בריאות

ליצמן בוחר בדרום

בריאות22 בינואר 2019    2 דקות
0

סגן שר הבריאות הגיע לסיור במחוז דרום של "מכבי שירותי בריאות"

ליצמן בוחר בדרום
היישר מהדיונים הסוערים. ליצמן בסיור | צילום: יח"צ "מכבי"

בזמן שהמערכת הפוליטית סוערת והבחירות מעבר לפינה, הגיע בימים אלה, סגן שר הבריאות יעקב ליצמן, לביקור במחוז דרום של "מכבי שירותי בריאות" (בנפת באר שבע), זאת לאחר שהסתיימו הדיונים הסוערים בוועדת העבודה הרווחה והבריאות בכנסת על רפואה בפריפריה והקמת בית חולים ממשלתי נוסף בדרום.

במהלך הביקור, הציגה יו"ר המחוז קרן שכטר אזולאי, בפני סגן השר מודל ייחודי, הפועל לראשונה בבית החולים "אסותא" אשדוד, שמטרתו לחבר בין הטיפול שניתן למטופלים בבתי החולים לטיפול בקהילה. מטרת המודל היא ללוות מטופלים מרגע כניסתם למוסד ועד שחרורם מאשפוז, כדי לתת שירות טוב יותר למטופל ולאפשר סנכרון מרבי בין רופא בית החולים לרופא בקהילה, והוא מונע קבלת כפל תרופות, מקל על המטופל בקביעת תורים ובדיקות בקהילה לאחר השחרור, והחשוב מכל מוודא שהרופא במוסד מכיר את ההיסטוריה הרפואית של המטופל.

הצוות הרפואי של "מכבי שירותי בריאות", המפעיל את המודל בתוך בית החולים מלווה את המטופלים בזמן שהותם בו, ובכך מממש לראשונה בארץ את מודל האינטגרציה: שיח שקוף ותיאום מלא בין בית החולים לקהילה. רופאי הקהילה שותפים לטיפול הרפואי במוסד, ורופאי בית החולים שותפים לטיפול בקהילה, במטרה לייצר רצף טיפולי וראייה כוללת, דבר המקל על המטופל באופן דרמטי, ואף יכול להאריך את חייו.

מודל האינטגרציה פועל במספר מצומצם של מערכות בריאות בעולם, ביניהן "מיו קליניק", "קליבלנט קליניק" ו"קייזר פרמננטה", ועכשיו לראשונה  בישראל, גם ב"אסותא" אשדוד, ושואף להפחית את נתוני ה-OECD של 20 – 30 אחוזים פעולות רפואיות עודפות, כדי לספק רפואה בטוחה ונכונה יותר. בנוסף, מבקשים באמצעות יישום המודל להפחית גם את מקרי התמותה מזיהומים בעקבות שהות מיותרת בבתי החולים, זיהומים הגובים מדי שנה כ-37 אלף מקרי מוות באירופה ובארה"ב.

ברפואה המודרנית, כ-90 אחוזים מהטיפולים ניתנים בקהילה, משום שמטופלים מעדיפים לקבל טיפול, גם המורכב ביותר, קרוב לבית, ולא להתאשפז או להגיע לבית חולים. המודל ב"אסותא" אשדוד מבטיח צמצום אשפוזים חוזרים, הנובעים מתהליך קליטה שגוי ולא מותאם למטופל כאשר הוא חוזר לקהילה. הוא גם מקצר משמעותית את זמן האשפוז של המטופל הממוצע, שלרוב נאלץ להישאר בבית החולים עד תום ביצוע כל ההליכים הביורוקרטיים, הנוגעים לשחרורו.

שכטר אזולאי: "אחד האתגרים בעולם הרפואה המודרנית במדינה מפותחת הוא תופעת הרפואה העודפת: בדיקות ופעולות, שנעשות ללא שום צורך. צילומים רבים החוזרים על עצמם, צנתורים שלא לצורך ובכלל טיפולים עודפים, כל זה קורה בגלל החומות הקיימות היום בין בית החולים לרופא המטפל, שמלווה אותי רוב חיי. המטרה שלנו ב'מכבי' היא לייצר קירות שקופים, שבית החולים ידע מה עבר על המטופל ברוב חייו בקהילה, ושהרופא המטפל יהיה מעודכן במדויק בטיפול שאותו מטופל קיבל בבית החולים".

כתבות נוספות בבריאות

0

דנילוביץ' סייר באתר הבנייה של בית החולים...

הנהלת אסותא אירחה את ראש עיריית ב"ש כשנה לפני פתיחתו הצפויה של המרכז הרפואי החדש

בריאות29 באוגוסט 2023    3 דקות
0

אירוע מיוחד לשמירה על בריאות הקהילה האתיופית...

יחד עם קופת החולים 'כללית' התקיים ערב הסברה בנושא מניעת מחלות כליה בקרב חולי סכרת ויתר לחץ דם בשפה האמהרית

בריאות13 באוגוסט 2023    דקה אחת

כתיבת תגובה