתם, יעזבו הכל, ויגיעו להציל חיים במקצועיות ובנחישות. מחר (שלישי) יחול יום הפרמדיק הלאומי, במסגרתו מציינים את עבודתם של הפרמדיקים בהצלת חיים. אחד האנשים שעושים הכל בשביל הצלת חיים הוא יובל אלמקייס מעומר.

ל"שבע" נמסר, שאלמקייס (21) המשרת כפרמדיק בחיל המודיעין, ומשמש כמתנדב בארגון "איחוד הצלה", ימונה בשבוע הבא לפרמדיק אזורי של "איחוד הצלה" באזור באר שבע. "תמיד היה בי הרצון להתנדב ולתת למען הזולת, אני פוגש בארגון 'איחוד הצלה' אנשים מדהימים שכל הזמן חושבים איך לתת למען השני", הוא מדגיש.

את ההתנדבות שלו בארגון החל אלמקייס השנה בעקבות חבר שחשף אותו לפעילות של רשת המתנדבים להצלת חיים. "תמיד היה בי הרצון להתנדב ולתת למען הזולת", הוא מספר. "ולמזלי חבר טוב שלי שמתנדב ב'איחוד הצלה' כבר המון זמן, חשף אותי לפעילות שלהם, והזמין אותי להצטרף כפרמדיק בארגון. מובן שישר 'נדלקתי' על הרעיון. אני חייב לציין שפגשתי שם אנשים מדהימים, שכל הזמן חושבים איך לתת למען השני, מראש הסניף שלנו ועד חבריי החובשים לצוות".

מדי יום, נוסע אלמקייס עד גלילות, שם הוא כאמור משרת כפרמדיק בחיל המודיעין. בעומר מתגורר אלמקייס זה כ-10 שנים, והוא מגיע לעשות משמרות בעיר. "מצב רפואת החירום בבאר שבע ממש משתפר", מציין אלמקייס, "אך הייתי רוצה לראות יותר חובשים ופרמדיקים מתנדבים בעיר, כדי שהזמינות ליציאה למקרים תהיה גבוהה יותר, וכך נוכל להציל יותר ויותר חיים".

ההתנדבות ב"איחוד הצלה" מספקת גם רגעים עצובים וגם רגעים שמחים. אלמקייס מספר על מקרה קשה שיצא לו להיות בו: "הגענו למקרה של אדם בשנות ה-30 לחייו שנפגע בפציעה קשה, טיפלתי בו בשטח יחד עם כוננים נוספים, ולבסוף הוא פונה לבית החולים. המטופל היה בהכרה עם שברים קשים כתוצאה מנפילה מגובה, והשתדלתי לעשות באותו זמן הכל כדי שהוא לא ירגיש את הכאבים העזים. לפעמים קשה לשכוח את המראות הקשים בזירה, אך הידיעה שאתה מציל חיים היא החזקה מכל".

הוא מודע לכובד האחריות המונחת על כתפו, עם מינויו לפרמדיק הראשי באזור של ארגון ההצלה: "אני מצד אחד מתרגש מהתפקיד הכל כך חשוב הזה, ומצד שני זו אחריות גדולה לשמש כפרמדיק אזורי בעיר הגדולה הזאת, אבל המטרה העליונה שלי היא להציל כמה שיותר חיים".

כתבות נוספות בבריאות

0

דנילוביץ' סייר באתר הבנייה של בית החולים...

הנהלת אסותא אירחה את ראש עיריית ב"ש כשנה לפני פתיחתו הצפויה של המרכז הרפואי החדש

בריאות29 באוגוסט 2023    3 דקות
0

אירוע מיוחד לשמירה על בריאות הקהילה האתיופית...

יחד עם קופת החולים 'כללית' התקיים ערב הסברה בנושא מניעת מחלות כליה בקרב חולי סכרת ויתר לחץ דם בשפה האמהרית

בריאות13 באוגוסט 2023    דקה אחת

כתיבת תגובה