בריאות

"מכבי" נגד השפעת בבאר שבע

בריאות25 באוקטובר 2018    2 דקות
0

נפתח מבצע החיסונים של "מכבי שירותי בריאות" נגד המחלה בבירת הנגב, ואלפי חיסונים כבר מחולקים למרפאות "מכבי" בעיר

"מכבי" נגד השפעת בבאר שבע
נותנים דוגמה. חיסונים במרפאת "מכבי" בבאר שבע | צילום: "מכבי שירותי בריאות"

הקיץ עוד כאן, אבל החשש ממחלות החורף כבר באוויר. ל"שבע" נמסר, שבימים אלה, נפתח מבצע חיסוני השפעת השנתי של "מכבי שירותי בריאות" בבאר שבע. חברי "מכבי" מוזמנים להגיע בשעות פעילות מרפאות האחיות אל המרכזים הרפואיים בעיר, ללא צורך בקביעת תור, ולהתחסן לקראת החורף.

החיסון מיועד לכלל הציבור, בכל גיל ובכל מצב רפואי, אך מומלץ במיוחד לילדים מגיל חצי שנה ועד 12 שנה, לבני 65 ויותר, לנשים בהריון או לאחר לידה, לסובלים ממחלות כרוניות ולעובדי מערכת הבריאות; קבוצות אלה חשופות במיוחד למחלת השפעת וסיבוכיה, העלולים להוביל למחלות נוספות ולאשפוזים ממושכים. "מכבי" רכשה השנה כ-450 אלף חיסונים משופרים נגד 4 זני השפעת, שקבע ארגון הבריאות העולמי. ברחבי תבל, מדווחים שעיקר התחלואה והתמותה ממחלת השפעת בשנה החולפת הייתה מהזן הרביעי, ולכן חשוב לקבל את החיסון המשופר.

החיסון בזריקה ניתן לכלל חברי הקופה ללא תשלום וללא צורך במרשם במרפאות האחיות במרכזים הרפואיים של "מכבי" בכל רחבי הארץ. לחוששים מקבלה פיזית של חיסונים, ישנה גם אפשרות לקבל את החיסון בתרסיס, הניתן דרך האף, ואפשר לרכוש אותו בבתי המרקחת של "מכבי פארם", בהשתתפות עצמית של 18 שקלים. החיסון בתרסיס מיועד לאנשים מגיל שנתיים ועד גיל 49, ללא מחלות רקע.

נגיף השפעת מדבק מאוד, ומועבר דרך האוויר. על כן, מדגישים ב"מכבי" את החשיבות הרבה באוורור חדרים, בשטיפת ידיים ובכיסוי הפה באמצעות המרפק ולא כף היד, אם משתעלים או מתעטשים. מעת קבלת החיסון, חולפים בין שבועיים לשלושה עד שהגוף מפתח הגנה מפני נגיף השפעת. לכן, חשוב להקדים ולהתחסן, כך שעם הגעת הימים הסגריריים, הגוף כבר יהיה מוגן מפני הנגיף.

האחות המחוזית של "מכבי", חגית מדמוני, קוראת לכולם להגיע ולהתחסן בהקדם: "השפעת מסוכנת, ואלפי אנשים בישראל נפגעים ממנה מדי שנה, חלקם סובלים מסיבוכים קשים בעקבותיה, ואף נפטרים כתוצאה ממנה. החיסון יעיל מאוד ובטוח, והוא ניתן ללא כל עלות. חשוב שנתחסן גם עבור עצמנו וגם כדי שלא נדביק את הילדים וההורים שלנו".

כתבות נוספות בבריאות

0

דנילוביץ' סייר באתר הבנייה של בית החולים...

הנהלת אסותא אירחה את ראש עיריית ב"ש כשנה לפני פתיחתו הצפויה של המרכז הרפואי החדש

בריאות29 באוגוסט 2023    3 דקות
0

אירוע מיוחד לשמירה על בריאות הקהילה האתיופית...

יחד עם קופת החולים 'כללית' התקיים ערב הסברה בנושא מניעת מחלות כליה בקרב חולי סכרת ויתר לחץ דם בשפה האמהרית

בריאות13 באוגוסט 2023    דקה אחת

כתיבת תגובה