בריאות

"סורוקה" מצטיין במניעת זיהומים

בריאות16 בינואר 2019    דקה אחת
0

מנהל בית החולים וצוות היחידה למניעת זיהומים קיבלו ממשרד הבריאות תעודת הצטיינות בעניין

"סורוקה" מצטיין במניעת זיהומים
אתגר מורכב. צוות היחידה למניעת זיהומים ב"סורוקה" הבריאות | צילום: דוברות "סורוקה"

חדשות מעודדות בריאות: בית החולים "סורוקה" הגיע למקום הראשון בתוכנית תמרוץ בתי החולים בישראל למניעת זיהומים נרכשים, בקבוצת בתי החולים הגדולים ומרכזי העל, תוצאה המעידה על הדרגה הגבוהה של "סורוקה" בתחום.

ל"שבע" נמסר, שמשרד הבריאות מפעיל את תוכנית התמרוץ כאחד האתגרים המורכבים ביותר, עימם מתמודדת מערכת הבריאות במדינה. במודל זה נבדקים מדדים שונים, וכל בית חולים מקבל ציון בהתאם לעמידתו ביעד המדד. מטרת המודל היא לתמרץ את בתי החולים על עשייה בתחום והגעה לסטנדרט החיוני הנדרש, כדי להקטין את היקף רכישת הזיהומים בבתי החולים, ולהילחם בעמידות לאנטיביוטיקה.

הקטגוריות השונות של המדדים שנכללים במודל הן משאבי היחידה למניעת זיהומים, ניטור והדרכות להיגיינת ידיים ולניקיון, תשתיות תומכות, מחשוב, מדדי מעבדה, ניהול אנטיביוטיקה, ניטור ותוצאי זיהומים וחיסון של עובדי בריאות.

יש שכר לעמלם, מימין, ד"ר קודש, פרופ' בורר ורונית נתיב (מרכזת תחום בכירה במניעת זיהומים ב"סורוקה") מקבלים את תעודת ההצטיינות מהנהלת משרד הבריאות | צילום: דוברות "סורוקה"

בטקס, שנערך הבוקר (שלישי) במשרד הבריאות, קיבלו מנהל "סורוקה" ד"ר שלומי קודש וצוות היחידה למניעת זיהומים בניהול פרופ' אברהם בורר, תעודת הצטיינות בתוכנית הלאומית למניעת זיהומים.

פרופ' בורר, המשמש גם כמנהל הפורום למניעת זיהומים ב"כללית": "מדובר באחד האתגרים הגדולים במערכות בריאות, בעולם ובארץ; היכולת להגיע להישגים טובים תלויה בהשקעה הולמת בתשתיות, בציוד ובכוח אדם, יחד עם הטמעת הנהלים והגברת המודעות בקרב אנשי הצוות. אנו מובילים ב'סורוקה' תהליכים בקרב כלל העובדים, במטרה לייצר אקלים ארגוני בטיחותי".

ד"ר קודש: "מניעת זיהומים מוצבת כיעד אסטרטגי, תוך התגייסות מערכתית של כל הצוותים. ההובלה וההצטיינות של 'סורוקה' בפעילות למניעת זיהומים הושגו הודות לתרבות הארגונית, המוטמעת בקרב כל הצוותים בבית החולים".

כתבות נוספות בבריאות

0

דנילוביץ' סייר באתר הבנייה של בית החולים...

הנהלת אסותא אירחה את ראש עיריית ב"ש כשנה לפני פתיחתו הצפויה של המרכז הרפואי החדש

בריאות29 באוגוסט 2023    3 דקות
0

אירוע מיוחד לשמירה על בריאות הקהילה האתיופית...

יחד עם קופת החולים 'כללית' התקיים ערב הסברה בנושא מניעת מחלות כליה בקרב חולי סכרת ויתר לחץ דם בשפה האמהרית

בריאות13 באוגוסט 2023    דקה אחת

כתיבת תגובה