בריאות

המרתוניסט שהתמוטט הודה למציליו ממד"א

בריאות30 במאי 2019    2 דקות
0

שחר דוד מדימונה ערך סעודת הודיה לאנשי הצוות שהצילו את חייו במרתון "ארץ ים המלח"

המרתוניסט שהתמוטט הודה למציליו ממד"א
הוקרה לא מובנת מאליה. המרתוניסט ומציליו ממד"א | צילום: דוברות מד"א

לאחר שהתמוטט במהלך ריצת מרתון ועבר החייאה בידי אנשי מד"א, הזמין באחרונה, שחר דוד (46) את צוות מד"א שהציל את חייו, לסעודת הודיה. ל"שבע" נמסר, שדוד (46) מדימונה התאמן, במשך חודשים רבים, למרתון "ארץ ים המלח", שהתקיים באחרונה, במועצה האזורית תמר. אולם, כשעה לאחר הזינוק, הוא לקה בליבו והתמוטט.

חובש מתנדב במד"א, מאיר פורמנסקי, שהשתתף במרתון, ורץ סמוך לדוד, החל מיד בפעולות החייאה ראשוניות. חובשים ופרמדיקים של מד"א, שהיו פרושים לאורך המסלול, ואבטחו רפואית את משתתפי המרוץ, המשיכו בהענקת טיפול רפואי, וביצעו בו פעולות החייאה מתקדמות, שכללו מתן מכות חשמל. כאשר חזר לליבו של דוד הדופק, ומצבו התייצב, פונה דוד במסוק מד"א לבית החולים "הדסה עין כרם" במצב קשה, שם הוכנס לצנתור דחוף. עם התאוששותו וחזרתו של דוד לקו הבריאות, הוא ערך, כאמור, סעודת הודיה באולם בים המלח, אליו הגיעו החובשים והפרמדיקים של מד"א, שהצילו את חייו.

פורמנסקי: "רצתי במרתון, וראיתי לפניי אדם, שהתמוטט. בבדיקה מהירה, הבנתי שהוא קיבל דום לב, והתחלתי החייאה באמצעות עיסויים. תוך דקות בודדות, הגיעו צוותים נוספים של מד"א, המשיכו בהחייאה, ונתנו לשחר מכות חשמל, והדופק שלו חזר. הרגשתי כאילו כל מה שלמדתי במהלך השנים במד"א מתנקז לרגע אחד, ושאני פשוט עושה את מה שאני מחויב לעשות".

חובש רפואת חירום במד"א, שחר שפילקובסקי: "נלחמנו על החיים של שחר, תוך מתן תרופות ומכות חשמל, ולשמחתנו כעבור דקות ארוכות של טיפול אינטנסיבי, ליבו חזר לפעום. במהלך הטיפול, דאגנו גם לעדכן את בית החולים, כדי שיתכונן לקראת בואו, דבר שסייע להציל לא רק את החיים של שחר, אלא גם את איכות החיים שלו, וזה לא פחות חשוב. מחמם את הלב לפגוש אותו, כשהוא עומד על הרגליים, ולראות איך הוא מחייך, ואפילו כבר שוב רץ".

חובש בכיר במד"א, יובל אפללו: "כל כך מרגש לראות את שחר כשהוא בריא ושלם, ונמצא בחיק משפחתו; זו הסיבה שבחרנו במקצוע הזה, וזה מה שנותן לנו את הכוח להמשיך יומיום".

פרמדיק מד"א, יניב עובד: "הוקרת התודה של שחר איננה מובנת מאליה; אנחנו נתקלים באלפי אירועים, במהלך הקריירה שלנו, ולצערנו חלק מהמקרים מסתיים אחרת. מדהים לראות את שחר כאן איתנו, ללא שום נזק".

ודוד סיכם: "כשהבנתי שמספר אנשים, חובשים ופרמדיקים של מד"א, הצילו את חיי, ושאני לא מכיר אותם אפילו, החלטתי שאני חייב לפגוש אותם, ולהודות להם. האירוע היה מאוד מרגש. הודיתי להם, וגם הילדים שלי הכינו נאום תודה. אני בטוח שכולנו, גם משפחתי ואני וגם האנשים שהצילו את חיי, לעולם לא נשכח את המקרה הזה וגם את האירוע המרגש, שקיימנו לאחריו".

כתבות נוספות בבריאות

0

דנילוביץ' סייר באתר הבנייה של בית החולים...

הנהלת אסותא אירחה את ראש עיריית ב"ש כשנה לפני פתיחתו הצפויה של המרכז הרפואי החדש

בריאות29 באוגוסט 2023    3 דקות
0

אירוע מיוחד לשמירה על בריאות הקהילה האתיופית...

יחד עם קופת החולים 'כללית' התקיים ערב הסברה בנושא מניעת מחלות כליה בקרב חולי סכרת ויתר לחץ דם בשפה האמהרית

בריאות13 באוגוסט 2023    דקה אחת

כתיבת תגובה