בריאות

ב"סורוקה" נלחמים בשפעת

בריאות16 באוקטובר 2018    דקה אחת
0

גם חברי הנהלת בית החולים, בראשות ד"ר שלומי קודש, התחסנו נגד המחלה

ב"סורוקה" נלחמים בשפעת
נותן דוגמה ניהולית. מנהל "סורוקה", ד"ר שלומי קודש, מקבל חיסון נגד שפעת ממנהלת הסיעוד במוסד לאה כהן | צילום: "סורוקה"

מנהלים את השפעת ב"סורוקה": צוות בריאות העובד בבית החולים, החל השבוע, במבצע חיסוני השפעת לעובדי המוסד, וגם חברי הנהלת בית החולים (בראשות ד"ר שלומי קודש) התחסנו נגד הווירוס. ל"שבע" נמסר, שהחיסון כולל ארבעה זנים, במטרה להגיע לכיסוי מיטבי של זני הווירוסים מחוללי השפעת, שאותרו באזורים אחרים בכדור הארץ, בהם כבר הופיעה המחלה. החיסונים ניתנים בזריקה, ומבוססים על וירוסים מומתים. חשוב להתחסן כחודש לפני שהמחלה מתפרצת באוכלוסיה, כדי שהגוף יפתח את הנוגדנים באופן מיטבי.

שפעת היא מחלה נגיפית עונתית, הנגרמת מווירוס שפוגע בעיקר בדרכי הנשימה. נגיף השפעת עובר מאדם לאדם דרך שיעול או התעטשות (במגע קרוב ממטר) ודרך מגע עם משטחים. בכל שנה, חולים בשפעת 10 – 40 אחוזים מהאוכלוסייה הכללית. כל חורף, גורם נגיף השפעת לסיבוכים קשים אצל קשישים ותינוקות.

ד"ר ליאור נשר, מומחה למחלות זיהומיות ב"סורוקה": "הדרך היעילה ביותר למניעת תחלואה ותמותה משפעת היא קבלת חיסון. החיסון הוא באמצעות נגיף מומת, ואינו מלווה בתופעות לוואי בדרך כלל, ואם יש כאלו הן קלות ביותר וקצרות מועד. נגיף השפעת עובר שינויים מתמידים, ומדי שנה יש נגיף שפעת עונתית, השונה במעט מזה שהיה בשנה הקודמת. לכן, מומלץ להתחסן כל שנה מחדש. יש חשיבות עליונה בחיסון כלל הציבור, ובהם עובדי מערכת הבריאות".

כתבות נוספות בבריאות

0

דנילוביץ' סייר באתר הבנייה של בית החולים...

הנהלת אסותא אירחה את ראש עיריית ב"ש כשנה לפני פתיחתו הצפויה של המרכז הרפואי החדש

בריאות29 באוגוסט 2023    3 דקות
0

אירוע מיוחד לשמירה על בריאות הקהילה האתיופית...

יחד עם קופת החולים 'כללית' התקיים ערב הסברה בנושא מניעת מחלות כליה בקרב חולי סכרת ויתר לחץ דם בשפה האמהרית

בריאות13 באוגוסט 2023    דקה אחת

כתיבת תגובה