בריאות

ילדת בשנות ה-40 לחייך? תוכלי ללדת גם עשור אחר כך…

בריאות19 בפברואר 2019    2 דקות
0

מחקר חדש של בית החולים "סורוקה" ואוניברסיטת בן גוריון מצא, שאין הבדל בין סיבוכי היריון ולידה בין נשים בנות 40 + לנשים בשנות ה-50 לחייהן

ילדת בשנות ה-40 לחייך? תוכלי ללדת גם עשור אחר כך…
"50 זה ה-40 החדש". מימין לשמאל, ד"ר וינשטוק, ד"ר פריאנטה ופרופ' שיינר בכנס בלאס וגאס | צילום: דוברות "סורוקה"

מחקר של בית החולים "סורוקה" ואוניברסיטת בן גוריון קובע, שאפשר ללדת בשלום גם בגילאי 50 ויותר. ל"שבע" נמסר, שהמחקר הוצג בכנס האחרון בווגאס של החברה לרפואת האם והעובר.

עד לפני כ-30 שנה, נחשבה לידה מאוחרת למדע בדיוני. עם הזמן, הודות להתפתחויות בתחומי הרפואה והטכנולוגיה, עלה אט אט הגיל, שבו אישה יכולה ללדת. המחקר בחן את סיבוכי ההיריונות בקרב נשים בנות יותר מ-50, וכן את השאלה האם נשים היולדות בגילאים אלה נמצאות בסיכון מוגבר, להן ולעובר, לעומת יולדות צעירות מהן. צוות החוקרים כלל את מנהל מחלקת נשים ויולדות ב' ב"סורוקה" פרופ' אייל שיינר, הד"רים גלי פריאנטה וארז הלוי מנשים ב' וד"ר תמר  וינשטוק מהמחלקה לבריאות הציבור באב"ג.

במסגרת המחקר, בחנו החוקרים את תוצאות ההיריון, כלומר את מצב היולדת והעובר בהיריון לאחר הלידה בקרב 68 נשים בנות 50 ויותר, שילדו בשנים האחרונות. תוצאות ההיריון והלידה של נשים אלו הושוו לתוצאות של 558 נשים שילדו בין גיל 45 ל-50, ושל 7,321 נשים שילדו בגיל 40 עד 44 ושל 240 אלף נשים שילדו מתחת לגיל 40. הוא כלל לידות, שהתרחשו בבית החולים "סורוקה" בלבד, והתמקד בעיקר בסוגיה האם הנשים נקלעו במהלך ההיריון והלידה לסיבוכים אופייניים לגיל זה, כמו לידות מוקדמות, סוכרת היריונית, יתר לחץ דם וניתוחים קיסריים. כמו כן, נבדק האם היילוד סבל מסיבוכים, כגון ציוני אפגר נמוכים שהעידו על מצב גופני ירוד, תמותה או מצוקה במהלך הלידה.

החוקרים הגיעו למסקנה, שכל הסיבוכים לאם ולעובר היו גבוהים יותר בקרב נשים שילדו מעל גיל 40, בהשוואה לאלה שילדו מתחת לגיל הזה. עם זאת, למרבה ההפתעה, לא נצפתה הסלמה בסיבוכים בקרב יולדות מעל גיל 50, בהשוואה לנשים שילדו בין גיל 40 לגיל 50. עורכי המחקר סבורים, שמבלי להיכנס לשאלה האתית של אימהות מאוחרת, יש לזכור שגם בגיל 50 פלוס ניתן להצליח ללדת, בכפוף כמובן למצב הבריאותי של היולדת ולתרומת ביצית, שלה תזדקק.

פרופ' שיינר: "מסתבר ש-50 זה ה-40 החדש. אין ספק שהצוותים הרפואיים עתידים לנהל יותר ויותר לידות של נשים מעל גיל 50. בסך הכל, יש לזכור שכבר מעל גיל 40 שיעור הסיבוכים עולה. מומלץ להתייחס להיריונות מעל גיל 40 וכמובן מעל גיל 50 כהיריונות בסיכון. דגש מיוחד יש לשים על מעקב סוכר בצום ולחצי דם בהיריון, לגילוי מוקדם של סיבוכים".

כתבות נוספות בבריאות

0

דנילוביץ' סייר באתר הבנייה של בית החולים...

הנהלת אסותא אירחה את ראש עיריית ב"ש כשנה לפני פתיחתו הצפויה של המרכז הרפואי החדש

בריאות29 באוגוסט 2023    3 דקות
0

אירוע מיוחד לשמירה על בריאות הקהילה האתיופית...

יחד עם קופת החולים 'כללית' התקיים ערב הסברה בנושא מניעת מחלות כליה בקרב חולי סכרת ויתר לחץ דם בשפה האמהרית

בריאות13 באוגוסט 2023    דקה אחת

כתיבת תגובה