בריאות

מרגש: "הפרמדיקים של מד"א הצילו את חייו של אריה"

בריאות29 באוקטובר 2018    דקה אחת
0

צוות פרמדיקים החיה לפני כשבועיים תושב באר שבע, שאיבד את הכרתו

מרגש: "הפרמדיקים של מד"א הצילו את חייו של אריה"
התרגשו. צוות מד"א ואקרמן ב"סורוקה" | צילום: מד"א

צוות מד"א, בראשות הפרמדיק גאורגי ישייביץ' והחובש הבכיר וחניך קורס פרמדיקים שי קדוש, הצילו לפני כשבועיים את חייו של אריה אקרמן (63) מבאר שבע, בעקבות קריאה למוקד 101 של בתו של אקרמן.

ל"שבע, נמסר, שאנשי הצוות בדקו את אריה, כולל בדיקת אק"ג, ואבחנו שהוא סובל מאירוע לבבי חריף, ונמצא בסכנת חיים. בעוד הם מטפלים בו, קרס ליבו של האיש, והוא איבד את הכרתו והתמוטט. שני הפרמדיקים החלו מיד בפעולות החייאה, ונתנו לאקרמן שוק חשמלי. לאחר כחצי דקה של עיסויים, הוא שב להכרה, והחל להתעורר. ואז, במהלך עדכון של אנשי הצוות את המחלקה הקרדיולוגית בבית החולים "סורוקה" בדבר האירוע, במטרה להכינו לפינוי דחוף, נדם בשנית ליבו של אקרמן, והוא קיבל מיידית מכת חשמל נוספת, שלאחריה שוב חזר להכרה מלאה, ועם הגעתו לבית החולים נכנס לצנתור, והתאושש. למחרת, ביקרו את אקרמן ב"סורוקה" ישייביץ' וקדוש, והתרגשו לפגוש אותו בהכרה מלאה וחש בטוב.

אקרמן: "התרגשתי לפגוש את גאורגי ושי, שהצילו את חיי; הם ממש עשו עבודת קודש, ובזכותם אני עוד בין החיים. גאורגי ושי היו במקום הנכון ובזמן הנכון, ובאמצעות הדפיברילטור והטיפול המקצועי, הם תפסו את הפרעת הקצב בזמן, וטיפלו בה. תודה".

וקדוש סיכם: "זה היה מקרה דרמטי, וללא ספק מהמשמעותיים שטיפלתי בהם; הבנתי שבכל רגע, אריה עלול לאבד את חייו, בשל מצבו הרפואי הקריטי. תוך כדי הטיפול, הבטתי בעיניהם המודאגות של שלושת ילדיו שנכחו במקום, וחלפה בי מחשבה, שאנחנו בעיצומם של חגי תשרי, ואיך ברגע אחד השמחה יכולה להפוך לעצב גדול עבור ילדיו. נלחמנו על חייו, ואני שמח שאת חגי תשרי אריה חוגג יחד עם משפחתו בחיוך ובשמחה. הזכות שניתנה לנו כצוות מד"א להציל את אריה, היא 'הדלק' שלנו להמשך הפעילות, ואין אושר גדול יותר מלפגוש מטופל, שהיה ללא רוח חיים כשהוא בהכרה מלאה, מחויך בחיק משפחתו".

כתבות נוספות בבריאות

0

דנילוביץ' סייר באתר הבנייה של בית החולים...

הנהלת אסותא אירחה את ראש עיריית ב"ש כשנה לפני פתיחתו הצפויה של המרכז הרפואי החדש

בריאות29 באוגוסט 2023    3 דקות
0

אירוע מיוחד לשמירה על בריאות הקהילה האתיופית...

יחד עם קופת החולים 'כללית' התקיים ערב הסברה בנושא מניעת מחלות כליה בקרב חולי סכרת ויתר לחץ דם בשפה האמהרית

בריאות13 באוגוסט 2023    דקה אחת

כתיבת תגובה