בריאות

מצטיינות מהנגב

בריאות10 ביוני 2019    3 דקות
0

עובדת ומתנדבת מד"א מבאר שבע ועין הבשור הן בין 25 העובדות והמתנדבות המצטיינות במד"א ל-2018

מצטיינות מהנגב
הדס גריזק. קצינת משמרת מוערכת | צילום: דוברות מד"א

הדס גריזק (38) מבאר שבע ואסנת קדוש (48) מעין הבשור הן המצטיינות הדרומיות מקרב 25 עובדות ומתנדבות מד"א ל-2018, שקיבלו באחרונה, תעודות הצטיינות, בטקס ע"ש נח מוזס ז"ל, שהתקיים בתל אביב.

ל"שבע" נמסר, שגריזק (מקום שלישי בקרב העובדות המצטיינות הארציות) החלה את דרכה במד"א ב-1995 כמתנדבת נוער, וכבר אז בלטה בפעילותה. בגיל 18, פתחה את שירותה בארגון ההצלה במסגרת השירות הלאומי שלה, תחילה כחובשת מלווה, ובהמשך עברה קורס לתורני מוקד וקורס מדריכים. בטקס סיום השירות הלאומי, קיבלה גריזק אות הצטיינות ארצי ותעודת הערכה מהנהלת מד"א במרחב נגב. לאחר השירות הלאומי, היא נקלטה במד"א כעובדת מן המניין, וכיום נחשבת לקצינת משמרת מוערכת, בעלת ידע ושליטה מקצועיות רבה, זאת לצד הפגנת יכולות בינ-אישיות גבוהות מאוד. גריזק לוקחת חלק מלא במיזמים ההומניטריים, שמקיים מד"א, ומזה שנים רבות מרכזת את מבצעי איסוף המזון בראש השנה ובפסח.

ואילו קדוש (מתנדבת מצטיינת) החלה את דרכה במד"א ב-2010, כשעברה קורס חובשי רפואת חירום ונהגי אמבולנס. בהמשך דרכה, היא עברה בהצלחה קורס חובשים בכירים. במסגרת פעילותה של קדוש, היא סייעה בהקמת קבוצת מתנדבים חדשה באזור אשכול, ומשקיעה שעות רבות בקידום משימות מד"א באזור. בכל הסלמה, מתייצבת קדוש לצד מד"א, כשהיא נכונה לסייע בהצלת חיי אדם, ככל הניתן. רבים ממתנדבי הנוער רואים בקדוש מודל לחיקוי ולהערצה.

אסנת קדוש. מודל לחיקוי ולהערצה | צילום: דוברות מד"א

חיים דגן, יו"ר ועדת אות ועיטור במד"א: "מתנדבי ועובדי מד"א הם תמהיל של החברה הישראלית מכל המינים, המגדרים וקצוות החברה, אך המשותף לכולם, שהם פועלים מתוך אמונה בהצלת החיים, תוך ראיית טובת החולה בראש מעייניהם, והכי חשוב, שלא על מנת לקבל פרס. אני גאה בהון האנושי, המרכיב את מד"א, שפועל בשיתוף פעולה, ודואג לאוכלוסיית ישראל ואוכלוסיית העולם, ושמח לציין בטקס זה את הכוח הנשי של העובדות והמתנדבות המצטיינות של הארגון".

עוזר לייפר, יו"ר ועד עובדי מד"א: "בין היושבים כאן, ישנן מתנדבות ועובדות של הארגון, הנותנות את מיטב ימיהן לטובת החברה הישראלית. מד"א הוא מותג על בחברה הישראלית, שמתפתח ומתרחב במהלך השנים, באמצעות פיתוח מודלים, כגון יישומון נאמני חיים ו'מד"א שלי' והוספת אופנוענים למערך. מבחינתי, כולם מצטיינים: העובדים, העובדות, המתנדבים, המתנדבות, וכל אזרח הבוחר לתת מזמנו למען הצלת החיים. אני מברך את כל המצטיינות, ומודה לבני המשפחות, על התמיכה והרוח הגבית".

מנכ"ל מד"א, אלי בין: "כשאני רואה את הנשים הרבות במד"א, שהן גיבורות אמיתיות, אני מסתכל לאחור, ורואה את דמותה של אימא שלי, הגיבורה שלי; אימי הייתה קמה כל בוקר מחדש, ומביאה פרנסה הביתה, כדי שלנו, ילדיה, לא יחסר דבר. אני מעריץ את אימי ואת דמותה הנשית. כאן במד"א יש הרבה גיבורות; כל אישה במד"א התקדמה בזכות עצמה, וכיוון שהיא ראויה. כוחו של מד"א טמון בהון האנושי, המרכיב אותו. כמנכ"ל הארגון, חשוב לי לומר, שזהו יום חגיגי עבור הנשים המצטיינות, אבל אנחנו בהנהלה רואים את ההצטיינות מדי יום וליל. אני רוצה לנצל את ההזדמנות, במטרה להודות לבני המשפחה שלכן, התומכים בכן יומיום. אני מחזק את ידכן, ובטוח שתמשיכו בעבודתכן המסורה למען הצלת חיים".

כתבות נוספות בבריאות

0

דנילוביץ' סייר באתר הבנייה של בית החולים...

הנהלת אסותא אירחה את ראש עיריית ב"ש כשנה לפני פתיחתו הצפויה של המרכז הרפואי החדש

בריאות29 באוגוסט 2023    3 דקות
0

אירוע מיוחד לשמירה על בריאות הקהילה האתיופית...

יחד עם קופת החולים 'כללית' התקיים ערב הסברה בנושא מניעת מחלות כליה בקרב חולי סכרת ויתר לחץ דם בשפה האמהרית

בריאות13 באוגוסט 2023    דקה אחת

כתיבת תגובה