בריאות

נפתח רשמית מכון הסרטן ב"סורוקה"

בריאות11 בפברואר 2019    2 דקות
0

איתן טוביה מנחל עוז היה המטופל הראשון במרכז לגסי הריטג' לאונקולוגיה ומכון ד"ר לארי נורטון בבית החולים, שהחל לפעול השבוע

נפתח רשמית מכון הסרטן ב"סורוקה"
בחוד החנית. מימין, פרופ' פלד, ד"ר לוי, טוביה ופרופ' אביטל | צילום: דינה פרנקל "סורוקה"

היסטוריה קטנה בבית החולים "סורוקה": אתמול (ראשון), פתח את שעריו מרכז לגסי הריטג' לאונקולוגיה ומכון ד"ר לארי נורטון. ל"שבע" נמסר, שבחוד החנית של המרכז, המרפאות ואשפוזי היום לאונקולוגיה והמטולוגיה, עומדים פרופ' יצחק אביטל (מנהל המרכז ומחלקה כירורגית א', שמביא ל"סורוקה" את הניסיון הרב שצבר, הן בתחום ניהול מרכזי סרטן בעולם והן בתחום הכירורגיה האונקולוגית ומחקר תאי גזע סרטניים), פרופ' ניר פלד (מנהל המערך האונקולוגי בבית החולים, בעל שם עולמי בתחום סרטן הריאה) וד"ר איתי לוי (מנהל המחלקה ההמטולוגית ב"סורוקה" ומוביל בתחומו).

 

שירות מהמעלה הראשונה. מרכז הסרטן החדש | צילום: דוברות "סורוקה"

המרכז החדש מצעיד את המערכים לאונקולוגיה, המטולוגיה וכירורגיה אונקולוגית בבית החולים לעידן חדש, ומהווה ציון דרך היסטורי לתושבי הנגב בפרט ולתושבי הארץ בכלל, בכל הנוגע לטיפול ולחקר של תחלואת הסרטן. הוא מהווה מרכז כוללני לטיפול ולחקר מחלת הסרטן, ומחולל מהפכה בטיפול במחלה בנגב. זהו מרכז מוביל מסוגו בארץ ובעולם, ומוענקים בו טיפולים באיכות הרפואית הטובה שיש ובטכנולוגיות הרפואיות המתקדמות ביותר, בשילוב תנאי הטיפול הטובים במדינה, וכל זאת בקירבה למקום מגוריהם של המטופלים.

המטופל הראשון במרכז היה איתן טוביה מנחל עוז, שסיפר בהתרגשות רבה על המשמעות של פתיחת מרכז לגסי עבורו ועבור שאר המטופלים: "יום זה מרגש ביותר עבורי. המקום ותנאי הטיפול הם ברמה גבוהה מאוד, והחוויה הטיפולית שונה לגמרי. מאז ומתמיד, הצוות הטיפולי העניק טיפול מיטבי ובאדיבות רבה. האכסניה הראויה שנכנסנו אליה, זה מה שהופך את חוויית הטיפול למושלמת. רואים אור בכל מקום אליו מביטים, וזה יחד עם הצוות המדהים שמטפל בנו, מרחיב את הלב".

נכנס להיסטוריה. טוביה וד"ר לוי | צילום: דינה פרנקל "סורוקה"

פרופ' אביטל: "זהו יום היסטורי ומרגש. מבחינתי, זו שליחות להוביל את  מרכז לגסי הריטג' לאונקולוגיה ומכון ד"ר לארי נורטון למרכז המוביל בארץ ובין המובילים בעולם, ביחד עם הצוות המקצועי הקיים במערך. מדובר במרכז כוללני, שבו תתבצע העבודה באשכולות, בהתאם לסוג המחלה, ויינתן טיפול מותאם אישית, בהתאם לסוג הגידול והגנטיקה של המטופל, תוך מתן דגש על חוויית המטפל והמטופל כמקשה אחת. המרכז יאפשר לתושבי הדרום לקבל את הטיפול האיכותי והמיטבי מהצוותים המובילים בארץ וקרוב לבית".

ומנהל בית החולים, ד"ר שלומי קודש, סיכם: "זהו יום היסטורי וחשוב לתושבי הנגב ולמטופלים האונקולוגיים. אני מודה ל'כללית' ולתורמים על שאפשרו לנו להעמיד תשתית, שבה מוענק טיפול רפואי איכותי ומקצועי בתנאים ראויים, מהטובים שיש כיום בארץ ובעולם. האיכות הגבוהה של הטיפול הרפואי, הניסיון של הצוות הרפואי והסיעודי במערך שאין שני לו בארץ, בצירוף תנאי טיפול מתקדמים, מציבים את מרכז לגסי הריטג' לאונקולוגיה ומכון ד"ר לארי נורטון ב'סורוקה' כאחד המרכזים המובילים ביותר ברפואה האונקולוגית. אני מאחל לכולנו שלא נזדקק לשירותי המרכז, אך מברך על כך שהשירות קיים כעת ברמה גבוהה זו".

כתבות נוספות בבריאות

0

דנילוביץ' סייר באתר הבנייה של בית החולים...

הנהלת אסותא אירחה את ראש עיריית ב"ש כשנה לפני פתיחתו הצפויה של המרכז הרפואי החדש

בריאות29 באוגוסט 2023    3 דקות
0

אירוע מיוחד לשמירה על בריאות הקהילה האתיופית...

יחד עם קופת החולים 'כללית' התקיים ערב הסברה בנושא מניעת מחלות כליה בקרב חולי סכרת ויתר לחץ דם בשפה האמהרית

בריאות13 באוגוסט 2023    דקה אחת

כתיבת תגובה