בריאות

בית החולים השני בבאר שבע: שלב ההיוועצות

בריאות19 בפברואר 2019    3 דקות
0

פורסם "קול קורא" להקמת בית החולים בבירת הנגב ע"ש נשיא המדינה המנוח שמעון פרס

בית החולים השני בבאר שבע: שלב ההיוועצות
שמעון פרס. האם יזכה גם להנצחה רפואית? | צילום: אריק סולטן "מעריב"

משרד הבריאות פונה להיוועצות עם בעלי עניין, לצורך הקמת בית חולים ציבורי שני באר שבע ע"ש נשיא המדינה המנוח שמעון פרס. ל"שבע" נמסר, שבהתאם להחלטת הממשלה לבנות בית חולים נוסף בדרום, הוקמה ועדת היגוי בראשות מנכ"ל משרד הבריאות, שמטרתה לקדם את מכלול ההיבטים, הנוגעים לבניית בית החולים המתוכנן בבירת הנגב.

בקידומו ובדחיפתו של סגן שר הבריאות ח"כ יעקב ליצמן, מגבשת הוועדה, בימים אלה, את מסקנותיה לקראת הגשתן לממשלה. כחלק מהליך ההקמה, וכדי להגיע לקבלת החלטה מיטבית, המשרד אתמול (שלישי) פנייה למעוניינים במישרין לקחת חלק פעיל בבניית בית החולים, בין היתר אודות האפשרויות השונות להקמה והפעלה של בית חולים בר קיימא בסביבה הכלכלית, המאפיינת את שוק הבריאות, כפי שמפורט במסמך הבקשה להיוועצות.

יובהר, שהמידע שיתקבל אמור לסייע בקבלת החלטות על אופן בניית בית החולים ושיטת הפעלתו, תוך בחינת החלופות ורעיונות המשיבים. ועדת ההיגוי מתכוונת לבחון ולהתייחס ברצינות הראויה למידע שיוגש, ולכלול אותו בגיבוש המלצותיה.

שר האוצר, משה כחלון: "מדינה עם כלכלה חזקה ורפואה פורצת דרך, כמו שיש לנו במדינת ישראל, צריכה לדעת לתת את שירותי הרפואה הטובים ביותר, בכל מקום בארץ. יותר מדיי שנים, תושבי הדרום סובלים משירותי רפואה פחות טובים ממה שמדינת ישראל יכלה לספק להם". הקמת "בית חולים חדש בדרום" היא "מהלך צודק, שישפר את חייהם ובריאותם של תושבי" הנגב, "ויהיה מקור תעסוקה ומחקר משמעותי" בדרום. "נשקיע את כל המשאבים, הדרושים להצלחת בית החולים החדש, פשוט כי איכפת לנו".

בינתיים על הנייר. הדמיית בית החולים השני | הדמיה: באדיבות עיריית באר שבע

סגן השר, ליצמן: "זו בשורה היסטורית לנגב וצעד של ממש בצמצום פערים בשירותי הרפואה בפריפריה. התחלתי בקדנציה הקודמת" בבנייה "של בית חולים חדש באשדוד, וזכינו לחנוך אותו באחרונה. אני מאמין שבקדנציה הבאה, כבר נראה בשטח בית חולים חדש הולך" ומוקם בדרום.

מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, הוסיף שבניית "בית חולים זהו לא צעד פשוט. זהו מהלך אדיר, המכיל בתוכו המון מורכבויות והיבטים. הנושא מצריך שיתופי פעולה רוחביים בין עשרות גורמים, וה'קול קורא' לציבור הוא צעד נכון בתהליך. אני מודה לראש העירייה רוביק דנילוביץ', שהוא שותף לדרך, (ו) לשר האוצר ולסגן שר הבריאות, המקדמים את" העניין "במרץ רב. אני סבור שבעבודה נכונה נוכל לחנוך את בית החולים החדש בעוד כ-5 שנים".

ודנילוביץ' סיכם: "זוהי בשורה חשובה לתושבי הנגב; אחרי עבודה מאומצת, יחד עם משרדי האוצר והבריאות, הגענו לרגע המיוחל, המניע באופן מעשי את" בנייתו "של בית החולים השני" בדרום. "מדובר בעוגן משמעותי, שישפיע לטובה על בריאותם של תושבי" הנגב, "ישפר את איכות חייהם, וייתן מענה לצרכים הרפואיים שלהם. בנוסף, אני רואה בכך הזדמנות גדולה לעיר באר שבע, ליצור סביב המרכז הרפואי החדש תשתית כלכלית, באמצעות קריית הביו-טק המתוכננת, שתשלב חדשנות בתחום הבריאות, תמשוך אלינו חברות בינלאומיות, ותשאב לכאן את ההון האנושי, העוסק בנושאים אלה. אני מביע הערכה לממשלת ישראל ובמיוחד לשר האוצר כחלון, ולסגן שר הבריאות ליצמן, שפעלו בנחישות להקמתו של בית החולים לרווחת תושבי הדרום".

כתבות נוספות בבריאות

0

דנילוביץ' סייר באתר הבנייה של בית החולים...

הנהלת אסותא אירחה את ראש עיריית ב"ש כשנה לפני פתיחתו הצפויה של המרכז הרפואי החדש

בריאות29 באוגוסט 2023    3 דקות
0

אירוע מיוחד לשמירה על בריאות הקהילה האתיופית...

יחד עם קופת החולים 'כללית' התקיים ערב הסברה בנושא מניעת מחלות כליה בקרב חולי סכרת ויתר לחץ דם בשפה האמהרית

בריאות13 באוגוסט 2023    דקה אחת

כתיבת תגובה