בריאות

כשטכנולוגיה וחדשנות פוגשות רפואה

בריאות8 בינואר 2019    דקה אחת
0

חברי הנהלת הרשות לחדשנות בישראל ביקרו בבית החולים "סורוקה", וקידמו שיתופי פעולה, ביניהם הקמת מעבדת סייבר רפואית בבית החולים

כשטכנולוגיה וחדשנות פוגשות רפואה
"מחובר לצרכי השטח". ד"ר קודש, נבו ומנהל יחידת מחשוב ומערכות מידע ב"סורוקה" אביעד ליזרוביץ, עם נציגי הנהלת הרשות לחדשנות | צילום: דוברות "סורוקה"

חברים בהנהלת הרשות לחדשנות בישראל ביקרו, באחרונה, בבית החולים "סורוקה", וקידמו שיתופי פעולה, ביניהם הקמת מעבדת סייבר רפואית בבית החולים. ל"שבע" נמסר, שמנהל "סורוקה", ד"ר שלומי קודש, סקר בפני אורחי בית החולים את פעילות החדשנות הנעשית במוסד, ומנהל הרשות למחקרים קליניים בבית החולים פרופ' ויקטור נובק, תיאר את פעילות המחקר הענפה, שמוביל "סורוקה".

בפגישה נדונו שיתופי פעולה ואפשרות לקידום החדשנות בתחום הרפואי והביו-רפואי יחד עם פארק ההיי-טק ואוניברסיטת בן גוריון בעיר באר שבע, ופתיחת מרכזים חדשים בבית החולים, בהם בניין המחקר ומעבדה לאומית לסייבר רפואי. בנוסף, נפרסו תהליכים, המבוצעים ב"סורוקה" יחד עם המכון הישראלי לחדשנות, למיפוי אתגרים לעבודת הצוות הרפואי והצגתם לחברות סטארט-אפ, כמו אירוע האקתון שנערך לראשונה בבית חולים בישראל בשיתוף חברות, נציגי אקדמיה, עובדי פארק ההיי-טק והצוותים הרפואיים ותחרות אתגרים בין מחלקתית ומציאת פיתרונות בעבורם.

באשר לאתגר הסייבר הרפואי, בימים אלה, עמלה הנהלת "סורוקה" ביחד עם מטה הסייבר הלאומי, על הקמת מעבדה להגנה בפני איומי סייבר רפואי. המעבדה תעסוק, בין היתר, בפיתוח טכנולוגיות להגנה על ציוד רפואי, לניטור פעילות לא מורשית ולהגנה בפני איומים על מערכות רפואיות ובסיסי מידע גדולים, ותכלול פיתוח מתודולוגיות הגנה, בדיקת מוצרים, פרוטוקולים ושיטות ומחקר אקדמי.

המשנה למנהל בית החולים, ירדן נבו: "'סורוקה' הוא מרכז רפואי אוניברסיטאי, המוביל תהליכי חדשנות ומחקר מהמתקדמים בישראל". בית החולים "לקח על עצמו אתגר של פיתוח פיתרונות לצרכי רפואה ברמה בינלאומית וידע וטכנולוגיה רפואית במענה לצרכים רפואיים טיפוליים. המרכז הרפואי יוזם פרויקטים מגוונים בתחומים שונים, כדי לתת מענה לצרכים השונים של המטופל. מטרת פרויקטים אלה היא לשלב את כלל הגופים הרלוונטיים בתהליכי החדשנות המפותחים ב'סורוקה', ולקחת חלק בעיצובו של בית חולים חכם וחדשני, המחובר לצרכי השטח".

כתבות נוספות בבריאות

0

דנילוביץ' סייר באתר הבנייה של בית החולים...

הנהלת אסותא אירחה את ראש עיריית ב"ש כשנה לפני פתיחתו הצפויה של המרכז הרפואי החדש

בריאות29 באוגוסט 2023    3 דקות
0

אירוע מיוחד לשמירה על בריאות הקהילה האתיופית...

יחד עם קופת החולים 'כללית' התקיים ערב הסברה בנושא מניעת מחלות כליה בקרב חולי סכרת ויתר לחץ דם בשפה האמהרית

בריאות13 באוגוסט 2023    דקה אחת

כתיבת תגובה