בריאות

אב"ג: קבוצת מחקר מפתחת שיטה חדשנית לגילוי סרטן השד

בריאות2 בדצמבר 2018    דקה אחת
0

השיטה מבוססת על טכנולוגיות קוונטיות, והקבוצה זכתה במענק מחקר יוקרתי מהאיחוד האירופי בסך 4 מיליון יורו

אב"ג: קבוצת מחקר מפתחת שיטה חדשנית לגילוי סרטן השד
פרופ' שלומי ארנון. מחפש סטודנטים לתארים מתקדמים | צילום: דני מכליס, אב"ג

קבוצת מחקר באוניברסיטת בן גוריון, בהובלת פרופ' שלומי ארנון מהמחלקה להנדסת חשמל ומחשבים, שוקדת בימים אלה, על פיתוח פורץ דרך לגילוי סרטן השד באמצעות טכנולוגיות מבוססות קוואנטום. ל"שבע" נמסר, שהקבוצה מובילה מאגד (קונסורציום) בינלאומי, הכולל בנוסף מדענים מאוסטריה, גרמניה ואיטליה. באחרונה, זכתה קבוצתו של פרופ' ארנון במענק מחקר יוקרתי מטעם התוכנית FET Horizon 2020 למחקר וחדשנות של האיחוד האירופי.

סרטן השד הוא אחת המחלות הנפוצות ביותר בעולם המודרני, ואחת מכל 8 נשים תחלה בה במהלך חייה. שיטות מקובלות כיום לאיתור וזיהוי המחלה מבוססות על שימוש בקרינת רנטגן, כגון ממוגרפיה, PET ו-CT. קבוצת המחקר מאב"ג מפתחת, כאמור, שיטה חדשנית, המבוססת על טכנולוגיות אופטיות וקוונטיות, שמאפשרת בחלק מהמקרים לחסוך את החשיפה לקרינת רנטגן.

המימון לפרויקט, בסך 4 מיליון יורו, מוענק לחוקרים במסגרת תוכנית FET OPEN – Future and Emerging Technologies של האיחוד האירופי. מטרתה לעודד מחקר ופיתוח רב תחומי של טכנולוגיות חדשניות, פורצות דרך ובעלות פוטנציאל לתרומה משמעותית לכלכלה האירופית. הקבוצה מאוניברסיטת בן גוריון היחידה מקרב המוסדות מישראל, שזכתה במענק יוקרתי זה במחזור הנוכחי.

קבוצת המחקר המצטיינת של ארנון מחפשת, בימים אלה, סטודנטים לתארים מתקדמים, המעוניינים להצטרף למחקר בחזית הטכנולוגיה ובעל השפעה על חייהם של מיליוני בני אדם בעולם.

כתבות נוספות בבריאות

0

דנילוביץ' סייר באתר הבנייה של בית החולים...

הנהלת אסותא אירחה את ראש עיריית ב"ש כשנה לפני פתיחתו הצפויה של המרכז הרפואי החדש

בריאות29 באוגוסט 2023    3 דקות
0

אירוע מיוחד לשמירה על בריאות הקהילה האתיופית...

יחד עם קופת החולים 'כללית' התקיים ערב הסברה בנושא מניעת מחלות כליה בקרב חולי סכרת ויתר לחץ דם בשפה האמהרית

בריאות13 באוגוסט 2023    דקה אחת

כתיבת תגובה