בריאות

ביזיון המת ב"סורוקה"

בריאות14 בפברואר 2019    דקה אחת
0

גופת נפטרת פונתה ממחלקה פנימית ד' רק לאחר יותר מ-4 שעות מפטירת המנוחה, זאת, לכאורה, בשל העסקת 3 סניטרים בלבד בשעות הלילה בכל בית החולים. "סורוקה": היו באותו ערב 2 נחיתות מסוקים ברצף, מתנצלים על האירוע הנקודתי

ביזיון המת ב"סורוקה"
צילום אילוסטרציה: אבשלום ששוני, מעריב

שירותי הבריאות החסרים, ש"מקבלים" תושבי הפריפריה בכלל והנגב בפרט זה שנים, ומן הסתם גורמים לתוחלת חיים נמוכה יותר באזור, מקבלים ביטוי חזק בסיפור המזעזע הבא: קרובי משפחה ומכרים של מאושפזים במחלקות הפנימיות של בית החולים "סורוקה" פנו השבוע ל"שבע", וטענו שבשעות הלילה מצויים, בימים אלה, בבית החולים 3 סניטרים בלבד. יש לציין, ש"סורוקה" מעניק שירות רפואי לכמיליון תושבים במרחב הנגב, אזרחים וחיילים.

לדברי המתלוננים, "ביום שני בערב, נפטרה מאושפזת במחלקה פנימית ד'. זה היה בערך ב-20:30. קרובי המשפחה שלה המתינו לפינוי גופתה מהמחלקה עד 00:45 לערך, כלומר כ-4 ורבע שעות, על כל המשתמע פיזית ונפשית מהימצאות נפטר במחלקה של חולים חיים! שאלנו מה קורה עם סניטר, וענו לנו ב'סורוקה' שבכל בית החולים יש בשעות הלילה 3 סניטרים בלבד. אותם 3 סניטרים עובדים כמובן בעדיפות בחדר המיון, ובזמן שיש בחדר המיון עבודה רבה, אין בכל המחלקות האחרות בבית החולים סניטר אחד לרפואה".

והם מוסיפים: "המצב הזה פשוט מזעזע, ובוודאי פוגע בסיכויי ההחלמה של המאושפזים בבית החולים, גם עקב סכנה להיווצרות זיהומים, הניתנים להימנע בקלות, שלא לדבר על כבוד המת, שלפחות במקרה של הנפטרת מפנימית ד' חולל בגסות, אם כי אולי לא בזדון. איך יכול להיות, שבית החולים היחיד בנגב, שבו מועסקים אלפי עובדים, מקצה רק 3 סניטרים בשעות הלילה עבור המאושפזים שלו"?

דוברת בית החולים "סורוקה", ענבר גוטר, מסרה בתגובה: "אנו נמצאים בימים של עומסים, בשל תחלואת חורף, ומתגברים את הסניטרים במידת הצורך. במקרה המדובר, באותו הערב, היו שתי נחיתות מסוקים ברצף, עם פינוי פצועים, שהצריכו נוכחות של סניטרים במנחת. אנחנו מתנצלים על האירוע הנקודתי הזה".

ממשרד הבריאות נמסר, שתגובת "סורוקה" מקובלת על המשרד.

כתבות נוספות בבריאות

0

דנילוביץ' סייר באתר הבנייה של בית החולים...

הנהלת אסותא אירחה את ראש עיריית ב"ש כשנה לפני פתיחתו הצפויה של המרכז הרפואי החדש

בריאות29 באוגוסט 2023    3 דקות
0

אירוע מיוחד לשמירה על בריאות הקהילה האתיופית...

יחד עם קופת החולים 'כללית' התקיים ערב הסברה בנושא מניעת מחלות כליה בקרב חולי סכרת ויתר לחץ דם בשפה האמהרית

בריאות13 באוגוסט 2023    דקה אחת

כתיבת תגובה