בריאות

"סורוקה": יותר מחצי מיליון למחלקה לנפרולוגיה ודיאליזה

בריאות27 בנובמבר 2018    2 דקות
0

נאספו בערב התרמה ייחודי, שהתקיים בשבוע שעבר, ב"גודמן בית ספר למשחק בנגב"

"סורוקה": יותר מחצי מיליון למחלקה לנפרולוגיה ודיאליזה
"תנופה בתחום השתלות הכליה". מימין, ד"ר עוז יקיר (מומחה בהשתלות כליה במחלקה כירורגית א'), פרופ' חביב, ד"ר קודש, ד"ר עבד אבו גנים (מומחה בהשתלות כליה בכירורגית א') ופרופ' יצחק אביטל (מנהל המחלקה ומרכז לגסי לאונקולוגיה ב"סורוקה") | צילום: רחל דוד, סורוקה

ערב התרמה למחלקה לנפרולוגיה ודיאליזה בבית החולים "סורוקה", שהתקיים בשבוע שעבר ב"גודמן בית ספר למשחק בנגב", והוקדש להרחבה ולשיפוץ של יחידת הדיאליזה למבוגרים ולהקמת חדרי טיפול ייעודיים נוספים למושתלי כליה, הניב תרומות של חצי מיליון שקלים.

ל"שבע" נמסר, שבאירוע (בהנחיית שחקן תיאטרון באר שבע אורן כהן, כאשר להצלחת הערב היו שותפים רבים, ביניהם לינדה ואבי בעלי אולמי "אודיסאה" ואולמי "פפה מישל" והצלם מישל אמזלג) נטלו חלק אנשי עסקים, ראשי עיריות ורשויות מקומיות (ביניהם רוביק דנילוביץ מבאר שבע ופיני בדש מעומר), חברי הנהלת בית החולים, עובדי "סורוקה" והמחלקה הנפרולוגית ויחידת הדיאליזה, תושבי האזור וחברי עמותת הידידים של בית החולים.

"סורוקה" הוא אחד מבתי החולים הבודדים בארץ, שיש בהם מחלקה ייעודית לחולי כליות. כ-540 חולי דיאליזה החיים בנגב מטופלים ביחידות דיאליזה שונות המסונפות למחלקה הנפרולוגית בבית החולים.

בשנים האחרונות, גדל מספר השתלות הכליה ב"סורוקה" באופן משמעותי, וצוות רב מקצועי מלווה את המטופלים, ומבצע את בדיקות ההכנה הרבות ואת המעקב הרפואי, הנדרשים. לחולי כליות באזור יש יתרון גדול ברישום ובביצוע השתלת כליה בבית החולים, שכן הצוות המטפל במחלקה מכיר את מטופליו באופן אישי, ומתאים להם את הטיפול באופן מיטבי. לביצוע השתלה קרוב לאזור המגורים של המטופל יש חשיבות רבה: הקירבה מקלה על המושתלים ועל בני משפחותיהם, ומשפרת את הזמינות, המעקב הרפואי, איכות החיים והתפקוד שלאחר ההשתלה.

הסכום שנאסף בערב ההתרמה, נועד לשפר את התנאים הפיזיים במחלקה: שילוב של צוותים מנוסים ביחידת ההשתלות ומומחים בתחום הנפרולוגיה, יחד עם אכסניה ראויה ומרווחת למטופלים, יביאו להענקת שירות מיטבי בטיפול בחולי הדיאליזה והכליות בנגב.

מנהל "סורוקה", ד"ר שלומי קודש, ציין שבית החולים "הוא מרכז רפואי מוביל, אחד מ-6 מרכזי העל במדינה והיחיד בדרום הארץ. את החשיבות האסטרטגית של 'סורוקה' מכירים כל תושבי הנגב והמדינה". בבית החולים "פועלים בכל ימות השנה, צוותים מקצועיים מהשורה הראשונה, המאופיינים במסירות יוצאת דופן למטופלים, ובאותה רוח דרומית שאנחנו כה מטיבים להכיר. המחלקה שלנו לנפרולוגיה ויחידת ההמו-דיאליזה שבתוכה הינן מופת למקצועיות ומסירות, וכל מי שנדרש לטיפול של הצוות המסור הזה מכיר בזאת מיד".

דנילוביץ' הוסיף: "ערב זה מרגש אותי במיוחד; אני מרגיש חלק ממשפחה אוהבת ותומכת. כשמסתכלים על פרופ' יוסף חביב, מנהל המחלקה, והצוות המופלא שלו, רואים שהם באים לעבודה עם המון מקצועיות ועם הרבה נשמה, נוטעים תקווה, מצילים חיים, ונותנים למטופלים רוח טובה של התמודדות. המטופלים כמו גם הצוות שעובד במחלקה, ונמצא שם רוב שעות היום, ראויים לקבל את התנאים הטובים ביותר".

ופרופ' חביב סיכם: "אנו פועלים לרווחת חולי הכליות בנגב, וגאים בתנופה בתחום השתלות הכליה, ובהמשך מצוינות בטיפול במחלות הכליה. יש צורך להתאים את רמת התשתיות ביחידת הדיאליזה לרמות הרפואיות והסיעודיות במחלקה, שהן בין הגבוהות בארץ".

כתבות נוספות בבריאות

0

דנילוביץ' סייר באתר הבנייה של בית החולים...

הנהלת אסותא אירחה את ראש עיריית ב"ש כשנה לפני פתיחתו הצפויה של המרכז הרפואי החדש

בריאות29 באוגוסט 2023    3 דקות
0

אירוע מיוחד לשמירה על בריאות הקהילה האתיופית...

יחד עם קופת החולים 'כללית' התקיים ערב הסברה בנושא מניעת מחלות כליה בקרב חולי סכרת ויתר לחץ דם בשפה האמהרית

בריאות13 באוגוסט 2023    דקה אחת

כתיבת תגובה